ASUS ROG, CES 2025'te Sınırsız Oyun Potansiyelini Ortaya Çıkaracak Yenilikleri Tanıttı

Güçlü NVIDIA GeForce RTX 50 Series ekran kartları başta

ASUS Republic of Gamers (ROG), CES 2025 kapsamında düzenlediği Unlock the ROG Lab: For Those Who Dare sanal etkinliğinde çığır açan oyun teknolojileri serilerini tanıttı. İnovasyonla çığır açan ROG Lab ruhunu benimseyen bu yılki koleksiyon, oyunlarda çıtayı daha da yukarı taşıyor. Son teknoloji ekran kartları, oyun dizüstü bilgisayarları, mini PC'ler, masaüstü bilgisayarlar, monitörler, router’lar ve harici GPU'ların yer aldığı yeni ürünler, her oyuncunun gerçek potansiyelini ortaya çıkarmak için titizlikle geliştirildi. Yeni modeller güç ve performansın sınırlarını inanılmaz seviyelere taşıyor.

Bunların başında, kozmosun sınırsız genişliğinden ilham alan yepyeni bir üst düzey ekran kartı serisi ROG Astral GeForce RTX 50 Serisi geliyor. Seçkin oyun deneyimi için tasarlanan bu kartlar olağanüstü soğutma, kararlılık ve güçle grafik performansında çıtayı çok daha yukarı taşıyor. Yeni piyasaya sürülen modeller arasında ROG Astral GeForce RTX 5090 ve 5080, ROG Astral LC GeForce RTX 5090 ve genişletilmiş ROG Strix portföyünden ROG Strix GeForce RTX 5070 Ti ve 5070 yer alıyor.

ROG NUC (2025) Mini PC ise Intel Core Ultra 9 processor 265H ve NVIDIA GeForce RTX 5080 GPU ile kompakt oyun deneyimini yeniden tanımlayarak, şık ve zarif bir tasarımda olağanüstü performans, yapay zeka destekli verimlilik ve kapsamlı bağlantı seçenekleri sunuyor.

ROG ayrıca en yeni 4. nesil QD-OLED panel, inanılmaz 240 Hz yenileme hızı ve tam 80 Gbps bant genişliğine sahip DisplayPort 2.1a UHBR20 gibi özelliklerle donatılan 27 inç 4K oyun monitörü ROG Swift OLED PG27UCDM ile görsel oyun deneyimine seviye atlatıyor. Seriyi tamamlayan ROG Rapture GT-BE19000AI, en zorlayıcı çevrim içi oyunların ihtiyaçlarını karşılamak için kesintisiz bağlantı sağlayan dahili bir NPU'ya sahip dünyanın ilk Wi-Fi 7 AI oyun router’ı olmasıyla öne çıkıyor.

Las Vegas'ta düzenlenen CES 2025'e katılanlar, 6 Ocak - 9 Ocak 2025 tarihleri arasında The Venetian Expo, Toplantı Odası #3102'de bu yenilikleri ve daha birçok yeni ROG ürününü bizzat deneyebilir.

ROG Astral GeForce RTX 50 Serisi: Elit oyuncular için benzeri görülmemiş soğutma ve güvenilirlik

ROG Astral GeForce RTX 50 Serisi, birinci sınıf oyun donanımında yeni bir standart belirliyor. Olağanüstü performans ve soğutma için tasarlanan ROG'nin en yeni nesil üst düzey grafik kartlarını bu modeller oluşturuyor. ROG Astral GeForce RTX 5090 ve 5080, sıvı soğutmalı ROG Astral LC GeForce RTX 5090 ve ROG Strix GeForce RTX 5070 Ti ve 5070'i içeren ASUS GeForce RTX 50 Serisi serisinin bir parçası olarak piyasaya sürülüyor.

