Yeni Bioshock Oyunu, 2024’ün Sonuna Ertelenmiş Olabilir

Çıkışı yılan hikayesine dönen oyunlarda bugün…

Bioshock serisi, önemli oyun serilerinden birisi. Pek çok yönüyle sadece oyun medyasının değil, akademik çevrelerin de gündemine girmeyi başarmış bir markadan bahsediyoruz sonuç olarak. Hal böyle olunca, devam oyunun gelmesi de dört gözle bekleniyor. Ama görülen o ki, bu bekleyiş biraz daha sürecek.

Oops Leaks Twitter hesabından yapılan paylaşımda, “Yeni Bioshoch oyunun geliştirme süreciyle ilgili sıkıntılar var. Firma, 40 çalışanının kaybetti -ki bunlar arasında yönetici pozisyonda olanlar da var. Kaynaklarımdan edindiğin bilgiye göre, 2K projenin mevcut halinden ve ilerleyişinden memnun değil. Bununla birlikte, T2’nin son mali raporuna göre, halen oyunun 2024’ün sonunda çıkış yapması planlanıyor” denilmekte.

Yeni bir Bioshock oyunu geliştirildiği biliniyor ama bu oyuna dair resmi duyuru halen yapılmadı. Dolayısıyla, elimizdeki bütün bilgiler dönem dönem dile getirilen iddialardan ibaret. Bu iddialardan birisi de, oyunun adının BioShock Isolation olduğu ve Unreal Engine 5 ile geliştirildiği şeklindeydi. Yine Oops Leaks tarafından paylaşılan iddiaya göre oyunun 2022’nin ilk çeyreğinde resmi olarak ilan edilmesi bekleniyordu. Ama son dönemlerde sık sık gündeme gelen stüdyo içi sorunlar, oyunun geliştirilme sürecini sekteye uğratmış olabilir.

Bu iddiaların ne ölçüde doğru ne ölçüde yanlış olduğunu bilebilmemizin tek yolu, oyuna dair yapılacak resmi duyuru veya birinci elden paylaşılacak bilgiler. Bunun için de bir süre daha bekleyecek gibiyiz, takipteyiz.

YORUMLAR

Ubisoft, Skull & Bones’un “Multiplayer Öncelikli Bir Oyun” Olduğunu Söylüyor

Önümüzdeki mali yıl içerisinde çıkış yapması planlanıyormuş

Ubisoft, Skull & Bones’un “Multiplayer Öncelikli Bir Oyun” Olduğunu Söylüyor

EA, Battlefield 2042'nin Başarısızlığı İçin Halo Infinite'i Suçlamadıklarını Söylüyor

Haberlerin aksine samimi bir sohbet olmuş

EA, Battlefield 2042'nin Başarısızlığı İçin Halo Infinite'i Suçlamadıklarını Söylüyor

XFire sitesi geçtiğimiz gün yayınladığı haberinde EA'in kendi içinde düzenlemiş olduğu toplantıda Battlefield 2042'nin başarısızlığını Halo Infinite'e ve COVID-19'a bağladığını yazmıştı. Bu haber elden ele dolaştı, "Battlefield 2042'nin suçlusu Halo Infinite'miş" düzeyine kadar indirgendi. Hatta Reddit'te "DICE ve EA, bu çöp oyun için kendilerinden başka herkesi suçluyorlar" diye başlıklar bile açıldı.

Ancak EA bu haberlerin üzerine açıklama yaptı ve toplantıda konuşulanların tonunun yanlış aktarıldığını söyledi.

"Bu hikayeler tartışmayı ve bağlamı doğru biçimde yansıtmıyor, orada yapılan şey Battlefield'ın çıkışına dair oldukça alçakgönüllü biçimde yapılan bir iç sohbetti" diyor EA iletişimden sorumlu başkan yardımcısı John Reseburg. "Konuşmanın amacı öğrendiğimiz şeyleri ve atacağımız adımları değerlendirmekti, dış faktörleri suçlamak değil"

Aslında EA daha önce de Battlefield 2042'nin olumsuz yorumlarını pandemi döneminde uzaktan çalışmanın zorluklarına, performans sıkıntılarına ve tasarım tercihlerine bağlamıştı. Ancak Halo Infinite'in isminin zikredilmiş olması yeni.

Xfire'ın doğrudan alıntı yapmayıp kendi yorumuyla aktardığı söyleme göre EA'in COO'su Laura Mille iki oyun arasındaki kıyaslamanın kendilerine lehine gelişmediğini çünkü Halo Infinite son derece cilalanmış bir oyunken Battlefield 2042'de hatalar olduğunu ve cilalanmış olmadığını söylemişti.

Halo Infinite'in Battlefield 2042'den yalnızca birkaç gün önce sürpriz biçimde çok oyunculu çıkış yapmasının, Battlefield 2042'nin çıkışına zarar verdiğini ifade etmiş Miele.

Birbirine yakın tarihte çıkan oyunların, birbirlerinin çıkışlarını etkilediği bir gerçek. Hatta bazı oyunlar bu durumlara düşmemek için çıkış tarihlerini değiştirebiliyorlar. Ancak Battlefield 2042'nin bu kadar olumsuz yorumlar almasının suçlusu elbette Halo Infinite değil ki EA de zaten bunu kabul etmiş durumda.

Ubisoft CEO'su Assassin's Creed Rift Söylentilerini Bir Bakıma Doğrulamış Oldu

Jason Schreier, geçenlerde ortaya yeni bir iddia atmış ve Assassin's Creed Valhalla'nın planlanan genişleme paketinden vazgeçildiğini, bunun yerine bu paketin bağımsız bir oyun olarak piyasaya sürüleceğini söylemişti. Ubisoft'un amacı Assassin's Creed Infinity ile Valhalla arasındaki boşluğu doldurmakmış. Kod ismi Rift olan bu oyun gizliliği ön plana çıkaracakmış ve başrolünde de Valhalla'dan tanıdığımız Basim Ibn Ishaq olacakmış.

Bu genişleme paketinin oyuna dönüştürülme kararı geçen sene verilmiş. Serinin yakın tarihli oyunlarından (Odyssey ve Valhalla) daha küçük olacak bu oyun, diğerleri gibi devasa açık dünyada geçen bir oyun yerine daha çok gizliliğe odaklanan, daha rafine bir tarz sunacakmış.

Tabii ki bunlar sadece iddiaydı, çünkü Ubisoft'tan bu konuda resmi bir açıklama gelmemişti.

Ubisoft'un en yeni mali sonuç görüşmelerinin soru cevap kısmında bir analist Ubisoft CEO'su Yves Guillemot'a "serinin yeni oyununun daha küçük bir Assassin's Creed oyunu olacağı söyleniyor, bu konuda bir açıklamanız var mı?" sorusuna ilginç bir cevap verdi.

"Rift ile ilgili sorunuza gelecek olursak, burada söyleyebileceğimiz tek şey bu söylenti hakkında yorum yapmayacağımızdır. Ekim ayında AC serisinin gelecek yılları için güçlü bir yol haritası açıklamış, her yıl için anlamlı içerikler sunacağımızı belirtmiştik. Şu ana kadar Valhalla'nın gösterdiği performanstan çok mutluyuz" dedi Yves Guillemot.

Ancak soruyu soran kişi Rift ismini söylememişti. Guillemot'un soruya "Rift" diye başlaması bu kod isimli bir oyunun gerçekten var olduğunu teyit etmiş oldu.

Bu yeni oyun muhtemelen önümüzdeki dönemde duyurulacak ve söylentiler de gerçek çıkacaktır.

Parolamı Unuttum