Assassin's Creed serisinde tarihin büyük bir önemi olduğunu biliyoruz ama Assassin's Creed Origins ile başlayan süreçte artık tarihin millattan önceki dönemlerine dönmeye başladık. Serinin diğer oyunlarında tarihi gerçeklere sadık kalmak daha kolaydı, çünkü bu dönemlerde meydana gelmiş olayların çoğu net biçimde kayıt altına alınmış durumda. Ancak Odyssey'le birlikte durum artık tamamen değişmek üzere.
Assassin's Creed Odyssey'in yapımcılarından Marc-Alexis Côté, VG24/7'ye verdiği röportajda bunun sebeplerini açıklıyor. "Syndicate üzerinde çalıştığımız zamanı hatırlıyorum da, o dönemde yaşamış herkesin gün be gün ne yaptığına dair kayıtlar vardı elimizde. Elbette aynısını milattan önce 400 yılı için söylemek mümkün değil."
Eski Yunan hakkındaki tarihi bilgilerin bir kısmı belgelenmiş olsa da bu yeni oyunda Ubisoft çok daha gerilere, MÖ 400'lü yıllara gidecek. Elbette bu dönemde yaşadığı bilinen kişilerle (örneğin Sparta Kralı Leonidas ve Sokrates bunlardan bazıları) karşılaşacağız ama Odyssey daha çok orijinal karakterlere ve dönemin mitolojik unsurlarına odaklanacak. Zaten o döneme dair tarihi bilgilerin çoğu, dönemin ünlü tarihçi ve yazarı Herodot'un "Herodot Tarihi" olarak bilinen eserine dayanıyor.
Côté o dönemden bugüne kadar gelen mitolojik anlatımların oyunun önemli bir parçası olduğunu söylüyor: "Mitolojik yaratıklar yarattığımız bu dünyanın en ilgi çekici yanlarından biri" diyen Côté, daha önceki oyunlarda tarihi bire bir aktarmaya çalıştıklarını ama bu sefer işlerin farklı olacağını söylüyor: "Bugüne kadar hep aynı bahaneye sığındık, 'tarih böyle yazılmış, o halde bu şekilde olmalı' dedik. Animus'un gücü sayesinde çoğu şeye rahatça açıklama getirebildik ama nihayetinde bu bir film değil, bir oyun. Tarihin bu şekilde yazılmış olduğu bahanesinin arkasına saklanmamamız gerek."
Odyssey'de de tarihten tanıdığımız karakterler görecek olmamıza rağmen, bu karakterler hakkında sahip olduğumuz bilgilerin azlığı sebebiyle Ubisoft ipleri biraz daha eline almış ve orijinal karakterler yaratmaya çalışmış.
"Odyssey ile Assassin's Creed, bir Rol Yapma Oyununa dönüşüyor" diyor Côté. "Assassin's Creed'in gerçek 2.0 versiyonu gibi olduğunu düşünün. Bu oyunun artık gerçekten RYO olarak adlandırılabileceğini düşünüyorum". Gerçekten de Alexios veya Kassandra'yı yalnızca düşmanları öldürüp, level atlayarak, yeni ciciler giyerek değil diyaloglar ve diğer karakterlerle kurduğumuz ilişkiler sayesinde de kişileştirebileceğiz.
Tüm bunları görmek için artık pek fazla zaman kalmadı zaten. Assassin's Creed Odyssey, 5 Ekim'de PC, PS4 ve XBox One için çıkacak.