Yanıt “evet” arkadaşlar. Nintendo konsol ve oyunlarının distribütörlüğünü yapmak üzere Türkiye pazarına giriş yapan CD Media, bugün düzenlediği bir basın toplantısıyla merak ettiğimiz kimi soruları yanıtladı.
CD Media CEO’su Spiros Giamas’ın evsahipliğini yaptığı buluşmada Mayıs sonu itibariyle Nintendo Türkiye ofisinin faaliyetlerine başlayacağı, özellikle de Labo gibi “aile eğlencesi”ne yönelik ürünlerin ön plana çıkacağı açıklandı.
Tabii bizim de sizin gibi en çok merak ettiğimiz şey fiyatların nasıl ayarlanacağıydı. Maalesef bu konuda korktuğumuz şey oldu ve Mario'nun fiyatlar konusunda bize pek yardımcı olamayacağını öğrendik: Spiros Giamas fiyatların Euro etiketlerine paralel olarak yerelleştirileceğini açıkladı. Bu aslında iyi bir haber değil çünkü malumunuz olduğu üzere Euro bölgesinin fiyatları çoğu zaman diğer bölgelerden daha yüksek oluyor.
Örneğin The Legend of Zelda'nın dijital satıştaki US fiyatı 60$, EU fiyatı ise 70€. Yani ilki Türk parasıyla 240 liraya denk geliyorken, ikincisi 350 liraya denk geliyor. Eğer dijital siteden yapılacak olan satışlarda fiyatlandırma doğrudan Euro etiketlerine paralel olarak yerelleştirilir ve CD Media burada inisiyatif almazsa ortaya çıkacak sonuç pek de iyi olmayabilir. Ancak yine aynı oyunun Avrupa'da kutulu satış fiyatının 52€ olduğunu görüyoruz. Bu da yaklaşık 260 liralık bir fiyat etiketi demek oluyor.
Giamas ayrıca henüz oyunların Türkçeleştirilmesi yönünde bir çalışma olmadığını da belirtti.
Toplantıya Nintendo adına katılan Takashi Takemura ve Darren Gorton’a yıllar önce kötü biten Nortec Euroasia deneyimi hakkında neler söylemek istediklerini sorma fırsatımız da oldu. Takemura, şu anda bu konuda konuşmak istemediklerini, CD Media’nın Türkiye’ye gelişini Nintendo açısından da yepyeni bir sayfa olarak gördüklerini söyleyerek yorum yapmaktan kaçındı.
















