Film tadında oyun keyfi yapmaya az kaldı sanki?
Devamını okuid Software’in Doom’la birlikte ilk ve en büyük hitlerinden biri olan Quake, geçen gün itibariyle 20 yaşına bastı. İlk kez 22 Haziran 1996’da yayınlanan oyun, çıktığı ilk yıllarda bilgisayar oyunculuğunu kökünden “sarsmıştı.”
Öncülü Doom’un aksine ilk kez gerçek anlamda 3D ortamlarda dolaşmamıza imkân tanıyan oyun, OpenGL teknolojisini destekleyen ilk yapımlardan da biriydi aynı zamanda. Deathmatch ve online multiplayer özelliklerini bizlerle başarıyla buluşturan ilk yapım da yine Quake’ti.
Tabii biz o zamanlar bu terimlerden falan bihaberdik. Ekrana büyülenmiş gibi bakıyor, oyunun “gerçekçi” grafikleri karşısında şaşkına dönüyor ve üzerimize akın akın gelen uzaylılarla keyifle çarpışıyorduk sadece.
Oyunun baş tasarımcısı John Romero da dün kişisel web sayfasından bu özel günü kutladı ve 1995 yılında, oyun henüz yapım aşamasındayken insanları bilgilendirmek için kullandıkları Quaketalk 95 FAQ adlı eski bir belge yayınladı. O zamanlar oyunlarla ilgili gelişmeleri takip etmek hiç ama hiç kolay değildi hâliyle… Orijinal hâli 320x200 piksel olan ve oyunun “muhteşem ışıklandırmalarını” tanıtan o görüntülerden bazılarını aşağıda bulabilirsiniz. Ve bir de oyunun son hâlini.
O değil de Quake 4 çok güzel bir yerde bitmişti yav, devamı gelmeyecek mi bu meretin?



















