Titanfall 2 İnceleme

Bir çocuk ve robotu

Firmaların oyuncuları mutlu etmenin zor olduğunu düşünmelerine anlam veremiyorum. İstediğimiz şeyler belli. Oynadığımız oyun menajerlik temalı da olsa, satranç taşlarıyla da oynansa inanın bana tek ve büyük bir beklentimiz var. Grafiklerin, senaryonun, sıra dışı silahların ve kaliteli futbolcuların var olma sebebi aynı; Oyuncusuna unutamayacağı anlar yaratmak. Pendikspor ile Şampiyonlar Ligi kupasını kaldırmak, DOTA'da 2 kişiyle kaybedilen bir maçı çevirmek veya Rocket League'de uçarak bir gol vuruşu yapmak... Titanfall 2 bunun çok daha büyük ve ihtişamlı bir şekilde yapıyor. Titanfall, devasa robotları alıyor ve onları metal, barut ve lazer dolu bir dünyada birbirleriyle kapıştırıyor.

Call of Duty ismi şu günlerde çok az oyuncuyu heyecanlandırabiliyor ancak ilk dönemlerinde hem konsol hem de PC platformundaki FPS anlayışını değiştirmeyi başarmıştı. Şu an Call of Duty'nin her yıl farklı oyunlar çıkaran farklı yapımcıları olsa da, fikir ve markanın asıl sahipleri çok farklı bir oyunla ortaya çıktılar. Titanfall, çift yönlü bir oyundu. Bir yanda kıçlarındaki jet iticilerle parkur yapan, duvarlarda yürüyebilen kara sinek misali pilotlar, diğer taraftaysa birbirlerine roketler yağdıran devasa Titan’lar. Tek kişilik senaryo olmasa da, iki farklı denge arasındaki gidip gelen oynanış elementleri ve daha önce çok az FPS'nin yakalayabildiği o akıcılık muazzamdı. Madem böyle güzel bir oyun vardı da neden tutmadı diyebilirsiniz? Bunun en önemli nedeni yeterince büyük bir oyun olarak görülmeyip, pazarlanmasına çok az bütçe ayrılması olsa gerek. Daha sonra bir de Season Pass ve paralı ek içeriklerle oyuncu kitlesi bölününce Titanfall ister istemez istikametini tarihin tozlu sayfalarındaki yerine doğru çevirdi.

Artist polis - kalas polis

Titanfall 2 ise babasının hatalarını yapmamaya ant içmiş gözüküyor. Dürüstçe söyleyeyim bu sene Doom'dan öte bir FPS çıkmaz diyordum ama Titanfall 2 hem tek kişilik hem de çok oyunculu içeriğiyle lafımı ağzıma tıkmayı başardı. Zaten Mirror's Edge'i utandıracak hareket akıcılığı ve oyun tarihinin en estetik dövüş sahnelerini sunan Titan’lara sahip bir oyunun tek kişilik içeriği olması gerekiyordu. Oyunda pilotluk kariyeri istem dışı olarak başlayan Jack Cooper'ın ve Titan ortağı BT-7274'ün hikayesini yaşıyoruz. Hemen söyleyeyim, aynı Doom gibi, hikâyesi için oynanacak bir oyun değil Titanfall 2. Bunun yerine muhteşem oynanış fikirleri ve yıllarca aklınızda yer edecek sahneleriyle özel bir oyun karşılıyor sizi. Titan’lara yapay zekâ verme fikri de BT-7274'ü sıradan bir metal yığını yerine oyuncunun ve Cooper'ın umursadığı önemli bir yol arkadaşı haline getiriyor. BT'nin mizahtan yoksun istatistiksel yorumları ve Cooper'ın lakayıt yapısı “Cehennem Silahı” kafasında bir ikiliyi oyun literatürüne kazandırmayı başarmış.

Titanfall 2'nin nispetten kısa senaryosu, bölümlerin fikirler üzerinden dönmesine neden olmuş ki bu da kötü bir şey sayılmaz. Oyunun sürprizlerini bozmadan konuşmam gerekirse onca aksiyonun içinde Portal'ı andıran bulmacalarla uğraşmaktan, kendi parkur platformlarımı yaratmaya kadar sayısız elementle haşır neşir oluyorsunuz. Daha da önemlisi çoğu tek başına bir oyun yapmaya yetecek bu fikirlerin hiçbirine sırtını fazla yaslamıyor Titanfall 2. Hemen hemen her anında bir başka etkileyici sahne ve fikir oyuncunun aklını almayı başarıyor. Bir aksiyon oyunundan da bunu beklerim zaten. Biraz daha kassaymış Half-Life 2 kafasında eşsiz bir deneyim sunabilirmiş Respawn. Hallerini böyle çok çalışmadan sınava girip 90 alan öğrencilere benzetiyorum. Çalışsa kim bilir neler yapacak ama hepimiz o çocuğun oturup derslerine çalışmayacağını da biliriz aynı zamanda. Titanfall 3'te Respawn Entertainment'ın beni haksız çıkarmasını bütün kalbimle istiyorum.

Nasıl yani tüm DLC’ler bedava?

