Mass Effect Legendary Edition, Sonunda Resmen Duyuruldu

Yanında bir de yeni oyun haberiyle geldi

Aylardır, “ha bugün ha yarın duyurulacak, şu programda kesin gelecek, bu da olmadı ama sıradakine mutlaka” denile denile bugüne kadar geldiğimiz Mass Effect duyurusu sonunda geldi; üçlemenin remaster versiyonu Mass Effect Legendary Edition resmi olarak duyuruldu.

Kimileri bir yeniden yapım (remake) bekliyordu ama yapılan açıklama bu şekilde olmadığını da ortaya koydu. Resmi sayfadaki metin şu şekilde:

BioWare ekibimiz birkaç aydır üç büyük oyundan dokuları, gölgelendirmeleri, modelleri, efektleri ve teknik özellikleri güncellemek için sıkı bir çalışma yürütüyor. Hedefimiz orijinal oyunları yeniden düzenlemek veya yeniden tasarlamak değil; deneyimi modernize ederek serinin hayranlarının ve yeni oyuncuların orijinal oyunu en iyi haliyle oynamalarını mümkün kılmaktı. Commander Shepard’ın maceralarının süper keskin çözünürlükte, daha hızlı kare hızlarıyla ve müthiş görsel geliştirmelerle canlandırılmasını görmek mükemmel bir his. Oyun geliştiricileri olarak her zaman oyunlarımızın orijinal platformlarının ötesine geçmesini isteriz. Üçlemeyi yeniden tasarlama fırsatı sayesinde, uzun yıllardır yaptığımız çalışmaların meyvesini alacağız ve her zamankinden daha iyi ve akıcı bir deneyime ulaşacağız.

Mass Effect Legendary Edition’da üç ana oyunun yanında genişleme paketleri ve ek içerikler de yer alıyor. Oyun 4K Ultra HD için optimize edilmiş ve önümüzdeki yılın ilkbahar aylarında PC, PS4 ve Xbox One için çıkış yapacak, Xbox Series X ve PS5 için de uyumlu olacak.

Bu arada duyuru bu kadarla da kalmadı. Yine bir süredir söylentileri dolanan yeni oyunu da resmi olarak ilan etti BioWare ekibi. Yeni oyun için çalışmaların henüz çok başında olduklarını, bu nedenle fazla bilgi veremediklerini not etmişler. Ama sonuç olarak yeni bir Mass Effect oyunu da yolda.

YORUMLAR

Take-Two Patronu: Oyunlarımızı Ederinden Daha Aza Satıyoruz

70$ da kesmemiş belli ki

Take-Two Patronu: Oyunlarımızı Ederinden Daha Aza Satıyoruz

Rockstar ve 2K'ya da sahip olan Take-Two, yeni nesil duyurulduğunda oyunlara yaptığı zammı ilk açıklayan firmalardan biri olmuştu. Daha önce 60$ olarak belirlenmiş standart oyun fiyatını yeni nesilde 70$'a çıkaran Take-Two'nun CEO'su Strauss Zelnick de daha sonra yaptığı tüm açıklamalarda bu fiyat artışını savunmuş, fiyatların yıllardır aynı seviyede kaldığını, artık zammın zamanının geldiğini söylemişti.

Zelnick bizim saatimizle dün gece gerçekleşen yatırımcı toplantısında bu fikrini savunmaya devam etti, hatta oyunlarını ucuza sattıklarını bile söyledi: "Biz bu sektörde en kaliteli deneyimi sunuyoruz ve oyunlarımızı ederlerinden çok daha düşük fiyata tüketicilerle buluşturuyoruz" diyen Zelnick, sonrasındaysa bu oyunların 'online' kısımlarını bedavaya sunduklarını, bunlardan elde edilen parasallaştırmanın da tamamen opsiyonel olduğunu söyledi.

Zelnick'in kast ettiği bedava kısımlar GTA Online ve Red Dead Online. Bu oyunları satın aldığınızda online kısımlarına da sahip oluyor ve normalde para ödemeden oynayabiliyorsunuz. Ancak Take-Two'nun "oynaması ücretsiz" bu kısımlardan inanılmaz paralar kazandığı da malumunuz. Üstelik sadece bu kısımları oynamak isteyenler bile tam parasını vererek GTA V ve RDR 2 almak zorundalar.

İşte Zelnick bu yönde sorulan "GTA Online'ı GTA 5'ten ayırıp tam anlamıyla F2P yapmayı düşünür müsünüz?" sorusuna GTA Online'ın PS5'te bağımsız bir oyun olarak sunulacağını ve yaklaşık üç ay süreyle de ücretsiz olacağını söyledi.

"Gördüğünüz gibi iş modelimiz konusunda açık fikirliyiz, yani bir noktada, bazı deneyimlerin tamamen ücretsiz olması seçeneğini de elemiyoruz" diyor Zelnick. Activision, Call of Duty: Warzone ile bunu yaparak çok büyük başarı elde etti, Take-Two'nun da bunu gözden geçirdiğini anlayabiliyoruz. Ancak Zelnick bu "bağlantılı F2P" modelini, yani online bileşen için tek kişilik oyunu satın alma olayını da sevdiğini söylemeyi de ihmal etmemiş.

 

Parolamı Unuttum