Oyundan beyaz perdeye
Devamını okuHırvatistan'ın Dubrovnik şehrinde düzenlenen Reboot Develop etkinliğinin açılış konuşmasını FromSoftware'den Hidetaka Miyazaki ve Shadow of the Colossus'un yaratıcısı Fumito Ueda gerçekleştirdi.
Sunum esnasında, her iki isim de tasarım tercihleri üzerine görüş beyan ediyorlar ve bu noktada Miyazaki, günün birinde hikaye odaklı bir oyun yapmak istediğini söylüyor.
Her iki isim de oyunlarının oynanış kısımları hikayesinin önüne geçen oyunlar olmasıyla tanınıyorlar. (Arka planda ciddi bir hikaye anlatıldığını yadsımıyorum bunu söylerken, yanlış anlaşılmasın) Nitekim bu söylediğimizi Ueda da teyit ediyor konuşmasında. Oyun tasarlarken hikaye ve diyalogların (tabii oyunda bulunursa:)) sonda geldiğini söylüyor. Kendisi, sanatın, görselliğin oyunu tanımladığına inanıyormuş.
"Oyunlar organik yapıdalar, uygulanacak teknoloji değişebiliyor -ki bu da hikayeye etki edebiliyor" şeklinde bir açıklama yapıyor Ueda. Dolayısıyla, hikayeyi sona bırakmak tekrar tekrar üzerinden geçme zorunluluğundan kurtarıyor yapım ekibini.
Miyazaki de bu görüşlere katıldığını ifade etmiş. Bir dünyanın ve bölümlerin yaratılmasının hikayeyi etkileyebileceğini, dolayısıyla olaya hikayeden başlamanın kendisi için de çok anlamlı olmadığını söylüyor. Ona göre, oynanış bir oyunun ruhu imiş. Bu kısmı hallettikten sonra yarattığı deneyime uyacak bir hikaye oluşturuyormuş kendisi. Bu süreç hikayeyi etkiliyor, sonrasında da hikaye oynanışa etki ediyor yine onun bakış açısına göre. Kille oynamaya benzetmiş bu durumu, siz oynadıkça biçimlenen, bir şekle bürünen bir yapı. Güzel bir benzetme olmuş, değil mi?
Miyazaki, bunun tek oyun tasarımı yöntemi olmadığının da altını çizmiş. Günün birinde, Rockstar'ın Red Dead Redemption 2'de yaptığı gibi bir işe imza atmak, hikayenin odak noktası olduğu bir oyun yapmak istediğini söylemiş. Miyazaki, oyunlarının hikayesini ekibine anlatmak konusunda da daha iyi bir iletişime ihtiyaç duyduğunu belirtmiş, ekip üyelerinin çoğu zaman üzerinde çalıştıkları oyunun senaryosunu anlamadıklarını söyleyerek :)
Nasıl olur, ne zaman olur bilemem; ama Miyazaki'den bu tarz bir oyun görmeyi isterim şahsen. Kendisinin oyun dünyasında önemli bir isim haline gelme hikayesine bir göz atarsanız, bu işin altından da ustalıkla kalkabileceğine inancınız artar benim gibi. Umuyorum, önümüzdeki yıllarda böyle bir oyunla gelir ve oyuncuların saygısını bir de öyle kazanır. Takipteyiz.