Mount & Blade: Bannerlord'da Bizi Fizik Tabanlı Savaşlar Bekliyor

Bannerlord savaşlarda gerçekçiliği ön plana çıkarıyor

Şunun şurasında daha bir hafta önce Kingdom Come: Deliverance'in fizik tabanlı savaş sistemiyle ilgili haberi verirken içimden "keşke Bannerlord'da böyle olsa" diye geçirmiştim. Kalp kalbe karşıymış sevgili Oyungezerler, TaleWorlds de beni seviyormuş. Stüdyo yayınladığı blog mesajında Bannerlord'un savaş sistemi hakkında detaylar verdi ve öğrendik ki önceki Mount & Blade oyunlarındaki rastlantısallıktan eser kalmamış.

Önceki oyunlardaki savaşlarda verdiğimiz hasar bir dizi değişken kullanılarak hesaplanıyordu, silahlar için önceden belirlenmiş bir aralıktan rastgele seçilen hasar miktarıbazı diğer değişkenlerin de etkisiyle oyuna yansıtılıyordu. Her ne kadar bu sistem de pek göze batmıyor olsa da bu değişkenlerin tümü de oyuncuların kontrolü dışındaydı. Bannerlord ise silahların uzunluğundan, ağırlık dağılımına, savuruş hızından yönüne kadar tüm karakteristik özeliklerini simüle edecek ve vereceğimiz hasar da buna göre belirlenecek.

Oyuncular yeni üretim sistemi sayesinde bu değişkenler üzerinde söz sahibi olacaklar. Silahlar çeşitli parçalardan oluşacak, örneğin bir kılıç bir bıçak yüzü, bir balçak, bir kabza ve bir topuzdan oluşacak. Tüm bu parçalar oyunun fiziksel hesaplamalarının dışında da özel bonuslar verebilecekler (örneğin geniş bir balçak kullandığınızda el zırhı değeriniz artacak) ama bunun dışında parçalar doğrudan silahın fiziksel özelliklerini belirleyecek.

> Mount & Blade 2: Bannerlord'un 5v5 Çok Oyunculu Modundan Oynanış Videosu Çıktı

Örneğin silahın uzunluğu ulaşabileceği mesafeyi belirlerken, kütlesi saplama gücünü ve hızını hesaplamak için kullanılacak. Ağır bir silah her ne kadar daha fazla zarar veriyor olsa da eğer savurduğunuz zaman rakibe tam hızına kavuşamadan vurursa etkisi büyük ölçüde azalacak. Zaten normalde de olması gereken bu, ağır bir baltayı savurduğunuzda hızının maksimum olduğu noktada en fazla hasarı verir. Savurma hızını ağırlık kadar silahtaki ağırlığın dağılımı da etkileyecek. Ağırlığı arttırmak eylemsizliği de arttıracağından yeterli hıza ulaşmak için daha fazla enerji gerektirecek, dolayısıyla silahı ağırlaştırmak hasarı ancak belli bir noktaya kadar olumlu etkileyecek. TaleWorlds bu hesaplamaların karmaşık olduğunu söylüyor ama zaten bunları bizim düşünmemize gerek yok.

Bundan sonra devreye oyuncunun duruşu ve yönü giriyor. Oyun savaşçıları üç basit motordan oluşuyormuş gibi düşünecek: bacaklar ve kalçalar bir motor, omuz ve göğüs bir motor, kol ve bilek ise ayrı bir motor. Silahın hedefini vururken hızlanması için tüm bu motorların birlikte çalıştığı bir simülasyon hazırlanıyor (savurma ve saplama hareketleri için ayrı ayrı hesaplamalar yapılıyor).

TaleWorlds bu simülasyonların ardından silahın verdiği gerçekçi hasarın hesaplanmasında bir unsurun daha etkili olacağını söylemiş ama bu blog yazısı daha "ilk kısım" olduğu için bu unsurun ne olduğunu ve hesaplamada ne tür denklemlerin kullanılacağını söylememiş. Bu soru işareti de giderildiğinde haberi güncellemeyi düşünüyorum.

Sonuç olarak bunlar gerçekten heyecan verici bilgiler. Zaten Mount & Blade tüm dünyada çok sayıda hayranı olan bir oyun, Bannerlord'un git gide daha gerçekçi hale gelmesi de hayran sayısını ciddi olarak arttıracak diye tahmin ediyorum. Bir de çıkış tarihini öğrenirsek tadından yenmeyecek.

YORUMLAR
Parolamı Unuttum