Battle Royale türünün popülerlik kazanmasında PlayerUnknown's Battlegrounds veya daha sık kullanılan haliyle PUBG’nin payı da yadsınamaz düzeyde, kabul etmek lazım. Bu popülerliğin satışlara yansıması da ciddi boyutlara ulaşmış; her ne kadar son dönemlerde satışlarda bir azalış söz konusu olsa da toplama bakıldığında gayet ciddi bir sayıdan bahsedildiği görülmekte.
GamesIndustry.biz tarafından paylaşılan bilgiye göre; PUBG’nin PC, Xbox One ve PS4 versiyonlarının toplamda ulaştığı satış sayısı 70 milyonu geride bırakmış.
Mart 2017’de erken erişime sunulan, sonrasında Aralık 2017’de tam sürümüyle oyun severlerin beğenisine sunulan PUBG, bundan 6 ay kadar sonra, yani Haziran 2018’de, 50 milyon gibi bir satış düzeyine ulaşmayı başarmıştı. O dönemde PC ve Xbox One versiyonları bulunan oyun, çıkışından bir yıl sonra, Aralık 2018’de PS4 versiyonuna da kavuşmuştu. Bu süreçte bir de mobil versiyonu ile Lite versiyonunun geldiğini unutmamak gerek.
Sonuçta geride kalan yaklaşık 2,5 yıllık (erken erişim sürecini dahil edersek 3 yıllık) sürede, yüz milyonlarca kez indirilmeyi ve 70 milyon kopya satmayı başardı PUBG. Piyasanın en önemli aktörlerinden Fortnite, sağlam bir çıkış yapıp kendisinden söz ettiren Apex Legends veya Call of Duty gibi oyunların BR modları karşısında önümüzdeki dönemde nasıl bir pozisyon edinir, bilemiyorum. Ama şu haliyle yapımcısına önemli bir kazanç sağladığı ortada. Ne dersiniz, PUBG bu popülaritesini korumaya devam edebilecek mi?