Chris Avellone, Dying Light 2 ve Oyuna Katacakları Hakkında Konuştu

Dying Light 2'de RYO sesleri

İsmini rol yapma oyunları ile birlikte anmaya alıştığımız Chris Avellone, E3 2018'de bizi şaşırttı çünkü sahneye çıktığında tanıttığı oyun Techland'in zombi oyunu Dying Light 2 oldu. Dying Light oldukça başarılı bir oyundu ama Techland, ilk oyundan çok daha fazlasını sunmasını istiyor olacak ki işin içine Avellone'u da kattı. Buradaki amaç yeni oyunun özellikle de hikaye kısmını ön plana çıkarmak ve oyunu da yaptığınız her şeye bir şekilde tepki veren bir aksiyon RYO'ya dönüştürmek.

Zaten bu yüzden oyunun yazar ekibinde yalnızca Chris Avellone değil, The Witcher 3'ün Bloody Baron görev zincirini de yazmış olan Karolina Stachyra da bulunuyor.

"Üzerinde çalıştığım çoğu oyunda dallanan hikaye yapıları, dallanan diyaloglar, yapılanlara tepki veren olaylar ve farklı sonlar yarattım, tüm bunları Dying Light 2 gibi bir açık dünya oyununa uygulamak eğlenceli bir meydan okuma olacak. Aşırı derecede reaktif oyunlar üzerinde çalışma şansım olduğu için farklı eylemler karşısında hikaye ve karakterlerin akışını organize etmenin en iyi yollarını biliyorum."

Techland oyuna dallanan diyaloglar eklemeye ek olarak reaktif bir dünya yaratmayı da istiyor; bu sayede oyun dünyasında gördüğünüz şeyler sizi deneyimden koparmayacak, meydana gelen olayların ardından "şu karakter buna niye tepki vermedi ki" diye düşünmeyeceksiniz. Oyunun kreatif direktörü de bunu destekleyen şeyler söylüyor zaten."Bizimkisi kararlarınızı yalnızca diyalog ağacından seçerek değil, gerçekleştirdiğiniz eylemlerle gösterdiğiniz bir oyun. Mesela E3 demomuzda su kulesindeki Peacekeeper'ı hatırlıyor musunuz? Onu kuleden aşağı itebilir ve sonuçlarının ne olacağını görebilirsiniz."

Avellone şöyle devam ediyor: "En önemli şey oyuncuyu bir yola sıkıştırmamak - oyuncular etrafı kendi başlarına keşfetmek isterler, onlara izin vermeli, ayaklarına zincir vurmamalısınız. Eğer bir oyuncunun denkleme getireceği şeyleri göz önüne almıyor, meydana gelen olaylarda eşit rol üstlenmelerine izin vermiyorsanız bir açık dünya hikayesi anlatmak hiç de kolay olmaz."

"Önceden belirlenmiş olaylarla sizi A'dan B'ye, oradan C'ye götüren bir hikaye yazmak kolay iş ama bir açık dünya oyununda oyuncuyu ve dünyayı etkileyebilme yeteneğini ön plana çıkarmanız lazım. Yani A-B-C olayını düşünürsek oyuncunun A'dan başladığını, açık dünyada yaptıkları eylemlerle B'nin gerçekleşmesini sağladıklarını düşünmelisiniz. Hatta tek bir B de değil, birbirinden farklı birçok B olabilir. Hatta daha da iyisi, oyuncunun kendi B'sini yaratmasını ve tüm dünyanın da buna tepki vermesini sağlayabilirsiniz. Oyuncuların değişim yaratabildiklerini görmeleri gerekir."

"Dying Light 2'nin ana fikri de bu: açık dünyayı tamamlayan, açık bir hikaye yaratmak"

Chris Avellone daha planlama aşamasından beri projeye dahilmiş. Yalnızca Dying Light 2'nin arkaplan hikayesini yazmakla kalmamış, diğer yazarlarla birlikte ana hikayesini de yaratmış ve oyunun kritik karakterlerinden bazılarının altında da onun imzası bulunuyor. Tüm bu bilgiler ışığında Dying Light 2'nin ilk oyundan çok daha sürükleyici ve sarıcı bir deneyim yaşatacağını tahmin etmek güç olmasa gerek.

Başa dön
YORUMLAR
Parolamı Unuttum