Dark and Darker - İlk Bakış

Zindana inme zamanı

Son yıllarda tüm dikkatleri üzerine toplayan türlerden biri “extraction”. Terimi tam olarak Türkçeye çevirdiğimizde anlamını yitiriyor olsa da bu oyunlara bir nevi kaçış oyunları diyebiliriz. En nihayetinde bu türde amacınız, üzerinizdeki loot ile birlikte bölgeden tek parça halinde kaçabilmek.

Bu tip oyunların popülaritesinin artmasında Escape From Tarkov’un etkisi yadsınamaz elbette. Hatta kağıt üzerinde de extraction oyunlarının en popüler olanlarından biri kendisi. Fakat türün ilk ya da son örneği EFT değil. Öyle ki bu türe olan ilgiyi gören Activision, yeni Call of Duty’ye aynı türdeki DMZ modunu ekledi.

Bugün konu edeceğimiz oyun da aslında bu popülariteden faydalanmak isteyen isimler arasında. Lakin kendisinin internet aleminin son dönemlerdeki gündemini işgal etmesinin nedeni çok daha farklı.

Karşınızda Dark and Darker!

Nedir Bu İşin Aslı?

Dark and Darker, ününü şu anda yaşadığı bir davaya borçlu. Bu davanın detaylarını araştırırken oyun ile ilgili çok fazla detay öğrendiğim için, son oyun testlerine katılıp oyunu deneyim etmeye karar verdim. Davayı burada uzun uzun anlatmak istemiyorum zira bunu daha önce yapmıştım. Fakat oyunun geldiği noktada Steam’de olmadığını ve test versiyonlarının bildiğiniz torrent linkleri ile indirildiğini belirterek geçeyim.

14 – 19 Nisan tarihleri arasında açık kalan Dark and Darker’da, hatırı sayılır bir vakit geçirdim. Bu “İlk Bakış” yazısında da sizi nelerin beklediğini ve oyunun neler vadettiğini anlatmaya çalışacağım.

Çok ilkel bir giriş ekranının ardından sizleri sınıf seçim ekranı karşılıyor. Fighter, Barbarian, Rogue, Ranger, Wizard, Cleric ve Bard sınıflarından herhangi birini seçerek oyuna giriş yapıyorsunuz. Bu sınıfların tamamı pozitif ve negatif yönlere sahip. Doğru sınıfı seçmek için hepsiyle bir süre geçirmenizi öneriyorum. Çünkü tam birine alıştığınızı düşünürken diğer sınıfın oynanış biçiminize daha uygun olduğunu fark edebiliyorsunuz.

Anladığım kadarıyla şu anda Wizard ve Rogue sınıfları, oyuncuların da isyan etmesine neden olacak kadar OP. Bunu da bir bilgi olarak buraya iliştirmiş olayım.

Barbarian, Fighter ve Rogue klasik yakın dövüş sınıfları iken; Wizard, Ranger, Cleric ve Bard menzilli dövüş sınıfları konumunda. Daha önce de belirttiğim gibi her sınıfın kendisine has yetenekleri ve perk’leri bulunuyor. Şimdilik oyunda bir yetenek ağacı yok fakat menüden anlayabildiğimiz kadarıyla ilerleyen günlerde bu da oyuna eklenmiş olacak. Şu anda aktif ve pasif yeteneklerden oluşan bir listeden seçim yapabiliyorsunuz.

Örneğin Fighter sınıfı kısa süreli hızlanma ve zırhını artırma gibi yetenekler kullanabilirken, Rogue görünmez olup bıçaklarını zehirli hale getirebiliyor aktif yetenekleri ile. Siz seviye aldıkça bu menüde yetenek yerleştirebileceğiniz bölümler aktif hale geliyor. Böylece daha fazla pasif yeteneği üzerinize ekleyerek çok daha güçlü hale gelebiliyorsunuz. Yalnız seviye sisteminin sadece güncel karakterinizi etkilediğini belirteyim. Yani Rogue ile 5. Seviye olduğunuzda, yeni Fighter karakteriniz de 5. Seviyeye ulaşmıyor. Her sınıfı ayrı ayrı seviye atlatabiliyorsunuz.

Zindana!

Her şeyinizi ayarladıktan sonra başlangıç silahınız ile zindana inme zamanı geliyor elbette. Oynadığım son test sürecinde “goblin caves” isimli yeni bir harita oyuna eklenmişti. Bu zindana oyuncular takım olarak değil tek tek girebiliyor. Bu sebeple de ilk olarak bu zindanı test ettim.

Sınıf listesinin “her işi vasat altı yapabilen” ismi olan Fighter ile başladım macerama. Goblin mağaraları, tam da tahmin edeceğiniz gibi bolca goblin ile dolu. Girdiğiniz her zindanda toplamda 18 gerçek oyuncu bulunuyor. PvPvE olarak adlandırılan bu sistemde hem gerçek oyuncular hem de zorlu yapay zeka düşmanlarına karşı ter atıyorsunuz. Yalnız tek kişi oynamak, raid süresindeki heyecanı ciddi anlamda artırıyor.

Üç kişi olarak girdiğimiz oyunları ise tek kelime ile eğlenceli olarak tanımlayabilirim. Dark and Darker, bu tip oyunlardan beklediğiniz gibi zorlu yapay zeka düşmanlara sahip. Tank rolündeki bir karakter bile yanlış bir hareketinden ötürü kısa sürede cezalandırılabiliyor. Bu yüzden doğru adımları atmak, her köşeyi kontrol etmek ve mümkünse rakiplerinizi teker teker ortadan kaldırabilmek büyük önem arz ediyor.