ROG Astral serisi, ağır yükler altında bile en yüksek performansı sağlamak için hava akışını ve hava basıncını %20'ye kadar artıran dörtlü fan tasarımına sahip ilk ROG ekran kartları olarak üstün soğutma teknolojisine sahiptir. Patentli buhar bölmesi, frezelenmiş ısı dağıtıcı ve GPU termal pedi ile sıcaklıklar etkili bir şekilde düşürülüyor, performans ve güvenilirlik artırılıyor. Isı emici boyunca optimize edilmiş kanatçık aralıkları hava akışını en üst düzeye çıkarırken, sağ taraftaki fanda daha sık yerleştirilen kanatçıklar daha yüksek hava basıncı ve ısıyı etkili bir şekilde dışarı atan bir hava akışı tüneli oluşturarak soğutma verimliliğini daha da artırıyor.

Maksimum stabilite ve dayanıklılık isteyen oyuncular için ROG Astral ekran kartında, daha fazla koruma amacıyla GPU'nun dört köşesini de sabitleyen ASUS GPU Guard'ın yanı sıra sabit montaj için 304 kalite çelik braket bulunuyor. Tam metal döküm gövde, çerçeve ve arka plaka ekstra sağlamlık sağlayarak PCB'nin bükülmesini ve eğilmesini önlüyor. Ayrıca, koruyucu PCB kaplaması neme, toza ve aşırı sıcaklıklara karşı koruma sağlayarak farklı oyun ortamlarında olağanüstü dayanıklılık sağlıyor.

Oyuncular ve yaratıcı profesyoneller, optimum performans ayarlarını için kolayca takip edip düzenleme imkanı sunan GPU Tweak III ile gelişmiş kontrol ve özelleştirmenin keyfini çıkarırken, ASUS'a özel yapay zeka destekli bir görüntü oluşturma uygulaması olan MuseTree ise yaratıcılığı ortaya çıkarmaya yardımcı oluyor. Yenilikçi soğutma tasarımı ve sağlam koruma özellikleriyle ROG Astral GeForce RTX 50 Serisi, en zorlu koşullarda üst düzey performans isteyen oyuncular için ideal seçim.

Optimum güç tedariği için GeForce RTX 50 Serisini, istikrarlı güç sağlayan ve patentli 'GPU-First' voltaj dengeleyicisine sahip olan ROG Thor III veya ROG Strix Platinum Serisi PSU ile birlikte kullanmak sistemleri oyunlara hazır hale getiriyor.

ROG Swift OLED PG27UCDM: Yeni nesil oyunlar için geliştirildi

Dünyanın ilk 27 inç 4K OLED oyun monitörü olan ROG Swift OLED PG27UCDM, inanılmaz 240 Hz yenileme hızı ve 0,03 ms tepki süresi ile öne çıkıyor. En yeni ROG 4. nesil QD-OLED teknolojisinden yararlanan bu ekran, ultra keskin görüntüler ve metinler için etkileyici bir 166 ppi piksel yoğunluğu sunuyor. OLED Anti-Flicker 2.0 teknolojisi, bir parlaklık telafisi algoritması kullanarak ekrandaki titreşimi önceki nesle göre %20'ye kadar azaltıyor ve giriş gecikmesi veya yenileme hızlarından ödün vermeden daha düzgün görseller oluşturuyor.

Swift OLED PG27UCDM, sıkıştırma olmaksızın tam 80 Gbps bant genişliğine sahip DisplayPort 2.1a UHBR20 dahil olmak üzere kapsamlı bağlantı seçenekleriyle yeni nesil GPU'ları desteklemek üzere tasarlandı. Modelde ayrıca sorunsuz entegrasyon için HDMI 2.1, bir USB bağlantı merkezi ve 90 W güç dağıtımlı USB-C bulunuyor.

Yeni ROG OLED Care Pro teknolojisi, ortam ışığı veya renkten etkilenmeden kullanım süresini belirlemek üzere kullanıcının mesafesini doğru bir şekilde ölçmek için dalga boyunu algılayan gelişmiş bir Neo Yakınlık sensörünü getiriyor. Kullanıcılar bununla algılama mesafesini kişiselleştirebiliyor ve kullanıcı uzaklaştığında monitörün otomatik olarak siyah ekrana geçmesini sağlayarak OLED yanması riskini azaltıyor. Üç yıllık garantiyle gelen PG27UCDM, kullanıcıların tüm bunlardan gönül rahatlığıyla yararlanmasını sağlıyor.

