Dosya: Wizardry

Asıl oyunları bitip yan oyunları devam eden eşsiz seri

Günümüz RYO oyunlarına öncülük etmiş bir serinin artık esamesinin bile okunmaması hakikaten üzücü. "Öncü" derken sırf övmüş olmak için söylemiyorum, hâlâ adamların 30 yıl önce bulduğu parti sistemini (çılgın müzikler, danslar falan... şaka şaka) ve sıra bazlı komut sistemini kullanıyoruz. "Adamlar" dediğim de, o yıllarda senin benim gibi üniversite öğrencisi olan, Andrew C. Greenberg ve Robert Woodhead isimli iki genç.

Masaüstü FRP’ciler bilir, bütün o kural yığınını uygulayıp bir oyun idame ettirmek zor iştir. Hele bir de bunları her seferinde doğru olarak uygulayan bir bilgisayar programı yazmayı düşünün. İşte o iki genç bunu ta 1981’de başardı ve rol yapma kavramını bilgisayar oyunu haline getirdi. Tabii normal olarak Wizardry da o dönemin oyuncularının beynini yaktı. Vektör grafiklerin bile Allah’a emanet işlediği yıllarda birinci şahıs kameralı zindanlarda, kendi partinizi kurup (:D) gerçek D&D kuralları içeren bir oyun oynadığınızı hayal ederseniz ne demek istediğimi daha iyi anlarsınız.

Elde ettiği başarının yanı sıra günümüz RYO’larının çoğu temel mekaniğini de kuran Wizardry, hep üzerine daha da koyarak ilerlediği yolda dördüncü oyundan sonra yaratıcılarını kaybetti. Çünkü bu oyun, üçlemeden anormal biçimde farklı ve insanlık dışı denebilecek kadar zordu. İnanmazsanız gidin deneyin, daha ilk odayı bile geçemezsiniz. Neyse ki bu oyundan sonra direksiyona geçen David W. Bradley de gayet iyi iş çıkardı. Ama artık devir değişiyordu ve yeni gözde çocuklar Final Fantasy ya da Diablo gibi RYO’lardı.

Aynı şekilde hiçbir zaman Asyalı oyuncular tarafından da pek tutulmadı Wizardy. Asıl serinin topu topu sekiz oyunu varken 20 küsur yan oyunu da bu yüzden vardır. Ben de seriye bu yan oyunlardan biri olan Tale of the Forsaken Land’le (PS2) adım atanlardanım ki bu oyun klasik Wizardry’lardan ziyade konsol J-RYO’larına benzer zaten.

Bu sene Wizardry Online yapılacaktı ama asıl seriden 2001’den beri ses yok, zira sekizinci oyun gayet başarılı olsa da Sir-Tech bir devam oyunu düşünmediğini söylemişti. Bir de şimdi Sir-Tech’in rahmetli olduğunu düşünürsek varın siz hesaplayın yeni oyun şansını. O yüzden yan oyunlara yardırmaya devam. PS3’teki Labyrinth of Lost Souls ne güne duruyor?

wizardry-retro

 

YORUMLAR
Parolamı Unuttum