Bahsettiğim zindanların tamamında tuzaklar ve çeşitli boss’lar bulunuyor. Olur da zindandan başarıyla kaçabilirseniz, üzerinizdeki eşyaları satabileceğiniz farklı pazarlar sizleri bekliyor. Başarılı raid’ler ile kazandığınız paralarla yeni eşyalar alarak bir sonraki maceranıza daha güçlü şekilde çıkabiliyorsunuz. Klasik EFT mantığı işte…

Yalnız Dark and Darker’ı Escape From Tarkov’dan ayıran şahane bir mekaniği var

Kırmızı Mı Mavi Mi?

Zindanlardan güvenle kaçmanız için mavi portal taşlarını bulmanız gerek. Battle royale oyunlardan tanıdığımız daralan oyun alanı ve labirent benzeri haritalar, bu işi çok zor hale getiriyor. Hele ki üç kişilik bir takımın üç farklı portal taşı bulması gerekiyor. Bu da heyecanı ciddi anlamda artırıyor.

Peki çıkışı bulamazsanız?

İşte o noktada da kırmızı portallar devreye giriyor.

Kırmızı portallar sizi zindanların daha derinine, çok daha acımasız düşmanların olduğu başka bir bölgeye atıyor. Şu ana kadar bu bölgeyi anlatabileceğim kadar hayatta kalabilmiş değiliz. Burası gerçekten bir anda üstünüze çullanan mob’ların olduğu korkunç bir arazi. Fakat bu zorlukla başa çıkabilen oyuncuları, çok daha büyük hediyeler bekliyor.

Aslında oyunu heyecanlı kılan şey bu sanırım. Normal şartlar altında ortalama her 5 dakikada bir öldüğünüz oyunu sevmeniz kulağa pek mantıklı gelmiyor. Fakat bunu dert etmeyecek ve oyunu akışına bırakabilecek insanlarla Dark and Darker oynamak inanılmaz sinematik anların ortaya çıkmasına sebep oluyor.

Teknik Detaylar

Oyun oldukça eğlenceli olsa da hala pek çok eksiği var elbette. Bana göre en büyük sorunlardan biri matchmaking sistemi. Şu anda oyunda bir matchmaking sistemi yok ve girdiğiniz zindanlarda karşınıza sanayi söylemi ile “gırtlak dolu” başka oyuncular gelebiliyor. Siz elinizde başlangıç silahınız ile gezerken 500 metreden tek bir ok ya da büyü ile hana geri gönderebiliyorlar.

Bir diğer sorun ise yukarıda bahsettiğim sınıflar arasındaki dengesizlik. Özellikle Wizard ve Rogue sınıfları ciddi anlamda canınızı sıkabiliyor. Wizard’lar, seri büyüleri sayesinde menzili kapatmanızı engelleyebiliyor. Rogue’lar ise gerçek anlamda tek atma potansiyeline sahipler. Hele ki bu karanlık zindanlarda kıyıda köşede bekleyen tek bir Rogue, doğru hamle ve kombolar ile sizi tek vuruşta öldürebiliyor.

Son olarak oyunun grafik motorundan bahsetmek istiyorum. Bu konu oldukça sık konuşuluyor zira Dark and Darker’ın Steam’den kaldırılmasına neden olan olaylardan biri bu. Aslına bakarsanız oyunun atmosferi bu tarz bir oyun için yeterli. Kullanılan tasarımların büyük bir kısmı ise Unreal Store üzerinden alınmış. Elbette bu can sıkıcı bir durum değil fakat genel anlamda oyunun oldukça eski göründüğünü söyleyebilirim.

Bana sorarsanız şu haliyle çok ham olmasına rağmen oldukça keyifli saatler vadeden bir oyun Dark and Darker. Tek başınıza oynamak pek keyifli olmasa da, birlikte eğlenebileceğiniz arkadaşlarınız ile muhteşem bir deneyim vadediyor.

Oyunu oynamak için bir sonraki test sürecini beklememiz gerekecek. Kim bilir belki de bir sonraki test sürecine kadar oyun Steam’e geri dönebilir, biz de tam incelemesini yapabiliriz.

Neler Olmuştu?

Nexon isimli Koreli geliştirici, Dark and Darker’ın geliştiricisi Ironmace’i “telif hakları” nedeniyle dava etti. Önce ofisleri polis tarafından basılan Ironmace ekibi, daha sonra Nexon’un DMCA kararı ile Dark and Darker’ı Steam’den çekmek zorunda kaldı. Ekibin oyunun “torrent’ini” paylaşması da bu nedenle gerçekleşmişti. Nexon, Dark and Darker’ın kendilerine ait P3 projesinden çalıntı olduğuna inanıyor.

Elimize ulaşan son bilgilere göre Nexon, Ironmace yönetiminden Ju-Hyun Choi ve Terence Park’ı kontratlarını delmelerinden ötürü suçluyor. Daha önce Nexon’da çalışan bu iki isim, kontratlarında bulunan “rekabet edemez” maddesini delmeleri nedeniyle Nexon ile davalık oldu.

Birbirine geçmiş birçok iddianın gölgesinde kalan Dark and Darker, şu anda Steam’de bulunmuyor. Fakat geliştirici ekip her an kendilerini desteklemeye hazır ciddi bir oyuncu grubuna kavuşmuş durumda.

YORUMLAR
Parolamı Unuttum