2020 yılında oyunun hayranlarının yoğun decompile çabaları sonucunda ortaya çıkan Super Mario 64 PC portunun ardından bir diğer Nintendo oyunu Ocarina of Time'ın da PC oyuncularıyla buluşmasına çok az kaldı.
Geçen yıl Zelda Reverse Engineering Team, Ocarina of Time'ın kodlarını decompile etmeyi başarmıştı, şimdiyse bir başka hayran grubu bu kodları çalışan ve oynanabilir PC portuna dönüştürme işlemini tamamlamak üzere.
Kenix ismindeki geliştirici "Oyunun yaklaşık %90'ını tamamladık. Şubat ayının ortasına doğru bitirmeyi umuyoruz, sonra da oyunu cilalamak için bir ay kadar bir süreye ihtiyacımız olacak, Nisan ayına kadar bitirmeyi planlıyoruz." diyor. Bu port, Mario 64 portu için yaratılan Fast3D'yi kullanacak ve böylece geniş ekran, 60 fps desteği gibi özelliklere de sahip olacak.
Ayrıca Ocarina of Time'ın kodunun oyun ögelerini organize etme şeklini de değiştirdiklerini ve böylece doku yenileme gibi işlemlerin kolaylıkla yapılabileceğini söylüyor Kenix, bu da mod desteği anlamına geliyor.
Söz konusu kod, programcıların Ocarina of Time'ı parçalara ayırarak tamamen yeniden yazmış oldukları bir kod olduğu için Nintendo'nun bu kodu yasadışı ilan edip dava açma ihtimali pek yok. Özellikle de orijinal görsel ögeleri de içermediği için bir sorun yaşanmaması lazım. "Hiçbir görsel öge, exe dosyasına bağlı değil. Bu sayede de Nintendo'dan DMCA uyarısı almayacağımıza inanıyoruz, Super Mario 64 tüm ögeleri exe dosyasına bağlamıştı" diyorlar.
Kısacası Ocarina of Time portu yayınlandığında oyunun görsel ögelerini kendi orijinal oyun kopyanızdan almanız gerekecek ama hepimiz biliyoruz ki bu ögelerin de içinde bulunduğu paketleri bulmak hiç de zor olmayacak.
"Nintendo tarafından iptal edildi."