Bu satırları okuduğunuzda kendi kendinize "yahu Metal Gear Solid'i bilmeyen oyuncu mu olur?" diye sorduğunuza eminim ama yıllar geçtikçe yeni jenerasyonlar eskilerin kült serilerine daha da uzaklaşmaya başlıyor, haliyle Metal Gear Solid de bunlardan biri. Herkesin Konami'yi, Kojima'yı, Solid Snake'i bilmesini bekleyemeyiz çünkü.
Serinin yapımcısı Noriaki Okamura Play dergisine röportaj vermiş ve çoğu genç oyuncunun Metal Gear hakkında pek bir fikri olmadığını söylemiş: "Bu remake'i yapmaya bizi iten şeylerden biri de çoğu yeni ve genç nesil oyuncunun Metal Gear Solid serisinden bihaber olduğunu fark etmiş olmamızdı"
Orijinal Snake Eater bundan 20 yıl önce çıkmıştı, 2015 yılından beri ana seride herhangi bir oyun görmedik. Yani neresinden baksanız bir 9 senelik kopukluk var ve bu da yeni nesil ile olan kopuşu gösteriyor zaten.
Okamura MGS Delta'nın sadece eski oyunculara nostalji hissi yaşatma amacı gütmediğini, serinin mirasının gelecek oyuncuları da etkilemeye devam etmesini sağlamak istediklerini söylüyor. "Misyonumuz, görevimiz serinin gelecek nesiller için de devam etmesini sağlamak. Yani düşünürsek geriye DNA'dan fazlasını bırakıyoruz, Solid Snake de böyle derdi ama peki kim bu Solid Snake?".
Muhtemelen Konami'nin sayı sistemini bırakarak oyunun isminde Delta sembolünü kullanması da yine bu bahsettikleri yeni nesle hitap etmek ile ilgili. Sonuçta bu serinin aslında üçüncü oyunu, ama Okamura bunun serinin kronolojisindeki ilk oyun olduğunu, "orijinal hikayenin başladığı yer" olduğunu söylüyor. Yani remake olarak 3. oyunun seçilmesi çok mantıklı.