Bu yılın, hatta belki de tarihin en çok satan oyunlarından biri olan Black Myth: Wukong hakkında her geçen gün daha ilginç bilgiler ortaya çıkıyor. Bu kez de oyunun maliyeti ile ilgili ilginç bilgiler ortaya çıktı.
Zhejiang Bölgesi Vergi Dairesi'nin sitesinde keşfedilen yeni bilgilere göre Black Myth: Wukong'un bütçesi "300 milyon yuan" civarındaymış. 300 milyon yuan, günümüz kur değerleri ile yaklaşı 42 milyon dolar yapıyor. Daha önce oyunun 70 milyon dolara geliştirildiği öne sürülmüştü.
Tabii ki bu verilere kesin gözüyle bakmamak gerek. Çin, bu konularda gerçek bir kapalı kutu. Özellikle Çin hükümetinin "yerli ve milli" işlere gizliden gizliye yardım ettiği biliniyor. Örneğin benzer bir durum otomotiv dünyasında mevcut. Avrupa Birliği Komisyonu, Çin'den gelen ucuz modellerin arkasında Çin hükümetinin eli olduğunu keşfetti ve Çin'den gelen ithal modellere ek vergi getirmeye hazırlanıyor.
Aynı durum Black Myth: Wukong için de geçerli olabilir.
Tabii her ne olursa olsun oyunun geliştirme maliyeti, günümüz AAA oyunlarının yanında "minnacık" kalıyor. Geçtiğimiz yıl PlayStation, The Last of Us Part 2 ve Horizon Forbidden West için 200 milyon dolardan fazla bütçe ayırdığını açıklamıştı.
Bu paranın çoğunun pazarlama bütçesi olduğunu söylemeye gerek var mı? Yani yapım bütçesi değil. Parayı bize gına getiren reklamlara harcıyorlar.