Bildiğiniz gibi gerek PlayStation 4, gerekse PlayStation 4 Pro yeri geldiğinde oldukça sesli çalışıyordu; hatta PS4 Pro'daki fan sesi bazı durumlarda oyunun keyfini bile baltayabiliyordu. Sony, PlayStation 5'in sessiz çalışacak şekilde tasarlandığını daha önceden açıklamıştı ve buna dair de yeni bilgiler gelmeye devam ediyor.
PlayStation 5'in mekanik ve termal tasarım mühendisi Yasuhiro Ootori, 4Gamer.net'e verdiği röportajda Hızlandırılmış İşleme Ünitesi'nin (APU) her bir oyundaki davranış verilerini toplayacaklarını ve bu verilere dayanarak da fan kontrollerini zaman içerisinde optimize edeceklerini söylüyor.
"PS5'in ana kartında APU'nun dahili sıcaklığına ve üç ısı sensörünün en yüksek ısısına bağlı olarak fan hızını kontrol eden üç sensör bulunuyor. Bu fan kontrol parametrelerini, online güncellemeler yoluyla güncelleyeceğiz" demiş Ootori.
Sensörlere bağlı olarak fan dönüş hızının artıp azalması zaten bildiğimiz bir şey, yoksa hiçbir konsol ve bilgisayarda fanlar aksi ayarlanmadığı sürece maksimum hızda dönmez. Ancak APU verileri, Sony'nin oyunların sisteme bindirdiği yüke bağlı olarak en optimal fan hızlarını tespit etmesini sağlayacak ve bu sayede az da olsa istenmeyen gürültülerin de önüne geçilmiş olacak. Aynısını tersi için de geçerli, sırf sistem sessiz kalsın diye bazı oyunlarda sistemin aşırı ısınmasına da izin verilmeyecek, bu tür oyunlarda minimum fan dönüş hızı da buna göre uzaktan optimize edilecek.