Peak Games Yankı Uyandıran Reklamıyla İlgili İddialar Sonrasında Açıklama Yaptı

Reklam hedefini buldu mu acaba?

Dün akşam televizyon ekranlarında pek de alışık olmadığımız tarzda bir reklamla karşılaştık. 41 kanalda aynı anda yayınlanan reklam ülkemizin (ve dünyanın) en başarılı mobil oyun stüdyolarından Peak Games'e aitti. Reklamın tarzı da son derece ilginçti, hatta sosyal medyadan takip ettiğim kadarıyla korkanlar, darbe mi oldu falan diye düşünenler de olmuş.

Ancak Peak'in reklamının içeriğinden çok, bu reklamın Audi'nin Safety Code reklamına 'aşırı' derece benzemesi konuşulmaya başladı. Sonra reklamın YouTube videosuna telif uyarısı yapıldı. Olaylar olaylar.

Bu benzerlik iddiaları üzerine Peak Games sosyal medya hesabından konuyla ilgili sert bir açıklama yaptı ve Medina Turgul DDB imzalı reklam kampanyasının özgün olmadığı ve derhal hukuki sürecin başlatılacağı belirtildi. Açıklama tam olarak şöyle:

“Reklam filmimizin özgün olmadığını, hepinizle aynı anda öğrendik. Karın ağrımızı ve üzüntümüzü tarif etmemiz imkansız. Yaratıcı işlerde fikirlerin özgün olması bizim için çok değerli, bu nedenle tüm reklamları durduruyoruz. Ajans’la 3 aylık tüm görüşmelerimiz kayıt altında. Sadece Türkiye değil, Ajans’ın bağlı olduğu network’e Amerika’da da hukuki süreci başlatarak sonucu sizlerle paylaşacağız. #peak”

Peak Games, bu gelişmelerin üzerine reklamı da yayından kaldırdı ama çeşitli YouTube kanallarına yüklenmiş reklamı dilerseniz aşağıda izleyebilirsiniz:

Reklam yayından kalktı ama bu reklamın amacı zaten Peak Games'in insan kaynakları projesini daha fazla kişiye, hatta tüm ülkeye duyurmaktı. Bu projede bir değişiklik yok, İstanbul merkezli şirket, hem mobil oyun alanında hem de teknolojinin farklı alanlarındaki çalışmaları için yeni takım arkadaşları aramaya devam ediyor.

Peak Strateji Direktörü Ömer İnönü, “Bizimle aynı hedefe koşacak, gerçek anlamıyla etki yaratacak işler yapmayı önemseyen herkesi arıyoruz. Ekibimize 100 kişi de katabiliriz 500 kişi de” diyor, yani ekibin ne kadar genişleyeceğine dair bir sınır yok. Eğer kendinize bu alanda bir kariyer düşünüyor, bu işin bir parçası olmak istiyorsanız bu fırsatı mutlaka değerlendirip başvurunuzu yapmanızı öneririm. Reklam tartışması asıl olayı gölgede bırakmasın yani. Detaylı bilgiye Peak'in web sayfasından ulaşabilirsiniz.

YORUMLAR
Parolamı Unuttum