Monitör ayrıca, çeşitli içerik türleri için görüntü deneyimini geliştirmek üzere OSD menüsü aracılığıyla kolayca ayarlanabilen Dolby Vision® HDR ve HDR10'u da destekliyor. Kullanıcı deneyimini daha da iyileştirmek için ROG DisplayWidget Center yazılımı, ekran ayarlarında ve OLED Care özelliklerinde yapılan ayarlamaları basitleştiriyor, doğrudan güncelleme seçeneğiyle ürün yazılımı güncelleme bildirimleri sunuyor ve kullanıcıların ekran yapılandırmalarını paylaşım için içe veya dışa aktarmalarına olanak tanıyor.

ROG Swift OLED PG27UCDM, oyun deneyimini iyileştirmek için en son teknoloji ile gelişmiş özellikleri ve kullanıcı dostu yazılımı bir araya getirerek oyun görsellerinde yeni bir standart belirliyor.

YORUMLAR

Helldivers, Beyaz Perdeye Taşınıyor!

Ya biz bu filmi daha önce izlemedik mi?

Helldivers, Beyaz Perdeye Taşınıyor!

The Last of Us'ın 2. Sezonu Nisan Ayında Geliyor

Dört gözle bekliyoruz

The Last of Us'ın 2. Sezonu Nisan Ayında Geliyor

The Last of Us dizisinin bugüne kadarki en iyi oyun uyarlamalarından birisi olduğuna şüphe yok. Devamını da merakla bekliyoruz elbette. Bu bekleyiş birkaç ay içerisinde son bulacak. Yeni bir fragman eşliğinde 2. sezonun Nisan ayında geleceği açıklandı.

Bildiğimiz üzere 2. sezonda Abby sahneye çıkacak, kendisini Kaitlyn Dever canlandırıyor. Kadroya yeni katılan isimlerden Dina'yı Isabela Merced, Jesse'yi Young Mazino, Mel'i Ariela Barer, Nora'yı Tati Gabrielle, Owen'ı Spencer Lord, Manny'yi ise Danny Ramirez canlandırmakta. Catherine O'Hara da misafir oyuncu olarak dizide yer alacak, geçtiğimiz aylarda paylaşılan fragmanda kendisini görmüştük.

Her 2 oyundaki müzikleri de çok sevmiştim, her ikisinde de yüreğe dokunan melodiler vardı, tabii o duygusal sahnelerin de etkisiyle. 2. sezonda özellikle Joel "Future Days"i söylerken yine kendimizden geçeceğiz gibi geliyor bana.

Bu sezonda daha fazla enfekteyle karşılaşacak gibiyiz, en azından öyle sahneler paylaşılmıştı. Ama yine en büyük tehlikenin insanlar olduğu da ortada. Zaten 2. oyunun da temeli bu fikir üzerine inşa edilmişti denilebilir.

2. oyunda serinin takipçilerini ikiye bölen bir kısım da yer alıyor malum. O sahnenin nasıl işleneceğini, oyundaki gibi erken aşamalarda mı yoksa daha ilerleyen safhalarda mı göreceğimizi merak ediyoruz tabii. 

İlk sezonda senaryoyu genişleten ve hikayeyi zenginleştiren bazı eklemeler de yapılmıştı. Benzerlerini bu sezonda da göreceğiz elbette. Bu yönde açıklamalar da yapmışlardı zaten. 

2. Sezon 7 bölümden oluşacak. Dolayısıyla 2. oyundaki hikayenin tamamının bu sezonda anlatılmayacağını da biliyoruz. Druckmann ve Mazin, 2. oyundaki hikayeyi anlatmak için 2 sezonun bile yetersiz kalacağını, 3. sezon daha geniş olmakla birlikte belki 4. sezona da ihtiyaç duyabileceklerini söylüyorlardı. Tam olarak nerede kesecekler acaba?

Uzun lafın kısası, 2. sezonu dört gözle bekliyor, Nisan ayını iple çekiyoruz.

