Watch_Dogs'tan Notlar

CVG, Watch_Dogs'u yerinde görmüş, izlemiş, değerlendirmiş.

CVG editörleri tüm oyun camiaslının merakla beklediği, belki de bu senenin en iyi oyunu olacak olan Watch_Dogs'u Paris'te görme şansına erişmişler. PlayStation 4'te oynanan oyundan alınan görüntüler üzerine iki CVG editörü, şu yorumlarda bulunuyorlar:

- Oyunun grafikleri muazzam. Su efektleri, yağan yağmur, ağaçların rüzgâra verdiği tepkiler, uçuşan cisimler ve savrulan toz bile çok iyi görünüyor. Ancak tüm bunlar, PC, PlayStation 4 ve muhtemelen yeni nesil Xbox'ta böyle görünecek. PlayStation 3, Xbox 360 ve WiiU'da göz alıcı grafik ve fiziklerden mahrum kalacağız.


- Şehir çok canlı. Yayalar, tafikteki arabalar kendi hallerine takılıyorlar. Etrafın birbiriyle etkileşimi de çok iyi. Yanıbaşımızda oluşan olaylara karışıp karışmamak bizim elimizde.


- Cep telefonumuzla, oyunda duyduğumuz müzikleri taratıp telefonumuza indirebileceğiz. Sonra da istediğimiz an istediğimiz parçayı dinlememiz mümkün olacak (oyun içi tabi bunlar hep).


- 30'un üzerinde silâh olacak. Pompalı tüfekler, makineliler, uzun menzilliler, tabancalar... Ayrıca şehirdeki hemen hemen her şeyi hack'leyebiliyoruz. Düşmanlara dan dun girmek ya da şehrin tüm elektronik altyapısını lehimize kullanarak sessiz sedasız takılmak elimizde.


- Oyun alternatif bir evrende, Şikago'da geçiyor.


- Oyunda bulunan CtOS (Central Operating System), şehirdeki pek çok teknolojik cihazı kontrol ediyor ve pek çok insan ve bu insanların yaptıkları hakkında bilgiye sahip.


- Oyunda "Focus" isimli bir özellik mevcut. Bildiğimiz "Bullet-Time". Kovalamacalarda falan da işe yarıyor yalnız. Bir adamı kovalıyoruz diyelim. Focus'u kullanarak zamanı yavaşlatıp, kovaladığımız adamın yanındaki elektrik kutusunu patlatabiliyoruz. Dikkati dağılan ve yere devrilen adam da bize bir güzel yem oluyor.


- Sokakta elimizde silâhla dolaşırsak, etraftakiler buna reaksiyon gösterebilecekler doğal olarak. E Yani, sokakta eli silâhlı adam görseniz ne yaparsınız?


- Onun haricinde, diyelim ki birine silâh çektik. Etraftaki bir diğeri, o anda polisi arayıp haber verebiliyor. Burada yapmamız gereken, polisi arayan adamın yerini teknolojik oyuncaklarımızla tespit etmek ve kibarca (!) adama telefonu kapatmasını rica etmek.


- Evlerin kişisel ağlarına girerek ya da ev içerisinde bulunan herhangi bir kamera/kameralı cihazı hack'leyerek evi gözetleyebileceğiz. Bu da görevlere çeşitlilik kazandıracak.


- Hikâye konusunda çok detaylı bilgiler olmasa da, oyun boyunca yalnız değiliz. Bize yardım eden yan karakterler de olacak.


- Dilediğimiz aracı ele geçirip sürebiliyoruz. Peşimize polis takılırsa, bir yandan araç sürerken diğer yanda da elektronik cihazlara hükmedebiliyor; polisleri oracıkta elimine edebiliyorz.


- Şehirde bulunan garaj kapıları da kaçışımızda bize büyük yardım sağlayacaklar. Yolda giderken açtığımız garaja girip kapıyı arkamızdan kapatabileceğiz. Polislerin gözünde buharlaşmış olacağız.


- Watch_Dogs'un kuıllandığı Disrupt Engine, oyun için özel olarak geliştirilmiş.


- Oyun, 21 Kasım'da piyasada olacak.

Bu anlatılanlara bakılacak olursa son derece hareketli, dinamik bir oynanışa ve harikulade görselliğe sahip canlı bir şehre sahip bir oyun olacak Watch_Dogs (GTAserisinden epey esinlenilmiş ama. Epey.). Umuyoruz ki beklentilerimiz boşa çıkmaz ve yeni yıla "Ne oyun yapmış adamlar be..." düşüncesiyle gireriz.

YORUMLAR
Parolamı Unuttum