Bioware'ın Shadow Realms'i Baştan Tasarlanıyor Olabilir

Bioware ve EA arasında paslaşmalar.

Önceliği iyi belirlemek lazım, burada okuyacaklarınız büyük ölçüde dedikodu ve belirsizlik parantezi içinde. Ama Kotaku’nun yakaladığı kaynaklar, Shadow Realms ile ilgili ilginç bilgiler sunuyor bizlere.

İlk kez 2014 Gamescom’da karşımıza çıkan ve 4’e 1 şekilde multiplayer esaslara dayanan Shadow Realms, Kotaku’ya konuşan iki kaynağa göre komple iptal edilmiş, ama güvenilir ve Bioware Austin’in işleyişini bilen üçüncü bir kaynağa göre de Ekim 2014’te yeniden yapılmak üzere kenara konmuş sadece.

Zaten bir senaryosunun ve buna uygun görevleri olduğunu bildiğimiz oyun, bu kaynağa göre artık PC’nin yanında PS4 ve Xbox One’a da çıkacakmış. Çıkış tarihi ise 2017’ye atılmış. Normalde 2014’ün sonlarında alfa testleri başlayacak, 2015’in başlarından itibaren de bölüm bölüm oyunculara sunulacak olan oyun bayağı bir değişime uğramış yani.

PEKİ BU DEĞİŞİMİN SEBEBİ?

Bu konuda Kotaku’nun ulaştığı en net şey EA’in kendi online servisi olan Origin. Çünkü Bioware, ilk olarak oyunu Origin entegrasyonu olmadan tasarlamış. Yine aynı kaynağın Origin entegrasyonu ile ilgili söylediği şey ise bayağı ilginç. EA’e bağlı geliştiriciler eğer Origin entegrasyonu kullanmazlarsa, bütçeleri kesintiye uğruyormuş. İptal edilen Dawngate ve Command & Conquer oyunları bu entegrasyona sahip değilmiş, zaten iptallerinde de bu bütçesel sorunun yeri olduğu düşünülüyormuş.

Bir başka kaynak da bu olayı doğrulayıp, Shadow Realms’in tasarımda başa dönmesini buna bağlayınca olay biraz daha netleşmiş oldu. Tabii bu durum dolayısıyla oyunun free-to-play olma ihtimali değişti mi, bölüm bölüm olmayacak mı, ya da nasıl değişimler geçireceği ise bilinmiyor. Bundan önceki diğer birçok konuda olduğu gibi, EA’den herhangi bir cevap alamadık biz de.

YORUMLAR
Parolamı Unuttum