KFC, Colonel Sanders'ın Tekken'de Misafir Dövüşçü Olmasına İzin Vermemiş

Pek de iyi bir imaj olmazdı

KFC, Colonel Sanders'ın Tekken'de Misafir Dövüşçü Olmasına İzin Vermemiş

Tekken'in patronu Katsuhiro Harada zamanında KFC'nin kurucusu ve reklam yüzü Colonel Sanders'ın Tekken'de yer alması için KFC ile irtibata geçmiş ama bir türlü onay alamamış.

"Uzun zaman önce Kentuck Fried Chicken'dan Colonel Sanders'ın oyunda dövüşmesini istedim. Kalkıp Japonya'daki merkez ofislerine gittim. Önerimi geri çevirdiler" diyor Harada.

O dönem Harada KFC'nin ikonik maskotunu herhangi bir oyunla paylaşmak istemediğini düşünmüş, ama sonrasında Colonel Sanders bir randevulaşma simülatöründe ortaya çıkınca "demek ki sorun oyunlarda değil, dövüşecek olmasındaymış" demiş.

Oyunun tasarımcısı Michael Murray da aynı şeyi farklı sözlerle anlatmış: "Harada Kentucky Fried Chicken'a gidip Colonel Sanders'i almaya çalıştı. Bu fikre hiç sıcak bakmadılar. Colonel Sanders sonrasında bazı oyunlarda göründü. Demek ki onlar için sorun teşkil eden Sanders'in birileriyle dövüşecek olmasıymış."

Haliyle KFC bunun imajları açısından çok da olumlu sonuçlanmayacağını düşünmüş olmalı.

Dolayısıyla eğer Tekken 8'de Colonel Sanders'i görme gibi bir hayaliniz varsa, unutun o hayali :)

KFC, Colonel Sanders'ın Tekken'de Misafir Dövüşçü Olmasına İzin Vermemiş

Pek de iyi bir imaj olmazdı

KFC, Colonel Sanders'ın Tekken'de Misafir Dövüşçü Olmasına İzin Vermemiş

Tekken'in patronu Katsuhiro Harada zamanında KFC'nin kurucusu ve reklam yüzü Colonel Sanders'ın Tekken'de yer alması için KFC ile irtibata geçmiş ama bir türlü onay alamamış.

"Uzun zaman önce Kentuck Fried Chicken'dan Colonel Sanders'ın oyunda dövüşmesini istedim. Kalkıp Japonya'daki merkez ofislerine gittim. Önerimi geri çevirdiler" diyor Harada.

O dönem Harada KFC'nin ikonik maskotunu herhangi bir oyunla paylaşmak istemediğini düşünmüş, ama sonrasında Colonel Sanders bir randevulaşma simülatöründe ortaya çıkınca "demek ki sorun oyunlarda değil, dövüşecek olmasındaymış" demiş.

Oyunun tasarımcısı Michael Murray da aynı şeyi farklı sözlerle anlatmış: "Harada Kentucky Fried Chicken'a gidip Colonel Sanders'i almaya çalıştı. Bu fikre hiç sıcak bakmadılar. Colonel Sanders sonrasında bazı oyunlarda göründü. Demek ki onlar için sorun teşkil eden Sanders'in birileriyle dövüşecek olmasıymış."

Haliyle KFC bunun imajları açısından çok da olumlu sonuçlanmayacağını düşünmüş olmalı.

Dolayısıyla eğer Tekken 8'de Colonel Sanders'i görme gibi bir hayaliniz varsa, unutun o hayali :)

KFC, Colonel Sanders'ın Tekken'de Misafir Dövüşçü Olmasına İzin Vermemiş

Pek de iyi bir imaj olmazdı

KFC, Colonel Sanders'ın Tekken'de Misafir Dövüşçü Olmasına İzin Vermemiş

Tekken'in patronu Katsuhiro Harada zamanında KFC'nin kurucusu ve reklam yüzü Colonel Sanders'ın Tekken'de yer alması için KFC ile irtibata geçmiş ama bir türlü onay alamamış.