Oyunun çok oyunculu modu da aşağı yukarı olduğu gibi duruyor. Aşağı yukarı diyorum çünkü kâğıt üzerinde aynı olsa da oynadıkça hissedilen bazı eksiklikler de yok değil. Örneğin önceki oyunlarda pilotlar titanlara karşı daha etkili olabiliyorlardı. Sivrisinek gibi binaların içlerinden geçip pencereden atlayıp Titan'a tutunmak ve kapağını açıp iç aksamlarına hasar vermek oyunun en zevkli yanlarından biriydi. Aynı hareketleri Titanfall 2'de de yapmak mümkün ama haritaların yapısı bunlara eskiden olduğu kadar imkân vermiyor. Kapalı alanlar ve Titan’ların yürüyebildiği bölgeler çoğu haritada eskiden olduğu gibi iç içe değil. Bu nedenle pilotlar ya çok açıkta kalıyorlar ya da Titan’lara yaklaşabilecekleri doğru açıları bulamıyorlar. Oyuna eklenen kanca gibi hoş detaylar buna biraz imkân verse de her şekilde eskiden olduğu kalitede Titan avcılığı yapmak mümkün değil. Titanfall 1'de oyunun iki aşaması olduğunu hissederdiniz. Daha başarılı oyuncular performanslarına göre Titan’larını daha hızlı yere çağırıp biraz avantaj elde edebiliyorlardı ama er ya da geç bütün oyuncular yakın zamanlarda Titan’larına binip savaşıyor hale geliyorlardı. Titanfall 2'de Titan’lar biraz CoD'un Killstreak’leri kafasında ödül kıvamında olmuşlar. Bu hissiyat ve beraberinde gelen gerginlik duygusu açıkçası çok hoşuma gitmedi.

titanfall-2-inceleme-1

Oynanış modlarındaysa büyük farklar var diyemem. Yeni eklenen Bounty modu, sadece oyuncu öldürmeye değil, doğru zamanlarda doğru noktalarda olup, toplanan paraların aktarılmasına da önem veriyor. Takımınız birlikte hareket edip, noktaları iyi kontrol edemiyorsa çoğu zaman başarısız oluyorsunuz. Titan sayısının artması ve Titan’lara farklı özellikler gelmesi ise memnuniyetle karşıladığım bir gelişme oldu. Hem Titan’ların kapışması derinleşmiş, hem de sistem farklı düşünüp sıra dışı hareketler yapan oyuncuları iyi-kötü ödüllendirmeyi başarıyor bu şekilde.

İlk oyunun önemli sorunlarından biri oyunun kendisindense oyunculardaydı. Sadece çok oyunculu içeriğe sahip bir yapıma göre çok hızlı oyuncu kaybetti Titanfall. Başlarda 10 binleri bulan sunucular zamanla binlere ve ardından da yüzlere düşünce, ne kadar da iyi olsa da oyunu almanın anlamı kalmıyordu haliyle. Sonradan gelen ek içeriklerin alan ve almayanlar olarak oyuncu kitlesini bölmesi de hoş olmamıştı. İçerik konusunu EA, Titanfall 2’ye gelecek bütün DLC'leri bedava sunarak büyük oranda çözmüş oldu. Titanfall 2'yi Battlefield 1 ve Call of Duty ile eş zamanlı çıkarmaksa ne yazık ki sevgili oyunumuza pek yaramadı. EA'in, BF1 ve Titanfall oynayan kitleleri farklı düşünmesi hatası oldu. FPS oyuncularının farklı türde oyunlar sevebilmeleri ve aralarından seçim yapıyor olmaları Titanfall 2'ye zarar verdi. Kalitesi yüzünden aynı Rainbow Six: Siege gibi oyuncu kitlesinin zamanla artabileceğine ihtimal versem de bu ne yazık ki kesin değil. Şu an sadece oyun basınından aldığı olumlu eleştirilerin oyuncu kitlesini az biraz arttırmasını umabiliyorum. Allah’tan ki tek kişilik modu da son dönemlerin en iyilerinden biri ki, her şeye rağmen Titanfall 2'yi gönül rahatlığıyla tavsiye edebiliyorum.

titanfall-2-inceleme-2

Titanfall 2 az kusuru olan ve resmen FPS türüne aşk mektubu olarak yazılmış bir oyun. Bu tarzı seviyorsanız ve açlığınızı giderecek hızlı ve seri bir FPS oyunu arıyorsanız tercihiniz mutlaka Titanfall 2 olmalı. Call of Duty yapımcılarının da, Titanfall'a baktıklarında sadece duvarda yürüme veya havada 2 kere zıplama gibi küçük detayları değil de, bu oyunun neyin başarılı yaptığını görebilmelerini gerçekten çok ama çok istiyorum.

Artılar:

  • Seri aksiyon
  • Ağzınızı açık bırakacak sayısız etkileşim
  • Tek kişilik senaryo muhteşem

Eksiler:

  • Pilotlar üvey evlat muamelesi görmüş

 

NOT:8.9

 

Son Karar: Dishonored, BioShock gibi değişik yapıdakileri bir kenara koyarsak Titanfall 2 son yılların en iyi FPS’si diyebilirim.

Oyunu, Türk Telekom faturanıza 12 ay taksit ile, Playstore'dan satın alabilirsiniz.

YORUMLAR
Parolamı Unuttum