PUBG: BATTLEGROUNDS 33.1 Güncellemesi'yle Sanhok'ta Yıkım Başlıyor

Yeni güncelleme Survivor Pass'e kış temalı ödüller ekledi

KRAFTON, Inc. yaptığı açıklamayla PUBG Battlegrounds’taki Sanhok haritasına yok edilebilir ortamlar ekleyerek oyunculara yeni strateji alanları açacak 33.1 Güncellemesinin yayınlandığını duyurdu. An itibarıyla masaüstü sürümlerde mevcut olan ve 12 Aralık'tan itibaren de konsollara gelecek güncelleme, aynı zamanda kış temalı görevler ve ödüller içeren Survivor Pass: Let It Snow ile kutlamaları başlatıyor. Tam güncelleme notları ve ayrıntılı bilgilere buradan ulaşabilirsiniz.

33.1 Özellikleri:

Sanhok Havaya Uçuyor: İlk olarak Rondo'ya gelen çevresel yıkımın devamı olarak Sanhok da tamamen yok edilebilir bir haritaya dönüştü. Oyuncular patlayıcılarla binaları, yapıları ve nesneleri yok edebilecek, bu da daha sürükleyici ve gerçekçi bir ortamda yeni oyun dinamikleri ekleyerek oyuna ve çarpışmalara ayrı bir heyecan katacak. Oyunda ilk kez, Kırmızı Alan da yıkıcı bir güç hâline geliyor. Kırmızı Alan’daki patlamalar artık arazileri ve yapıları yok edebildiğinden savaş alanındaki adrenalin şimdi daha da yüksek.

Survivor Pass: Let It Snow: Şenlikli görevler ve ödüllerle dolu kış temalı Survivor Pass: Let It Snow ile karlarla kaplı kış mevsiminin tadını çıkarma vakti.

Aynı Dil Takımı: PC oyuncuları için Normal Maç’ta çok talep gören yeni bir özellik yayınlanıyor. Artık oyuncular dil tercihlerine göre eşleştirilebilecek ve bu da oyuncular arası daha akıcı bir iletişim sağlayacak.

Silah Güncellemeleri: Geliştiriciler, yıl boyunca gelen pek çok silah kullanım güncellemesinin ardından son bir HMS yeniden dengelemesiyle silahlara önemli bir isabet artışı sağlıyor. Bu da yakın mesafeli çatışmalar ve bire bir karşılaşmaları daha etkili hâle getiriyor.

33. Dereceli Sezonu: 33. Sezon kalıcı Derece Kademesi ödüllerinin arasına FAMAS için Dereceli silah kozmetikleri eklenmesinin yanı sıra lider tablosu bundan böyle ana sunucu bakımından sonra sıfırlanacak.    

YORUMLAR

Görünüşe Göre The Thing: Remastered Bugün Çıkıyor!

Hata mı, gerçek mi, bugün göreceğiz

Görünüşe Göre The Thing: Remastered Bugün Çıkıyor!

Nightdive'ın merakla beklediğimiz yeni remasterı The Thing: Remastered'ın çıkış tarihi görünüşe göre belli oldu ve bu tarih bugün, yani 5 Aralık!

Xbox Wire'da yayınlanan haber içeriğine oyun bugün itibariyle Xbox platformlarında oynanabilir olacak. Ancak oyun Steam ve diğer platformlarda hâlâ "Yakında Çıkacak" olarak listelenmiş durumda. PlayStation Store sayfasında ise oyun "Duyuruldu" diye veriliyor ama kesin bir tarih görülmüyor.

Oyunun geliştiricisi Nightdive ise Twitter'da yaptığı bir paylaşımda oyunun Aralık ayında piyasaya sürüleceğini belirtmişti fakat kesin bir tarih verilmemişti. Yani eğer Xbox Wire ciddi bir hata yapmadıysa oyun gerçekten de sürpriz biçimde bugün çıkacak demektir.

The Thing: Remastered, bu yılın başlarında duyurulmuştu. Oyunda oyuncular, ABD Özel Kuvvetler üyesi Kaptan Blake karakterini canlandıracak ve filmden de tanıdığımız Antarktika'daki üssü ziyaret ederek bahtsız araştırma ekibine ne olduğunu keşfetmeye çalışacaklar.

