Humankind'ın Tüm Kültürlerini Tek Bir Listede Topladık!

Oyuna hazırlanmaya başlamak lazım

4X strateji severlerin merakla beklediği o güne yaklaşıyoruz. Yıllardır türün zirvesinde oturan Civilization'ın tahtını sallamaya gelen Humankind, kendisine has özellikleri ile rekabeti artıracak. Benim de içinde bulunduğum bir grup insanı en çok heyecanlandıran şey ise kültürlerin birbiri ile karıştırlabilecek olması.

İşte tam da bu sebepten ötürü kafanızda şimdiden birkaç plan oluşturmanızı sağlayacak bir liste hazırladık sizlere. Bu yazının içerisinde Humankind'ın her çağında karşınıza çıkacak kültürleri bulabileceksiniz. Fakat başlamadan önce bazı çevirilere ve terimlere yakından bakmamız gerekiyor.

İlk olarak Affinity adı verilen sistemleri incelemekte fayda görüyorum. Biz yazının geri kalanında Affinity'yi “Yönelim” olarak çevireceğiz. Her kültürün kendine has bir Yönelim'i var ve yine her 4X stratejide olduğu gibi bu Yönelim'ler sizi zafere götürebilecek bonuslardan oluşuyor.

Humankind'da toplamda 7 adet Yönelim bulunuyor:

  • Aesthete (Estetik Odaklı): Bu kültürler Influence ve diplomasi odağına sahip.
  • Agrarian (Tarım Odaklı): Adından da anlaşılabileceği üzere yemek ve nüfus artışına odaklanan kültürler.
  • Builder (İnşa Odaklı): Endüstri ve Bölge inşaları ile öne çıkan kültürler.
  • Expansionist (Genişleme Odaklı): Sınırlarını büyütmeye odaklanan kültürler.
  • Merchant (Ticaret Odaklı): Para ve ticaret üzerine odaklanan kültürler.
  • Militarist (Asker Odaklı): Asker ve savaş odaklı kültürler.
  • Scientist (Bilim Odaklı): Bilim ve teknolojiye koşuşturacak kültürler.

Buna ek olarak her kültürün kendisine has bir Emblematic Unit'i, Emblematic Quarter ve Legacy Trait'i bulunuyor. Bunlara da sırasıyla Sembolik Birim (SB), Özel Bina (ÖB) ve Kültür Birikimi (KB) adlarını verdim. Şimdilik bunların Türkçe karşılıklarını bilmediğimiz için anlaşılabilir olması adına veriyorum bu isimleri.

Oyuna başladığımız ilk çağ, Neolithic çağ olacak. Her oyuncu bir Nomadic Tribe olarak başlıyor hayatına. Bu kültürün KB'si bize üç farklı seçenek sunuyor ve bu seçeneklerle şehrimiz büyüdükçe endüstri artışı, yemek artışı ya da bilim artışı alabiliyoruz. Sembolik Birimimiz ise Tribe.

Yazının bundan sonraki kısımlarında her birimin Kültür Birikimini açıklayarak devam edeceğim. SB ve ÖB'leri ve en iyi kombinasyonları ilerleyen yazılarda derlemeyi planlıyorum.

Yazıda istediğiniz çağa atlamak için şu bağlantıları kullanabilirsiniz:

ANTİK ÇAĞ:

Assyrians (Asurlular)

Expansionist (Genişleme Odaklı)

  • KB – Kara Birimleri +1 Hareket Kazanır
  • ÖB – Dunnu
  • SB - Assyrian Raiders

Babylonians (Babiller)

Scientist (Bilim Odaklı)

  • KB – Başkentte Araştırılan Tüm Teknolojiler +2 Bilim Kazandırır
  • ÖB – Astronomy House
  • SB - Ṣäbu Ša Qašti

Egyptians (Mısırlılar)

Builder (İnşa Odaklı)

  • KB – İnşa Sağlayan Tüm Bölgeler +1 Ekstra Endüstri Sağlar, Bölgeleri Değiştirmek Daha Az Endüstri Tüketir.
  • ÖB – Egyptian Pyramid
  • SB – Markabata

Harappans (Harappalılar)

Agrarian (Tarım Odaklı)

  • KB – Yemek Sağlayan Tüm Bölgeler +1 Ekstra Yemek Sağlar. +1 Yemek Eğer Uygarlık Nehir Kenarında Kurulduysa
  • ÖB – Canal Network
  • SB – Runner

Hittites (Hititler)

Militarist (Asker odaklı)

