Google'ın ana firması Alphabet, YouTube tarihinde ilk kez platformun reklamlardan ettiği geliri açıkladı. 2019 yılı finansal raporunu kamuoyu ile paylaşan Alphabet, geçtiğimiz sene video paylaşım sitesinin 15 milyar dolar reklam geliri elde ettiğini duyurdu. Bu rakam 2018 yılına göre yüzde 36 oranında yükselmiş durumda.
Alphabet'in verilerine göre YouTube, 2017 yılında 8.15 milyar dolar, 2018 yılında ise 11.6 milyar dolar gelir elde edebilmiş. 2019'un sadece dördüncü çeyreğinde YouTube'un 4.72 milyar dolar kar ettiği de açıklanan bilgiler arasında.
Google Search ve Google Cloud servislerinin verileri ise dudak uçuklatıcı. Google Cloud üzerinden 2019'un sadece dördüncü çeyreğinde 2.61 milyar dolar gelir elde eden firma, Google Search'ten ise 27.19 milyar dolar kar etmeyi başarmış. Dördüncü çeyrekte toplam 46.08 milyar dolar kar açıklayan firma, Wall Street'in tahminlerinin altında kalmış olsa da başarılı bir dönemi arkasında bırakmış.
YouTube'un yükselişi önümüzdeki senelerde de devam edecek. Call of Duty ve Overwatch'un yayın haklarını satın alan firma, canlı yayın sistemi ile birlikte Twitch'in tahtını da sarsmak istiyor. Kanalların tamamına parayla destek sistemini getiren YouTube, 2020 yılını çok daha hareketli geçirecek gibi.
Son zamanlarda Adblock kullandığım için pişmanlık duymaya başlamıştım da içim rahatladı.