Bolca "kan dondurucu olay" ve "gizemli ölümler" vaadeden The Thing: Remastered'ı yakından takipteyiz.

Infinity Nikki – İlk Bakış

Oyun severlerin yeni çılgınlığı olabilir mi?

Infinity Nikki – İlk Bakış

Nikki serisi belki Batı piyasasında aynı düzeyde popüler olmasa da Asya’da epey sevilen bir seri. Bu durum, mobil bir “kıyafet giydirmece” oyunu olmasından ileri geliyor olabilir elbette. Ama Infold Games bu kadarıyla yetinmeyip bir değişiklik yapmaya karar vermiş durumda.

Serinin 5. halkasıyla bu kıyafet giydirmece oyunumuz bir miktar evrim geçirip açık dünya macera oyunu kimliğine bürünüyor, ayrıca mobil platformların yanında PC ve konsollara da çıkarak çok daha geniş bir oyuncu kitlesine hitap etmeye hazırlanıyor. Ön kayıtların 30 milyonu aşmış olması da bu konuda ne kadar iddialı olduğunu ortaya koyan verilerden birisi.

Ben de fırsat bu fırsat diyerek içimdeki çocuğu uyandırdım, Nikki ve Momo ile Miraland’e ilk adımımı attım. Bakalım bu yolculuk bizleri nerelere götürecek…

“Efsanevi kıyafet”i bulmaya gidiyoruz, hazır mısınız?

Giriş kısmında da belirttiğim gibi Nikki özünde bir “kıyafet giydirmece” oyunu. Fakat bu sefer işin rengini biraz daha değiştirip açık dünya bir oyunla karşımıza çıkmış Infold Games. İşin içinde yine bol bol kostüm bulunuyor, oyunun hikayesi de kıyafetler ve stilistlik üzerinden ilerliyor. Ama bunların yanında açık dünyada dolanıp görevler alıyor, mini oyunlar oynuyor, malzemeler topluyor, bir yandan karakterimizi geliştirip bir yandan da Miraland’in gizemini çözmeye çalışıyoruz.

Nikki ve sevimli kedisi Momo’unun kendilerini hiç bilmedikleri bir yerde bulmalarıyla başlıyor maceramız. Burada kahramanımız Nikki’nin farklı kostümlerle değişik yetenekler edindiğini görüyor, sonrasında da 1.000 yıldır esaret altında tutulan Ena the Curator ile tanışıp yolculuklarının amacını öğreniyorlar. Maceramızın nihai hedefi “Efsane Kıyafet”i bulmak ve Miraland’i kötü güçlerin eline düşmekten kurtarmak. Ena, Nikki’ye özel bir yetenek bahşediyor ve sonrasında Nikki gözlerini yine bilmediği bir yerde açıyor. Momo ile etrafı keşfe çıkıp bizleri onlarca (belki yüzlerce!) saat meşgul edecek maceraya ilk adımlarını atmış oluyorlar.

Bundan sonraki kısımda da kahramanımız Nikki, sevimli kedisi Momo ile Miraland’in dört bir yanını dolanıp bir yandan buradaki insanlara yardımcı oluyor, bir yandan da stilistlik kariyerinde adım adım ilerleyip en sonunda o “efsanevi kıyafet”i keşfetmeye çalışıyor.

Macerada ilerledikçe "Prophet" olarak adlandırılan gizemli bir karakterin de gizli emeller peşinde koştuğunu,  Miraland ve sakinlerinin bu gizemli karakterin tehdidi altında olduğunu öğreniyor ve onunla yüzleşmek için hazırlanmaya başlıyor. Hikayenin buradan sonraki kısmını keşfetmeyi de sizlere bırakmış olayım. Bence bu tarz bir oyun için hiç de fena yazılmamış hikayesi.  