  • KB – Tüm Birimlere +1 Saldırı Gücü
  • ÖB – Awari
  • SB – Gigir

Mycenaeans (Miken Uygarlığı)

Militarist (Asker odaklı)

  • KB – Birim Değişimleri Daha Az Endüstri Tüketir. Eğer Birimler Şehir Üzerinde Üretilirse +25% Tecrübe Puanı
  • ÖB – Cyclopean Fortress
  • SB – Promachoi

Nubians (Nübyeliler)

Merchant (Ticaret Odaklı)

  • KB – Lüks ve Stratejik Kaynaklar +4 Altın Sağlar.
  • ÖB – Meroe Pyramids
  • SB – Ta-Seti Archers

Olmecs (Olmekler)

Aesthete (Estetik Odaklı)

  • KB – Artan Her Sınıra Karşı +1 Influence.
  • ÖB – Olmec Head
  • SB – Javelin Throwers

Phoenicians (Fenikeliler)

Merchant (Ticaret Odaklı)

  • KB – Şehir Ya Da Outpost'lardaki Tüccarlar +2 Altın Sağlar
  • ÖB – Haven
  • SB – Bireme

Zhou (Zhou Hanedanlığı)

Aesthete (Estetik Odaklı)

  • KB – Her Bölge +2 Stability Sağlar
  • ÖB – Confucian School
  • SB – Zhànche

Başa Dön

KLASİK ÇAĞ:

Achaemenid Persians (Ahameniş İmparatorluğu)

Expansionist (Genişleme Odaklı)

  • KB – Şehir Nüfusuna +2
  • ÖB – Satrap Palace
  • SB – Immortals

Aksumites (Aksumlar)

Merchant (Ticaret Odaklı)

  • KB – Şehirler Arasında Yapılan Ticaret Yollarında Ekstra Yüzde 10 Altın Kazanımı
  • ÖB – Great Obelisk
  • SB – Shotelai

Carthaginians (Antik Kartaca İmparatorluğu)

Merchant (Ticaret Odaklı)

  • KB – İnşa Edilebilen Birimlerin Ücretini Yüzde 50 Oranında Düşürür
  • ÖB – Cothon
  • SB – War Elephant

Celts (Keltler)

Agrarian (Tarım Odaklı)

  • KB – Şehirlerdeki İnsan Başına +2 Yemek
  • ÖB – Nemeton
  • SB – Gaesati

Goths (Gotlar)

Militarist (Asker odaklı)

  • KB – Yağmalanan Bölgelerdeki Birimler +5 Saldırı Gücü Kazanır
  • ÖB – Tumulus
  • SB – Gothic Cavalry

Greeks (Yunanlar)

Scientist (Bilim Odaklı)

  • KB – Şehirdeki Araştırmacı Başına +2 Bilim
  • ÖB – Amphitheatron
  • SB – Hoplites

Huns (Hunlar)

Militarist (Asker odaklı)

  • KB – Atlı Birimler +3 Saldırı Gücü, Göçebe Birimler +3 Saldırı Gücü Kazanır
  • ÖB – Ordu
  • SB – Hunnic Horde

Mauryans (Maurya İmparatorluğu)

Aesthete (Estetik Odaklı)

  • KB – Oyun İçerisinde Etkisi Altına Aldığı Her Bağımsız Uygarlık Başına +10 Bilim Kazanır
  • ÖB – Stūpa
  • SB – Saṃnāhya

Maya (Maya Uygarlığı)

Builder (İnşa Odaklı)

  • KB – Endüstri Üreten Her Bölge +2 Endüstri Üretir
  • ÖB – K'uh Nah
  • SB – Noble Javelineers

Romans (Roma İmparatorluğu)

Expansionist (Genişleme Odaklı)

  • KB – Her Orduya +1 Birim Hacmi
  • ÖB – Triumphal Arch
  • SB – Praetorian Guards

Başa Dön

ORTA ÇAĞ:

Aztecs (Aztekler)

Militarist (Asker odaklı)

  • KB – Birimleri Düzenlemenin Endüsti Ücreti Yüzde 25 Oranında Düşer
  • ÖB – Sacrificial Altar
  • SB – Jaguar Warriors

Byzantines (Bizans İmparatorluğu)

Merchant (Ticaret Odaklı)

  • KB – Her Ortaklık Başına Artı Yüzde 5 Altın Kazanımı
  • ÖB – Hippódromos
  • SB – Varangian Guards

English (İngilizler)

Agrarian (Tarım Odaklı)

  • KB – Farmers Quarter'dan +3 Endüstri Kazanımı
  • ÖB – Stronghold
  • SB – Longbowmen

