Sony bundan bir sene önce Türkiye'den çekilme kararı almış ve kamera ve soundbar grubu hariç Türkiye ofisini kapatmıştı. Sony Eurasia'nın faaliyetlerinin sonlanmasıyla da ülkemizde PlayStation markasının geleceği belirsiz bir hal almıştı.
Bu belirsizlik geçtiğimiz günlerde son buldu ve Bilkom Türkiye'de PlayStation'ın dağıtıcısı olduğunu açıkladı. Bilkom dün yeni planlarını ve 2024 hedeflerini açıkladığı bir basın toplantısı gerçekleştirdi ve bu toplantıda PlayStation'a dair de yeni bilgiler paylaşıldı.
Bilkom, PlayStation markası için 360 derecelik iletişim yapacak, yani bu da sadece konsol satışı değil oyun, aksesuar, garanti ve servis konularında da oyunculara destek verileceği anlamına geliyor. Ancak bu desteğe oyunların yerelleştirmesi dahil değil. Ayrıca Türkiye'de satılacak olan oyunların fiyatını da yine yurt dışı belirleyecek. Bazı oyunların kutulu versiyonları da ülkemize doğrudan dağıtıcı tarafından getirilecek.
PS Portal'ın Türkiye fiyatı 11.999 TL olarak açıklanırken, PlayStation 5'in Slim modelinin dijital versiyonu 24.999 TL, diskli versiyonu ise 27.999 TL'den satılacak.
Dualsense kontrolcü için belirlenen satış fiyatı ise 2.999 TL.
Toplantıda konuşan Bilkom Genel Müdürü Fikret Ballıkaya, Bilkom’un sürdürülebilir ve karlı bir büyüme performansı gösterdiği vurgulayarak son 5 yılda TL bazında 10 kat, USD bazında ise 2 katlık bir büyüme elde ettiğini bildirdi. Öte yandan şirketin 2023 yılında, 2022’ye göre TL bazında %97 oranında büyüdüğü açıklandı.
Fikret Ballıkaya, şirketin 2024 yılında da istikrarlı büyümesini sürdüreceğini vurgulayarak, “Yeni marka, kategori ve iş birlikleriyle büyümeye devam edeceğiz. Değer, kalite ve hız odaklı yaklaşımımızla tüketici deneyimine odaklanmaya devam edeceğiz. B2B ve B2C alanında hayata geçirdiğimiz dağıtım, servis ve hizmet paketleriyle, ürün portföyümüzü geliştireceğiz” dedi.
Bilkom, standart bir distribütör şirketin yerine getirdiği hizmetlere ek olarak, ‘Bilkomplus’ çatısı altında birçok katma-değerli hizmet sunuyor ve bunu yaparken de o markanın Türkiye ofisi gibi çalışarak önemli bir destek sağlıyor.
Bilkom Pazarlama ve İş Geliştirme Direktörü Can Irmak Sağıroğlu ise yaptığı değerlendirmede, “Lisanslı yerli üretim, saha operasyonu, tüketici deneyimi yönetimi ve 360 derece pazarlama yönetimi gibi hizmetlerimizin tümü, Bilkomplus çatısı altında birleşiyor ve bizi ayıran en temel unsur olarak öne çıkıyor. Üreticilere, satış kanallarımıza ve son kullanıcıya, Bilkom güvencesiyle bağlanıyoruz” diyerek şirketin ortaya koyduğu katma-değer üretme misyonunu özetledi.