SuperScale adına Atomic Research tarafından gerçekleştirilen araştırmanın yayınlanan sonuç raporlarında mobil platformlarda satışa sunulan oyunların %83 gibi çok büyük bir çoğunluğunun ilk üç yıl içerisinde başarısız olduğu belirtilmiş. Ayrıca mobil oyunların %43'ü de daha geliştirme aşamasındayken iptal ediliyormuş.
Raporda mobil oyunların çoğunun en yüksek gelire yayınlandıktan sonraki ilk 12 ay içerisinde ulaştığını da belirtmiş. Buna göre mobil oyunların %76'sı bu seviyeye ilk yıl içinde ulaşıp sonra düşüşe geçiyormuş.
Yine ilginç bir detay, mobil oyun geliştiricilerinin %38'i oyunları için düzenli güncelleme yapmıyormuş. Yarısından azı oyunları için aylık güncellemeler yaparken sadece %5'i çıkışından 7 yıl sonra bile desteğe devam etmiş.
Mobil oyun geliştiricilerinin %78'i yeni bir oyun üzerinde çalışmayı tercih ettiklerini söylemişler, ama yine geliştiricilerin %30'u şu anda mobil oyun pazarının başarılı olmak için çok zorlu olduğunu belirtmiş. Bunun sonucunda da işten çıkarmalar ve küçülmeler yaşanıyormuş.
Pokemon Go gibi dev bir mobil oyuna sahip olan Niantic bile diğer oyunlarında benzer bir başarıyı yakalayamadı bildiğiniz gibi, hatta bu yılın başında çalışanlarının dörtte biri (230 kişi) işten çıkarmak durumunda kaldı. Yani anlayacağınız mobil oyun sektörü hiç de dışarıdan görüldüğü kadar kolay değil.