Franks (Frankler)

Aesthete (Estetik Odaklı)

  • KB – Şehirlerde Yüzde 50 Yemek Artışı
  • ÖB – Scriptorium
  • SB – Franci Milites

Ghanaians (Ganalılar)

Merchant (Ticaret Odaklı)

  • KB – Her Lüks Kaynak Başına +5 Altın
  • ÖB – Luxuries Market
  • SB – Meharists

Khmer (Khemer İmparatorluğu)

Builder (İnşa Odaklı)

  • KB – Her Makers Quarter +3 Endüstri Kazandırır
  • ÖB – Baray
  • SB – Dhanvī-gaja

Mongols (Moğollar)

Militarist (Asker odaklı)

  • KB – Ordunun Yağma Oranı Yüzde 100'e Çıkar
  • ÖB – Orda
  • SB – Mongol Horde

Norsemen (Vikingler)

Militarist (Asker odaklı)

  • KB – Yüzen Birimlere +3 Hareket Kabiliyeti ve +2 Saldırı Gücü.
  • ÖB – Naust
  • SB – Langskip

Teutons (Töton Şovalyeleri)

Expansionist (Genişleme Odaklı)

  • KB – İmparatorluktaki Her Aynı Dine İnanan İnsan başına +1 Altın ve Bilim
  • ÖB – Kaiserdom
  • SB – Teutonic Knights

Umayyads (Emeviler)

Scientist (Bilim Odaklı)

  • KB – Sınır Başına +10 Bilim
  • ÖB – Grand Mosque
  • SB – Haras

Başa Dön

ERKEN MODERN ÇAĞ:

Dutch (Hollanda)

Merchant (Ticaret Odaklı)

  • KB – Ticaret Başına +2 Altın
  • ÖB – V.O.C Warehouse
  • SB – Fluyt

Edo Japanese (Edo Japonyası)

Aesthete (Estetik Odaklı)

  • KB – Şehirlerdeki Nüfus Başına +1 Influence Kazanır
  • ÖB – Tera
  • SB – Naginata Samurai

Haudenosaunee (İrokualar)

Agrarian (Tarım Odaklı)

  • KB – Şehirlerdeki Çiftçi Başına +2 Yemek Kazanımı
  • ÖB – Three Sisters Plantation
  • SB – Rotiskenrakehte

Joseon (Joseon Krallığı)

Scientist (Bilim Odaklı)

  • KB – Şehirlerdeki Çiftçi Başına +2 Yemek Kazanımı
  • ÖB – Seowon
  • SB – Geobukseon

Ming (Ming Hanedanlığı)

Aesthete (Estetik Odaklı)

  • KB – Civic Değiştirirken ya da kullanırken -%20 kaynak kullanımı
  • ÖB – Grand Teahouse
  • SB – Rocket Cart

Mughals (Babürlüler)

Builder (İnşa Odaklı)

  • KB – Etkisi Altında Kalan Tüm Bölgeler Başına +%2 Endüstri Artışı
  • ÖB – Jama Masjid
  • SB – Gajnal

Ottomans (Osmanlı İmparatorluğu)

Expansionist (Genişleme Odaklı)

  • KB – Outpost'ları Düzenlemenin Maaliyeti Düşer
  • ÖB – Sultan Camii
  • SB – Janissaries

Poles (Polonyalılar)

Military (Asker odaklı)

  • KB – Garrison Üzerindeki Birimler +20 Fortification Alır
  • ÖB – Barbican
  • SB – Winged Hussars

Spanish (İspanyollar)

Expansionist (Genişleme Odaklı)

  • KB – Tur Başında, Düşman Bölgesinde Bulunan Her Birime +3 Saldırı Gücü
  • ÖB – Catedral Gótica
  • SB – Conquistadores

Venetians (Venedikliler)

Merchant (Ticaret Odaklı)

  • KB – Sınırlar İçerisindeki Her Ticari Rota Karşılığında +1 Influence
  • ÖB – Botteghe Di Artisti
  • SB – Galleass

Başa Dön

ENDÜSTRİ ÇAĞI:

Austro-Hungarians (Avusturya – Macaristan İmparatorluğu)

Aesthete (Estetik Odaklı)

  • KB – Özel Bölgeler Başına +2 Influence. Ülkenin Şehirlerini Etki Altına Almak Daha Uzun Sürer.
  • ÖB – Opernhaus
  • SB – Evidenzbureau Agents

British (İngilizler)

Expansionist (Genişleme Odaklı)

