Hatırlayacağınız üzere geçtiğimiz günlerde Microsoft tarafından yapılan açıklamayla Halo: Infinite, 2021 yılına ertelenmişti. Normalde Xbox Series X'in çıkış oyunlarından biri olması planlanan ve uzun yıllardır beklenen Halo: Infinite'in ertelenmesi elbette önemli derecede hayal kırıklığı yarattı.
Gary Whitta'nın Animal Talking sohbet programına katılan Xbox'ın patronu Phil Spencer, bu ertelemekten kurtulmak için Halo'nun geliştiricisi 343 Studios'un patronu Bonnie Ross ve Xbox Game Studios başkanı Matt Booty ile uzun görüşmeler yaptıklarını ve oyunun parçalar halinde yayınlanması fikrinin de değerlendirildiğini söyledi.
Aslında bu şekilde hem Halo: Infinite'in Xbox Series X'in çıkış oyunu olması sağlanacak, hem de oyunun kalan kısmının geliştirilmesi için yeterli zaman kazanılmış olacaktı. Ancak Spencer, "bu fikir hiçbirimize doğru gelmedi, bu bizim istediğimiz tarzda bir Halo çıkışı olmayacaktı" diyor.
Nihayetinde bu fikirden vazgeçerek oyunu tümden 2021 yılına ertelemişler.
"Bunun çoğu kişide hayal kırıklığı yarattığını biliyorum, bizim için de haal kırıklığı oldu. Halo ve Series X'in Xbox için belirleyici bir birliktelik olmasını sabırsızlıkla bekliyorduk, aynı orijinal Xbox ve Halo CE'nin çıkışı gibi" diyor Spencer.
Bir yandan da bu kararı bir an önce bildirmek istemişler: "Bu haberi bir an önce vermek ve sonuçlarına katlanmak istedik, çünkü insanlar alacakları konsollara dair önemli kararlar alma aşamasındalar. Belki başkaları bu tür bir haber için beklemeyi tercih ederdi ama biz bir blog yazarak durumu erkenden açıkladık."
Bu erteleme Xbox Series X satışlarını ne ölçüde etkiler, onu da Kasım ayında göreceğiz.