Media Molecule'ün PS4'e özel Dreams oyunu şu an erken erişimde ancak büyük ilgi görmeye devam ediyor. Oyun, "kendi oyununu kendin yarat" mantığını gerçekten de çok iyi işliyor ve resmen tam teşekküllü bir oyun motoru gibi sonuçlar verebiliyor.
Media Molecule kurucusu Kareem Ettouney, Dreams'in geleceğine umutla bakıyor ve özellikle de oyun içinde yaratılan oyunlara dair oldukça cesur görüşleri var. Ettouney'in GamesIndustry.biz'e açıkladığı planları arasında Dreams içinde tasarlanan oyunların 'bağımsız birer oyun' olarak Dreams dışına da çıkarabilmesi ve bu oyunların farklı platformları destekleyebilmesi olduğunu söylüyor. Yani Dreams ile yapılan bir oyunu PlayStation evreninin dışına çıkarmaktan bahsediyor.
Hatta Ettouney'in hayalleri arasında yaratılan bu oyunların yapımcıları tarafından yayınlanıp satılması bile var, bu da yaratıcıların yaptıkları bu işi gelire de dönüştürebilmeleri anlamına gelecek.
Röportajda en dikkat çekici kısım ise Media Molecule'in ileride Dreams'i sadece PS4'e özel bir oyun olarak değil, PC de dahil olmak üzere daha geniş platformlu bir içerik yaratma aracı olarak görüyor olması.
"Sorduğunuz tüm soruların cevabı 'evet', ama bunun için öncelikle Dreams'in çok daha fazla kişiye erişmesi lazım. Dreams için hedefimiz en az 20 yıl boyunca yaşaması, bu süre içerisinde genişletmeye, bir şeyler eklemeye ve geliştirmeye devam edeceğiz. Büyük bir kitleye ulaşmamız ve sonrasında da büyümemiz gerekiyor." diyor Ettouney.
Media Molecule, Sony'nin sahibi olduğu bir stüdyo; bu yüzden yaptıkları işlerin Sony platformlarının dışına çıkması zor. Ama ortada bu kadar güçlü bir içerik yaratım aracı varken, belki bu sefer işler değişebilir.