Oyunlarda her şeyi başarıp en iyisi olabilmek adına heyecanı öldürüyor, alacağımız zevki baltalıyoruz!
Devamını okuOutriders iyi bir çıkış yaptı, çok sayıda oyuncuyu çekmeyi başardı ama işin teknik kısmında bazı sorunlar yaşandığını da belirtmek gerek. Çıkışında ve takip eden günlerde yaşanan sunucu sorunları, oyunun çökmesi, karakter envanterinin bir anda sıfırlanması, kayıt dosyalarının bozulması gibi pek çok sıkıntıyla uğraştı oyuncular.
İşte bu sorunlar geride epey büyük bir iz bırakmışa benziyor :) Toasteronven47 rumuzlu Reddit kullanıcısı, Outriders’ın oyun çöktükten sonra tuttuğu hata kayıtlarının bulunduğu klasöre şöyle bir göz atmış; gördüğü şey epey ilgi çekecek cinsten, klasörün boyutu 23 GB’ın üzerindeymiş. Oyunlar çöktüğünde hata kayıtları tutulması gayet normal, ama bu boyutta bir kayıt hangi bilgileri içeriyor, neden bu kadar yer kullanılıyor, insan merak etmeden duramıyor.
Bir hafta kadar önce de Reddit’te benzer bir başlık açılmış; orada yorum yapan kullanıcılardan kimileri 3-5 GB kimileri 10-15 GB gibi bir dosya boyutundan bahsederken, bir kullanıcı 32 GB ile zirveye oturmuş görünüyor :)
Unreal Engine kullanan oyunlarda hata kayıt klasörlerinin büyüklüğü dikkat çeken konulardan. Ama daha önce iş bu boyutlara varmış mıdır bilemiyorum. Eğer siz de PC’de Outriders oynuyorsanız ve bilgisayarınızın C sürücüsünde son günlerde sebebini anlayamadığınız bir doluluk söz konusuysa, olağan şüpheli belli, siz de Outriders hata kayıtlarını temizleyip sürücünüzde yer açabilirsiniz.
Loggera belli aralıklarla sıkıştırma yaptırmıyorlarsa normal o boyutlar. Belli bir müddette kolayca o boyutlara ulaşılabiliyor :D