Obsidian'ın tanınmış isimlerinden, Fallout: New Vegas, Pillars of Eternity ve Pillars of Eternity II: Deadfire'ın yönetmeni Josh Sawyer, Deadfire'ın satışlarının çok düşük kaldığını ve eğer günün birinde bir devam oyunu yapacak olurlarsa bu seriye olan yaklaşımlarını tamamen baştan gözden geçirmeleri gerekeceğini söyledi. Ancak bu ticari başarısızlık Obsidian'ı ciddi hayal kırıklığına uğratmış görünüyor ve bu da Pillars 3'ün geleceği açısından hiç de iyi değil.
"Eğer günün birinde bu tarzda bir Pillars oyunu yapmayı daha düşünürsek oyunun tüm formatını gözden geçirmemiz gerekecek. Acaba ilk oyun oyuncuların bu tür bir oyuna olan açlığını giderdi ve ikincisi ilgilerini çekmedi mi? İkinci oyunu yeterince duyuramadık mı? Birbirinden iyi incelemeler ve ilk oyunun güçlü satışlarına rağmen acaba oyuncular aslında oyundan hoşlanmadılar mı?" diyor Sawyer.
Sawyer, en büyük sorunun Obsidian'ın bu düşük satışların nedenini kestiremiyor olması olduğunu söylüyor. Gerçekten de Deadfire neredeyse tüm çevrelerden yüksek notlar almıştı, şuradan oyunun puan ortalamalarını görebilirsiniz siz de.
"Deadfire kötü eleştiriler almış olsa en azından düzeltmemiz gereken sorunların ne olduğunu bilirdik. Obsidian kitlesine istedikleri oyunu veremedim ve nerede yanlış yaptığımızı da bilmiyorum, yani sorunların ne olduğunu ve nasıl çözülebileceğine dair ancak tahmin yürütebiliyorum" diyen Sawyer'a katılmamak mümkün değil. Ortada herkes tarafından övülen ama yeterince satmayan bir oyun var, bu da benzer türde bir Pillars 3 oyununun daha bile az satması anlamına gelebilir.
Obsidian son oyunları The Outer Worlds'ün satışlarından son derece memnun ama sırf ticari başarı için 'o tür' RYO'lara odaklanmalarını da tercih etmem şahsen.
Reklamla alakalı bence. Yeteri kadar duyurulamadığı gibi göz önünde de bulunamadı, bir anda çıktı ve kayboldu.