Tuğbek Ölek’in "Yayıncılar Neden Türkiye’ye Önem Vermeli?" Röportajı Yabancı Basında

aldous was there

Geçtiğimiz ay Almanya’da düzenlenen Gamescom 2016’nın en önemli yanlarından biri de Türkiye’nin bu önemli etkinliğe partner ülke olarak katılmasıydı.

Seti Media'nın ve tabii dolayısıyla Oyungezer'in kurucularından Tuğbek Ölek bu vesileyle çeşitli İngilizce, Almanca ve Fransızca mecralarda genişçe yer aldı. Bunlardan biri de İngiltere’nin saygın sitelerinden MCV (The Market for Computer & Video Games) oldu.

Yayıncılar neden Türkiye’ye önem vermeli?” başlıklı makalede Türkiye’nin 2014-15 yılları arasında %24.7’lik bir büyüme göstererek 573m £’la dünyanın en büyük 16. oyun pazarı olduğu belirtildi ve TOGED’in bu gelişmede oynadığı role dikkat çekildi.

İşte Tuğbek Ölek’in verdiği röportajdan bazı kesitler:

“Son birkaç yıldır önemli devlet destek programları oluşturmak için çok çalışıyoruz. Türkiye’nin çok genç bir nüfusu var ve hepsi de oyunlarla iç içe. Tohum ekmeniz gereken bir toprak gibi. Bu gençlerin hepsi de tutkulu birer oyuncu ve günün birinde bir oyun geliştiricisi ya da espor oyuncusu olmayı hayal ediyorlar. […]

“Eskiden önümüzde pek çok engel vardı. Örneğin ailelerin çocuklarını oyun oynamaktan men etmesi gerektiği görüşü hâkimdi. Ama artık arkamızda gerçek devlet desteği var ve halkın görüşü de değişiyor. Oyun endüstrisinin pek çok kişinin yanı sıra ekonomi bakanı tarafından da desteklendiğini görüyorlar. […]

“Hükümetten pek çok destek alıyoruz. En önemlisi Ekonomi Bakanlığı’nın başlattığı bir program. Oyun ihracatını destekliyorlar. Söz konusu destek konsept aşamasından çalışanların ücretlerine, üretim masraflarından çevirilere, pazarlamaya, etkinliklere, online mağaza komisyonlarına dek pek çok şeyi kapsıyor. Geliştiriciler oyun başına yılda 500,000 $ geri alabilecekler. Tabii bunun için önce oyununuzu tasarlamaya başlamanız gerekiyor.”

Türkiye’de açılan oyun programcılığı derslerine de değinen Ölek, yeri geldiğinde kamçıyı “büyük” oyun dağıtımcılarına vurmaktan da kaçınmamış:

“Büyük dağıtımcılar Türkiye’yi görmezden geldi. EA, Activision ve Ubisoft ülkemize yatırım yapmayı hiçbir zaman istemedi. Yani devasa bir oyuncu nüfusu, ama sıfır yatırım vardı. Derken ilk online oyun şirketlerinden BigPoint gibiler bunu fark etti, yoğun bir yatırım yaptı ve Türkiye pazarını şekillendirdi. Online oyunların AAA ve konsol yapımlarına nazaran çok çok daha popüler olmasının sebebi bu. […]

“Ardından ikinci dalgayla Riot ve Wargaming gelip çok daha büyük yatırımlarda bulundular. Riot’un 80’den fazla kişinin çalıştığı ve sadece Türk oyunculara hizmet eden ofisleri var. Bu rakam Türkiye pazarının %85’ine sahip olan Sony’nin (konsol bazında) 10 katı. […]

“Türkiye’ye yatırım yapmak için çok geç değil. Oyuncular kendileri gösterilen önemin karşılığını daima verir. Ama hâlâ yatırım yapmıyorlar. Çoğu konsol yayıncısı Türkiye’yi ‘gelişmekte olan pazar’ olarak sınıflandırıyor. Gelişmekte olan mı, yoksa Avrupa’nın en büyük ikinci bölgesi mi olduğunu Riot’a sorun. Burada 30 milyon oyuncudan bahsediyoruz ve bize ‘gelişmekte olan’ diyorlar. 30 milyon oyuncu çoğu ülkenin nüfusundan bile daha fazla. Bu sadece büyük firmaların tercihi, hepsi bu. Yatırım yapmak istemiyorlar. Burada bir dağıtımcı olmasından ve ürünlerini sadece yollamaktan memnunlar.”

Tuğbek Ölek’in konuşmasının tamamına buradan ulaşabilir, “Böyüh başgan!” mesajları atmak için kendisine mail adresinden ulaşabilir, bu esnada bu çeviriyi yaparken kör olan çocuğun maaş artışı işini de çıtlatarak sevap point kazanabilirsiniz......

YORUMLAR
Parolamı Unuttum