Oyun sektöründeki ilk yıl yılını geride bırakan Gaming İstanbul, 4 - 7 Şubat tarihleri arasında İstanbul’da oyun tutkunlarını bir araya getirdi.
Riot Games Türkiye İletişim Direktörü Erdinç İyikul, organizasyonun TOGED tarafından düzenlenen B2B konferans programı çerçevesinde gerçekleştirdiği konuşmada, “Oyuncu Davranışları” konusunda gelinen son durumu ve Riot Games’in bu konudaki tutumlarını katılımcılarla paylaştı.
“Oyuncu profiline baktığımızda %90’ı erkek olan bir kitle söz konusu. Bu rakam kısa zaman öncesine kadar %95’ti. Bu tür oyunlarda erkek oyuncular her zaman sayıca daha baskındır ama League of Legends’ta aradaki fark günden güne azalıyor. Yaş aralığı ise 13 – 25 arasında seyrediyor. League of Legends kitlesini ağırlıklı olarak, lise ve üniversite öğrencileri oluşturuyor. Ancak 25 yaş üzerinde de çok fazla oyuncumuz var.
“Türkiye’deki oyuncu profiline baktığımızda anında sonuç almak isteyen, seçtiği rolün etkili olmasını tercih eden bir kitle söz konusu. Bu nedenle, örneğin şampiyon seçiminde Nişancı tercihi, çok daha fazla oluyor. Türkiye’deki oyuncu rekabet etmeyi çok fazla seviyor. Türkiye sunucusunda her oynanan iki oyundan bir tanesi, %51’lik oranla, mutlaka rekabeti temel alan dereceli modda oynanıyor. Bu da rekabet seviyesinin ne oranda olduğunu ortaya koyuyor.”
















