Bağımsız Bir Oyun Firması, Bioshock’un Geliştiricisiyle Pişti Oldu!

‘Yok artık Lebron James’ lafı bu olay için uydurulmuş olabilir!

Yaklaşık bir buçuk yıldır gizli gizli üzerinde çalıştığınız bir oyunun başkası tarafından yapıldığını öğrenirseniz… ne yaparsınız? Hem de o “başkası” Bioshock ve Dead Space gibi efsanelerin üzerinde çalışmış bir ekipse?

A) Ağlarım
B) Bayılırım
C) Cıbıldak cıbıldak koşarım karanlıklara doğru
D) Doğrarım!
E) ‘Epsi be ya!

Belki inanmayacaksınız ama bu bahsettiğimiz olay gerçekten de oldu. Geçenlerde eski Bioshock ve Dead Space yapımcılarının yeni oyunu Perception’ı sizlere tanıtmıştık hatırlarsanız. Görme özürlü birinin perspektifinden oynadığımız ve etrafımızdaki nesneleri ses dalgalarının yardımıyla görebildiğimiz bir korku oyunuydu hani.

İşte o oyunun tanıtım videosu en çok Tiny Bull adlı bağımsız oyun yapımcısını şaşırtmış. Neden mi? Çünkü bir yıldan uzun bir süredir Blind adı altında aynı oyunu geliştiriyorlarmış da ondan!

Kotaku’nun derlediği habere göre her şey stüdyo çalışanlarından birinin yeni Kickstarter projelerini dolaşmasıyla başlamış. Perception’a denk gelince de kelimenin tam anlamıyla şok olmuş ve hemen ekip lideri Matteo Lana’ya bir mail atmış. “Hey, sence de bu birazcık bizim oyunumuza benzemiyor mu?” diye sormuş programcı. Matteo ise “Hayır, bu tam olarak bizim oyunumuz!” demiş.

Doğal olarak tüm stüdyo çalışanları ne yapacağını şaşırmış. Önce bir buçuk yıllık çalışmalarının çöpe gittiğini düşünmüşler. Oyunları birbirine o derecede benziyormuş ki… İkisi de kör bir karakterin bakış açısından oynanıyor, ikisi de bir korku oyunu ve ikisi de bastonla çıkarılan seslere dayalı. Bu kadar olur yani.

Neyse ki daha sonra oyunun dağıtımcısı onları sakinleştirmiş ve projeye odaklanmalarını sağlamış. Şoku atlattıktan sonra da ilk yaptıkları şey oyunlarını planladıkları gibi Gamescom’a saklamaktansa hemen duyurmak olmuş. Çünkü haklı olarak kopyacı damgası yemekten korkmuşlar.

Daha sonra da Perception’ın yapımcısı Bill Gardner’ı arayıp durumu açıklamış ve aralarında bir sorun olmadığından emin olmak istemişler. Kapanan Irrational Games’in eski çalışanlarından olan Gardner da onları ölümle tehdit… etmemiş tabii. Tam aksine olaya oldukça ılımlı yaklaşmış. “Oyun yapımcılığında bu her zaman olabilecek bir şey,” demiş Gardner. Ardından Left 4 Dead’e feci halde benzeyen ve daha sonra iptal edilen Division 9 adlı projelerini örnek vermiş.

Tiny Bull’un Blind’ı yapmaya devam etmesinin birkaç nedeni var. Bunlardan ilki Perception tamamen bir korku oyunuyken Blind’ın daha çok keşfe, daha az korkumaya dayalı olması. İkincisiyse Blind’ın en başından beri VR için yapılıyor olması. Perception ise ancak gerekli hedefi tutturursa VR cihazlara gelecek. Üçüncü sebepse en mantıklı olanı sanırım: “Bioshock ve Dead Space’in yapımcıları bunun yapılmaya değer bir oyun fikri olduğunu düşünüyorsa o zaman doğru yoldayız demektir.”

Tiny Bull’un lideri Matteo sadece bununla yetinmemiş, üstüne bir de Perception’ı Kickstarter’da desteklemiş. “Bu adamların yaptığı önceki tüm oyunu seviyorum. Ben de bir tane daha yapabilmeleri için onlara yardımcı olabileceğimi düşündüm.”

Şimdiyse kafalarında tek bir soru işareti var. Perception’ı takip edip neleri doğru neleri yanlış yaptığını görmeli mi, yoksa sadece kendi işlerine mi odaklanmalı? İşte bütün mesele bu…

Blind 2016 yılı içerisinde PC ve PS4 için çıkacak.

YORUMLAR
Parolamı Unuttum