PCGames.de'ye röportaj veren Shinji Mikami, beklenen korku oyunu The Evil Within hakkında bir ton yeni detay palylaşmış. Mikami'ye göre oyunun baş karakteri dedektif Sebastian Castellanos, çok güçlü bir kişiliğe sahip olacakmış; etrafındaki her şeyi ama her şeyi kaldırabilecek kadar. Bunun arkasında yatan nedense çok basit. Mikami, korkudan kaçan, aklını oynatan ya da çığlık çığlığa bağıran karakterleri sevmiyormuş.
The Evil Within'in bir özelliği de “Otomatik Alarm Konumuna Geçme”. Çevirisi çok güzel olmadı ama şöyle açıklayayım: Etrafta tehlike arz eden bir durum sezdiği anda, Sebastian alarm konumuna geçecek ve kendi kendine eğilecek; tehlike geçtiğindeyse yeniden ayağa kalkarak yoluna devam edecekmiş. Pek ilginç bir özellik gibi durmuyor ama, bir de oyunda görmek lâzım.
Telaffuzu daha kolay olduğu düşünüldüğünden, oyunun Japonya'daki ismi “Psyco Break” olacak (bu da Mikami'nin kararı). Işık konusunun da ne kadar önemli olduğunu bilen yapımcı, “Tehlike anlarında ortamdaki ışık kendiliğinden sönebilecek.” diyor; kalbimiz hop oturup hop kalkacak bu oyunu oynarken sizin anlayacağınız. Bazı bölümlerde de Sebastian, arkadaşı Julia ile birlikte yaratıklara karşı savaşacakmış.
Oyunda hemen hemen hiç arayüz olmayacak ve obje isimleri yaklaştıkça belirginleşecek. Çok fazla müzik ve ses efekti de bulunmayacak. Mikami, oyun seslerinin daha çok bilgi amaçlı kullanılacağını belirtiyor (hani herhangi bir durum olduğunda vesaire). Bir korku oyunu klasiği ve vazgeçilmezi olan “görülmeyen yaratıklardan sesler” de olacak elbette.
The Evil Within'de fazla renk de kullanılmayacak (e yani). Kapı ve pencere altlarına yerleştirebileceğimiz "Nail Bomb" isminde bombalar kullanabileceğiz. Silâhlarımız için yuvarlak bir arayüz olacak ve d-pad'den de atanmış silâhlarımızı hemen seçip kullanabileceğiz (bilgisayarda da klavye kısayolları bulunur herhalde).
Son olarak, nişan aldığımızda kameranın omzumuzun üzerine ineceğini de belirtelim. The Evil Within, PC, Xbox 360 ve PS3 için 2014'te çıkacak. Korkmaya hazır mısınız?