Mad Max'te Yaya Ve Araç Dövüşleri Bir Harika Olacakmış

Avalanche Studios'un ağzından bal damlıyor resmen.

Açık dünya oyunlar dendiğinde, akla gelen isimlerden birisi oldu Avalanche Studios da. Özellikle Just Cause 2 ile geniş alanları yükleme ekranı olmaksızın, aksiyonu hiç kesmeden sunabildiğini bizlere kanıtladı. Ama orada iş araçlar ve yaya dövüşlerinin birbirine geçmesi olduğunda, ne yazık ki her şey yolunda gitmiyordu.

Yapay zeka biraz "pasifti".

İşte bu konuda firmadan oyun tasarımcısı Peter Johansson'un söyleyecekleri var. Tabi bütün bu bilgi verme sürecinin geçen gün yayınlanan oyun içi sinematik videosu ile başladığını da unutmamak lazım.

Johansson, o görüntülerdeki oyunun hala pre-alpha halde olduğunu, yani çok yolu olduğunu belirtiyor. Bunu da herhalde söylediklerini oyunda göremezsek, kendisini kurtarmak için araya sıkıştırıyor ya neyse. Gelelim yapılan açıklamalara.

Johansson, bu tür temada oyunların genelde shooter olduğunu, araçlı bölümler ile yaya olunan bölümlerin birbirinden ayrıldığını söylüyor. Ama Mad Max için bunun dışında bir politika izliyorlarmış. Araçlar, özellikle de Max'in tek aşkı 'Magnum Opus' oyunun önemli bir kısmını oluşturuyor. Ama bu demek değil ki oyunda yaya olacağımız anlar yok. İkisi arasındaki yapıyı kendi sözleri ile şöyle açıklıyor Johansson:

"Öyle ki, bir anda aracınızla dövüşün ortasında bulabilirsiniz kendinizi. Önünüze, üstünüze atlayan adamlar, hatta sizi dışarıya çekmeye çalışanlar, veya araca fazlaca zarar vererek sizin dışarıya çıkmanıza neden olanlar. İşte bu akış, tümüyle kesintisiz, tümüyle kopuk olmadan sunulacak. Bence bu, gerçekten eşsiz bir durum."

Gelelim Magnum Opus'a. Max'in tek asıl aracı olacak olan bu bebek, tümüyle geliştirilmeye açık ve asla elimizden alınmayacakmış. Max'in mekanikçi dostu Chumbucket sayesinde asla patlama seviyesine gelmiyormuş bu araç. Ama 50'den fazla araç, yine Max'in kontrolüne amade imiş.

Daha önce Just Cause 2 ile yaptıkları düşünüldüğünde, bu anlatılanların gerçek olma ihtimali yüksek geliyor. Gelişmiş bir yapay zeka ile, daha önce yaptıklarını süsleyebilecek bir firma Avalanche Studios. Umuyoruz ki hem zaman hem de para yeter de, hepsini istedikleri gibi oyuna dahil edebilirler.

Mad Max, 2014 yılında PS3, PS4, Xbox 360, Xbox One ve PC'ye çıkıyor. Firmayı aradık ve konuştuk, belki kıyma makinelerine ve seramik fırınlarına özel sürümler de yapılabilirmiş. İzlemede kalın.

YORUMLAR
Parolamı Unuttum