"Uzun zaman önce Kentuck Fried Chicken'dan Colonel Sanders'ın oyunda dövüşmesini istedim. Kalkıp Japonya'daki merkez ofislerine gittim. Önerimi geri çevirdiler" diyor Harada.

O dönem Harada KFC'nin ikonik maskotunu herhangi bir oyunla paylaşmak istemediğini düşünmüş, ama sonrasında Colonel Sanders bir randevulaşma simülatöründe ortaya çıkınca "demek ki sorun oyunlarda değil, dövüşecek olmasındaymış" demiş.

Oyunun tasarımcısı Michael Murray da aynı şeyi farklı sözlerle anlatmış: "Harada Kentucky Fried Chicken'a gidip Colonel Sanders'i almaya çalıştı. Bu fikre hiç sıcak bakmadılar. Colonel Sanders sonrasında bazı oyunlarda göründü. Demek ki onlar için sorun teşkil eden Sanders'in birileriyle dövüşecek olmasıymış."

Haliyle KFC bunun imajları açısından çok da olumlu sonuçlanmayacağını düşünmüş olmalı.

Dolayısıyla eğer Tekken 8'de Colonel Sanders'i görme gibi bir hayaliniz varsa, unutun o hayali :)

The Last of Us'ın 2. Sezonu Nisan Ayında Geliyor

Dört gözle bekliyoruz

The Last of Us'ın 2. Sezonu Nisan Ayında Geliyor

The Last of Us dizisinin bugüne kadarki en iyi oyun uyarlamalarından birisi olduğuna şüphe yok. Devamını da merakla bekliyoruz elbette. Bu bekleyiş birkaç ay içerisinde son bulacak. Yeni bir fragman eşliğinde 2. sezonun Nisan ayında geleceği açıklandı.

Bildiğimiz üzere 2. sezonda Abby sahneye çıkacak, kendisini Kaitlyn Dever canlandırıyor. Kadroya yeni katılan isimlerden Dina'yı Isabela Merced, Jesse'yi Young Mazino, Mel'i Ariela Barer, Nora'yı Tati Gabrielle, Owen'ı Spencer Lord, Manny'yi ise Danny Ramirez canlandırmakta. Catherine O'Hara da misafir oyuncu olarak dizide yer alacak, geçtiğimiz aylarda paylaşılan fragmanda kendisini görmüştük.

Her 2 oyundaki müzikleri de çok sevmiştim, her ikisinde de yüreğe dokunan melodiler vardı, tabii o duygusal sahnelerin de etkisiyle. 2. sezonda özellikle Joel "Future Days"i söylerken yine kendimizden geçeceğiz gibi geliyor bana.

Bu sezonda daha fazla enfekteyle karşılaşacak gibiyiz, en azından öyle sahneler paylaşılmıştı. Ama yine en büyük tehlikenin insanlar olduğu da ortada. Zaten 2. oyunun da temeli bu fikir üzerine inşa edilmişti denilebilir.

2. oyunda serinin takipçilerini ikiye bölen bir kısım da yer alıyor malum. O sahnenin nasıl işleneceğini, oyundaki gibi erken aşamalarda mı yoksa daha ilerleyen safhalarda mı göreceğimizi merak ediyoruz tabii. 

İlk sezonda senaryoyu genişleten ve hikayeyi zenginleştiren bazı eklemeler de yapılmıştı. Benzerlerini bu sezonda da göreceğiz elbette. Bu yönde açıklamalar da yapmışlardı zaten. 

2. Sezon 7 bölümden oluşacak. Dolayısıyla 2. oyundaki hikayenin tamamının bu sezonda anlatılmayacağını da biliyoruz. Druckmann ve Mazin, 2. oyundaki hikayeyi anlatmak için 2 sezonun bile yetersiz kalacağını, 3. sezon daha geniş olmakla birlikte belki 4. sezona da ihtiyaç duyabileceklerini söylüyorlardı. Tam olarak nerede kesecekler acaba?

Uzun lafın kısası, 2. sezonu dört gözle bekliyor, Nisan ayını iple çekiyoruz.

Parolamı Unuttum