  • KB – Başkentteki Sınırlar Başına +%5 Altın ve Bilim Kazanımı
  • ÖB – Colonial Office
  • SB – Redcoats

French (Fransızlar)

Scientist (Bilim Odaklı)

  • KB – Şehirlerde +%10 Bilim Kazanımı
  • ÖB – Exhibition Hall
  • SB – Cuirassiers

Germans (Almanlar)

Militarist (Asker odaklı)

  • KB – Ağır Silahlara +3 Saldırı Gücü
  • ÖB – Coking Works
  • SB – Uboat

Italians (İtalyanlar)

Aesthete (Estetik Odaklı)

  • KB – İtalyanlar Commons Quarter'dan +10 Stability Kazanır. Bu Birimi Modifiye Etmenin Maaliyeti De Düşer
  • ÖB – Teatro
  • SB – Alpini

Mexicans (Meksikalılar)

Agrarian (Tarım Odaklı)

  • KB – Tüm Şehirlerde +%20 Yemek Kazanımı
  • ÖB – Hacienda
  • SB – Soldaderas

Persians (Persler)

Builder (İnşa Odaklı)

  • KB – Ortak Projelerin Maaliyeti %25 Oranında Düşer
  • ÖB – Caravanserai
  • SB – Jazayerchis

Russians (Ruslar)

Expansionist (Genişleme Odaklı)

  • KB – Bağlı Şehirlerde Üretilen Birimler +10 Tecrübe Puanı Kazanır. İlişki Kurulan Şehirlerde +10 Savaş Desteği Alır
  • ÖB – Sobor
  • SB – Cossacks

Siamese (Siyam)

Builder (İnşa Odaklı)

  • KB – Şehirlerde Bulunan Tüccar Başına +%3 Endüstri
  • ÖB – Floating Market
  • SB – Gatling Elephant

Zulu (Zulular)

Militarist (Asker odaklı)

  • KB – Birimler +%50 Can Yenilenmesi Kazanır
  • ÖB – Warrior's Izindlu
  • SB – Impi

Başa Dön

MODERN ÇAĞ:

Americans (Amerikalılar)

Expansionist (Genişleme Odaklı)

  • KB – Takas Ettiği Her Kaynak Başına +10 Influence
  • ÖB – Defense Agency
  • SB – Lightning

Australians (Avustralyalılar)

Builder (İnşa Odaklı)

  • KB – Tüm Şehirlerde +%20 Endüstri
  • ÖB – Strip Mining Complex
  • SB – All Terrain PMV

Brazilians (Brezilyalılar)

Agrarian (Tarım Odaklı)

  • KB – Şehirlerdeki Çiftçi, İşçi, Tüccar ve Araştırmacı Başına Sırasıyla +2 Yemek, +2 Endüstri, +2 Altın ve +2 Bilim Kazanır
  • ÖB – Agronomy Lab
  • SB – Jungle Brigades

Chinese (Çinliler)

Merchant (Ticaret Odaklı)

  • KB – Devam Eden Tüm Ticaret Rotalarının Altın Getirisi %50 Artar
  • ÖB – People's Congress
  • SB – Guardians

Egyptians (Mısırlılar)

Aesthete (Estetik Odaklı)

  • KB – ÖB'de +4 Influence Kazanımı
  • ÖB – Archaeological Dig
  • SB – Free Officers

Indians (Hintliler)

Aesthete (Estetik Odaklı)

  • KB – Etki Bölgesinde Bulunan Sınır Başına +%10 Altın Kazanımı
  • ÖB – Ashram
  • SB – Peacekeepers

Japanese (Japonlar)

Scientist (Bilim Odaklı)

  • KB – Henüz Bilinmiyor
  • ÖB – Robotics Lab
  • SB – Reisen

Soviets (Sovyetler Birliği) 

Expansionist (Genişleme Odaklı)

  • KB – Birimlerde Değişim Yapmanın Ücreti Azalır
  • ÖB – Arms Factory
  • SB – Red Army Tank

Swedes (İsveçliler)

Scientist (Bilim Odaklı)

  • KB – Özel Bölge Başına +1 Bilim. Research Quarter İse +3 Bilim Kazandırır.
  • ÖB – Research Institute
  • SB – Stealth Corvette

Turks (Türkler)

Agrarian (Tarım Odaklı)

  • KB – Özel Bölgelerde +5 Food ve +10 Stability Kazanımı
  • ÖB – Public School
  • SB – Stealthy Operative Missile

Başa Dön

YORUMLAR
phenomenon
15 Ağustos 2021 12:27

Emeğinize sağlık !!

Parolamı Unuttum