Hideo Kojima şüphesiz oyun dünyasının efsanelerinden birisi. Yaptığı (ve hatta yapamadığı) oyunlar ile hafızalara kazınmayı başarmış durumda. Bu oyunların tamamında ‘A Hideo Kojima Game’ ibaresine denk geliriz. Eğer neden böyle olduğunu merak ediyorsanız, Kojima gerekçesini anlatmış.
İlk akla gelen sebep doğal olarak bunların Kojima tarafından yönetilmesi. Ama oyun kapaklarında oyunun yönetmeninin ve/veya baş tasarımcısının isminin yer alması sık görülen bir durum değil. Kojima, geçtiğimiz hafta yaptığı paylaşımlarla açıklığa kavuşturdu bu konuyu.
“33 yıl önce oyun endüstrisinde, geliştirici ekip sadece 5-6 kişiden oluşurdu. Konsept fikirleri geliştirimek, hikâyeyi ve özellikleri yazmak, haritayı çizmek, verileri girmek, takvimi yönetmek, senaryoyu kaleme almak… İş yönetimini, üretim ve reklam süreçlerini yönetmek gibi işlerin tamamını ben yapmak durumundaydım. Ekip büyüdüğü ve yapılacak işler altbirimlere ayrıldığı zaman bile oyun yapış biçimim değişmedi, indie stili” diyor Kojima-san.
Ve noktayı da şu şekilde koyuyur: Oyun yaratma sürecinin en alttan en üste her aşamasına, her kademesine dahil oluyorum. İşte bu yüzden ‘Bir Hideo Kojima Oyunu’
> Death Stranding’in Son Fragmanında Dikkat Çeken 5 Detay
Indie demişken, Death Stranding’in de bir indie oyun olduğunu biliyor muydunuz; tabii ki ‘A Hideo Kojima Game’ olanından :) O zaman takvimlerimizde 8 Kasım’ı bir kez daha işaretleyelim ve bu yılın en büyük indie yapımı için geri sayıma kaldığımız yerden devam edelim.
egoist olmasa niye her bölüm sonuna adını yazsın adam? anladık sen yaptın işte