Respawn, Star Wars Jedi: Fallen Order İçin Lucasfilm'i Zor İkna Etmiş

Yok öyle ışın kılıçlı oyun yapmak

Star Wars Jedi: Fallen Order, son zamanların en çok sevilen Star Wars içeriklerinden biri oldu desek yalan olmaz. Hatta son Star Wars üçlemesine nazaran daha bile beğenildiğini söyleyebiliriz. Fallen Order'ın yönetmeni Stig Asmussen, Academy of Interactive Arts and Sciences podcastine katılarak oyunun hazırlanışı sırasında Lucasfilm'le yaşadıkları sıkıntıları anlattı ve Lucasfilm'i oyun için ikna etmenin ne kadar zor olduğundan bahsetti.

Fallen Order, Emir 66 döneminde geçen orijinal bir hikaye anlatıyor bildiğiniz üzere. Bu dönemde İmparator'un emriyle tüm galaksideki Jedi'lar avlanmaya ve yok edilmeye başlıyor.

Ancak Asmussen, Lucasfilm'e Fallen Order fikrini sunduğunda Lucasfilm oyunun Jedi'lar hakkında olmasını istememiş, hatta ışın kılıcı olayına da soğuk bakıp 'oyununuz menzilli silahlar ve kelle avcıları içerse ya' demişler.

Tarihi Değiştiren Emir: Order 66!

Respawn, Lucasfilm'le oyunu tartışmaya başladığında zaten gayrıresmi olarak aylardır oyun üzerinde çalışıyorlarmış ve mekanikleri de yakın dövüş ağırlıklı bir oyun olarak inşa etmişler, çünkü daha baştan akıllarında ışın kılıcı savaşları varmış. Bunun üzerine Asmussen de "bu noktada benden yarış oyunu yapmamı isteseniz de aynı şey. Sonuçtan kimsenin mutlu olacağını sanmıyorum" diyerek Lucasfilm'i ikna çalışmalarına girmiş.

"Öğrendiğim şey, Jedi'ın Lucasfilm için kutsal olduğu. Jedi'lar hakkında bir oyun yapmak istiyorsanız, bunu hak etmelisiniz. Uzun tartışmalardan sonra ne yapmak istediğimi gördüler ve "pekala, Güç kullanıcıları hakkında bir oyun yapma üzerine konuşmaya başlayabiliriz, ama Jedi olmaz" dediler. Sonrasındaysa oyun çıktı ve isminde Jedi vardı." diyor Asmussen :)

75 dakikalık, eğlenceli bir podcast olmuş söyleşi. Siz de isterseniz şu linkten dinleyebilirsiniz.

YORUMLAR
Parolamı Unuttum