Paramount'un hızlı bir şekilde oluşturmaya başladığı Sonic Sinematik Evreniüçüncü filmine doğru mavi adımlarla koşuyor. Serinin ilk iki filmi oyun uyarlamalarının beyaz perdedeki makus talihini kırmak adına epey iyi işler başarmıştı. Ayrıca bir Knuckles yan dizisiyle de modern dönem sinematik evren kavramına uyum sağlayan Paramount, Sonic 3 için de resmi vizyon tarihini açıkladı. Sosyal medya üzerinden yapılan duyuruya göre Sonic 3, 20 Aralık 2024'de vizyona girecek.
Paramount'un aynı dönemde Şirinler için bir müzikal film planı bulunuyordu. Aralık 2024 slotunu Sonic kaptığı için bu yeni Şirinler filmi de 2025 yılının Şubat ayına ertelenmiş oldu. Sonic 2 ile birlikte hikayeye dahil olan Idris Elba'nın seslendirdiği Knuckles özellikle hayranlar tarafından büyük beğeni toplamıştı. Filmlerin yönetmeni olan Jeff Fowler da genişleme kararı alan Sonic Sinematik Evreni içerisinde aktif bir rol alıyor. Eğer Paramount bu şekilde bir planlamayla Tails gibi karakterleri de daha derinlemesine incelerse epey ilginç bir Sonic dönemiyle karşılaşabiliriz.
Two Point Studios’un yeni oyunu Two Point Campus, bugün itibariyle oyun severlerle buluşuyor. Two Point Hospital’daki eğlenceli, zaman zaman absürt tarzı burada da sürdürmesi bekleniyordu elbette. İnceleme puanlarına bakılırsa, bu konuda beklentileri karşılamış gibi görünüyor.
Haberi hazırladığım an itibariyle Opencritic’te 56 inceleme paylaşılmış durumda, ortalaması 85 puan. Metacritic’te PC versiyonu için paylaşılan 45 incelemenin ortalaması 84 puan, PS5 versiyonu için paylaşılan 9 incelemenin ortalaması 84 puan ve Xbox Series X versiyonu için paylaşılan 7 incelemenin ortalaması 86 puan.
İnceleme puanlarından bazılarını da şöyle paylaşmış olalım:
GameGrin – 10/10
TheGamer – 5/5
GamesHub – 5/5
Gamers Heroes – 95/100
Shacknews – 9/10
Destructoid – 8,5/10
Game Informer – 8,5/10
PC Gamer – 80/100
IGN – 8/10
GameSpot – 8/10
Stevivor – 8/10
GamesRadar+ – 4/5
VGC – 4/5
Spaziogames – 7,5/10
PCGamesN – 7/10
Push Square – 7/10
İncelemelerde 7 puanın altına inmemiş olması oyuna dair umut verici bir detay. Hemen her incelemede oyunun mizahi yönünün övüldüğü görülüyor. Eleştirilen yanıysa tekrara düşüyor olması -ki bu tür oyunlarda aslında tekrara düşünülmesi kaçınılmaz gibi.
Bugünden itibaren oyun severler de bizzat tecrübe edebilecek. Bakalım oyun severlerin de beğenisini kazanıp başarılı olabilecek mi.
Bazı oyun severler, oyunların sınırlarını zorlamaktan hoşlanıyor. Kimileri oyunu en kısa sürede bitirmeyi kendisine hedef olarak koyuyor, kimileri hiç hasar almadan oyunu bitirmeyi. Bazıları da pasifist takılmaktan hoşlanıyor, bunun tam anlamıyla bir meydan okuma haline gelmesi için de en yüksek zorluk seviyelerinde deniyorlar şanslarını.
İşte bu oyunculardan birisi de MavroBioBoi rumuzlu YouTube kullanıcısı. Diablo 2: Resurrected’ı Hell zorluk seviyesinde herhangi bir doğrudan saldırı yapmadan bitirmeyi denemiş ve bunda da başarılı olmuş paylaştığı videoya göre:
Pasifist oynayışta sadece düşmana zarar verebilen bazı yetenekler kullanılabiliyor, bunlar haricinde doğrudan saldırılara müsaade edilmiyor. Tuzaklar kurmak, kiralık savaşçı kullanmak, zarar auraları gibi şeyler de kullanılamıyor. Uzun lafın kısası, epey sınırlandırılmış bir oynanış söz konusu.
MacroBioBoi, Sorceress bir karakterle oynuyor ve 50 saati aşan bir oynanışın sonunda oyunu pasifist bir şekilde tamamlamayı başarıyor. Bu şekilde oyunu normal zorluk düzeyinde bitirmek bile yeterince zorken, bir de Hell zorluk seviyesinde tamamlaması takdiri hak ediyor, öyle değil mi?