Anime tarzı bir görsel tasarıma sahip olan Infinity Nikki, gerçekten de göze çok hoş geliyor. Karakterler, mekânlar, hayvanlar, her şey ama her şey rengârenk, ışıl ışıl, sevimli mi sevimli görünüyor. Oyuncuları bir masal dünyasına götürmek konusunda başarılı bir işe imza atılmış bence. Sesler ve müzikler de aynı şekilde bu atmosferi besliyorlar. Özellikle açılış müziği, oyuncuyu atmosfere sokmak konusunda gayet başarılı bence. Oyun içerisindeki müzikler de kimi zaman sizleri pamuk kıvamına getiriyor, kimi zaman da tempoya sokuyorlar. Seslendirme kısmı da anime görselliğine eşlik edecek cinsten. Özetle göze de kulağa da hitap eden bir oyun.

Oynanış kısmıyla da bunu desteklediğini söyleyebilirim gönül rahatlığıyla. Gittiğiniz her yerde çocuk, yetişkin, yaşlı demeden herkese kulak vermek, neler yaptıklarını öğrenmek, canlarını sıkan veya yardıma ihtiyaç duydukları bir konu varsa onlara yardımcı olmak istiyorsunuz. Bu yetmiyor, etrafta gördüğünüz böcekleri yakalamak, çeşit çeşit hayvanı sevip okşamak, balık tutmak gibi aktivitelere saatler harcıyorsunuz.

Orada da kalmıyor, kıyafet şablonları keşfediyor, bu kıyafetleri dikebilmek için ihtiyaç duyduğunuz malzemeleri topluyor, türlü türlü elbiseyle donatıyorsunuz Nikki’nin gardırobunu. Kimi zaman birisini bir konuda ikna etmek kimi zaman da rakiplerinizi alt etmek için stilistlik yeteneklerinizi konuşturuyorsunuz. Haritanın dört bir yanını dolanıp hem yeni kostümler hem de karakter özelliklerinizi geliştirmek için ihtiyaç duyduğunuz Whimstar’ları topluyor, mini oyunlara dalıyor, bazen de sadece manzaranın tadını çıkarmak isteyebiliyorsunuz. Bol bol fotoğraf çekiyor, sağda solda yer alan notları karıştırıp Miraland ve sakinleri hakkında daha çok bilgi edinmeye çalışıyorsunuz. Zaman zaman karanlığın eline düşen yaratıkları avlamanız, hatta boss savaşlarına girişmeniz de gerekiyor. Bütün bu saydığım şeyleri yaparken kıyafetlerinizin sağladığı özel yetenekleri kullanıyor, ilerledikçe de yeni özel yetenekler ediniyorsunuz. Yapılacak o kadar çok şey var ki, hangi birini saysam bilemiyorum :)

Kısacası, oyunun bağımlılık yapan bir yanı var. Bana kalırsa Genshin Impact’e rakip olabilecek, belki de onu geride bırakabilecek bir potansiyele sahip.

Oyuna dair aklıma takılan tek soru işareti parasallaştırma modelinin nasıl olacağı. Bu konuda bir yorum yapamıyorum, çünkü inceleme versiyonunda parasallaştırma ile ilgili kısım yer almıyordu tahmin edebileceğiniz gibi. Öte yandan bu konuda iyimserim, en azından şu aşamada. Oynadığım haliyle keyif almak için para musluklarını açmamız gereken bir oyun olacakmış gibi görünmüyor. Tabii bunu oyun çıkıp da tam anlamıyla oynamaya başladığımızda değerlendirebileceğiz ancak. Aynı şekilde sunucuların kapasitesinin yükü kaldırıp kaldıramayacağını da ancak çıkışının ardından göreceğiz.

Bana kalırsa Infinity Nikki, oyun severlerin yeni çılgınlığı olmaya aday bir oyun. Bu potansiyeli ne kadar hayata geçirebilecek, yarından itibaren hep beraber tecrübe edeceğiz. Gerçekten de büyük bir sabırsızlıkla beklediğim oyunlar arasına adını yazdırmayı başardı sürpriz bir şekilde. Umuyorum beni yanıltmaz ve hep beraber keyifle oynadığımız oyunlar listesine bir yenisini eklemiş oluruz böylece.

Parolamı Unuttum