Advertisement

Facebook, Youtube'un Yolundan Gidiyor

Facebook Videolarına Reklam Geliyor

Dünyanın en popüler sosyal ağı Facebook, video paylaşımları için yeni bir model getiriyor.

İnsanların Youtube (veya mudaili yerlerin) videolarını paylaşmaları yerine Facebook'a daha çok video yüklemelerini amaçlayan bu yeni model, özünde Youtube ile hemen hemen aynı işleyecek.

Bu sistem ile birlikte Facebook'a yüklediğiniz bir video için reklam açabileceksiniz. Bunun karşılığındaysa reklamdan kazanılan paranın yüzde 55'i sizin olacak. Yani Youtube ile aynı oran sağlanacak (tabii Amerika bölgesi için belirlenmiş fiyat olarak düşünün bunu. Youtube, TR'de daha düşük kâr marjlarıyla çalışıyor). Aslında Facebook bu özelliği bir süredir test ediyor. Fox Sports, NBA vb. birkaç kanal ile bu çalışmaya başlayan Youtube, belli sayıdaki bazı iOS kullanıcılarına da bu reklamları bir süredir gösteriyor.

Fakat bu noktada Facebook'un yaşayacağı bir sıkıntı videoların gösterim süresi olabilir. Geçen yıl boyunca insanlar Facebook üzerinden günde 4 milyar kere video seyretti. Rakam oldukça iyi, fakat izlenme ortalaması sadece 3 saniyeydi. Facebook'un bu konudaki en büyük rakibi Youtube'ta da ise izlenme süresi 30 saniye. Arada muazzam bir fark var.

Tabii yeni reklam sistemiyle beraber bazı işleyişler de değişecektir. Öncelikle Youtube benzeri, "önerilen videolar, bir sonrakini izle, listelemeler" gibi özellikleri Facebook'ta göreceğimizi tahmin etmek zor değil. Zaten Facebook'un amacı da bu reklam modelini getirdikten sonra karşılıklı çıkar sağlamak için üyelerin kullanım tarzına göre video kısmını geliştirmek olacak.

Benim için işin en büyük soru işaretiyse Facebook'un bundan birkaç yıl sonra tüm paylaşım formatlarını tekeline alabilme ihtimali. Whatsapp, Instagram gibi platformları alan Facebook, Youtube'u satın alamayacağı için (malum, Google var sonuçta) benzer bir oluşumu kendi oluşturmak istiyor. Sonuçta insanlar hali hazırda Facebook'ta takılıyor, yani hazır bir kitle elinde. Tek yapması gereken kitleyi o tarafa çekerek, video hazırlayanlara kâr payı sunmak. Eğer ünlü Youtube yayıncılarını (buna Youtuberlar da dahil) Facebook'a çekebilirse işler oldukça ilginçleşebilir.

Konu hakkında fikirleri olanları da yorum kısmına bekliyorum. Nereye gidiyor bu sosyal medya?! :)

YORUMLAR
Parolamı Unuttum