Bağımsız oyunlarda ne arıyoruz?
Devamını okuEğer yıllarını MMORPG Raid'lerine harcamamış bir oyuncu değilseniz, The Division 2'nin ilk raid görevinin başında saatlerinizi harcamış olabilirsiniz. Öyle ki bazı oyuncular raid'in gereğinden fazla zor olduğunu düşünüyor. Özellikle konsol oyuncuları bu sorunun çözümü için bir çare beklerken Ubisoft'tan zorluğun "değiştirilmeyeceğine" dair bir açıklama geldi.
Geçtiğimiz gün yayınlanan State of the Game yayınında konuşan topluluk geliştiricisi Chris Gansler, ekibin değişime açık olduğunu vurgulayarak şunları söyledi: "Geliştirici ekibimiz oyun için oldukça heyecanlı. Eğer topluluğumuz oyun içerisinde bir şeyi beğenmediklerini söylerse, değişime gitmekten korkmayacağız."
Fakat Ubisoft, bu ifadelerin hemen ardından bir süredir tartışmaların odağı olan raid görevinin zorluk seviyesinin değiştirilmeyeceğinin altını çizdi. Bildiğiniz üzere raid görevini PC üzerinde tamamlayan ilk ekip bunu ilk 5 saat içerisinde başarmıştı. Konsollardaki raid görevinin ilk kez tamamlanması ise ancak 3. günün sonunda gerçekleşti. Yani ortada ciddi bir fark mevcut.
Bu konu hakkında Reddit üzerinde açıklamalar yapan topluluk yöneticisi Johan Lindholm ise raid görevinin temelinde "zorluk" yattığını belirtti. Lindholm, "belki" ufak değişikliklere uğrayabileceğini belirttiği raid görevleri hakkında şu ifadeleri kullandı: "Raid, serinin tarihinin en zorlu görevi olması için tasarlandı."
"Görevi iletişimini iyi kuran koordineli takımlar fikri etrafında geliştirdik. Yani raid'in zorluğu istediğimiz seviyede diyebiliriz. Buna rağmen ilerleyen zamanlarda görev üzerinde ufak değişiklikler yapabiliriz."
Daha önce de belirttiğimiz gibi Ubisoft, raid görevleri için matchmaking benzeri bir sistem üzerinde de çalışıyor. Oyuncular bu sayede raid görevleri için 8 kişi bulmak zorunda kalmadan grup arayarak direkt olarak göreve giriş yapabilecek.