Fallout 3’ün Broken Steel DLC’sini oynamış mıydınız? O eklentide bir ara eski bir metro trenini tamir edip ufak bir gezintiye çıkıyorduk hatırlarsanız. İşte o iş hiç de öyle değilmiş meğerse. Çünkü metroya falan binmiyoruz, direkt biz metro oluyoruz. Nasıl mı? Bir programlama harikasıyla(!)
Gamebryo motorunun ne kadar kısıtlı imkânlar sunduğu yıllar içinde iyice ayyuka çıktı bildiğiniz üzere. İş, bir metroya binmeye geldiğinde bu kısıtlamalar had safhaya ulaşmış olacak ki Bethesda’daki bir programcı çareyi direkt olarak oyuncuyu trene çevirmekte bulmuş.
Aslında bu gerçek ilk olarak bir 4chan üyesinin eksik keşfiyle ortaya çıktı. Oyunun editörünü karıştırırken yukarıdaki görsele denk gelen oyuncu, metro treninin aslında bir şapka olduğunu, bunu vagonun altında duran bir NPC’nin giydiğini ve biz araca binince aşırı hızlı bir şekilde koştuğunu düşünmüş. Ve bunu hemen internette paylaşmış elbette.

Ancak PCGamer’ın editörlerinden Phil Savage durumun tam olarak öyle olmadığını ortaya çıkardı. Trenin altında bir NPC falan yoktu, tren bizzat bizdik!

Yukarıdaki görselde de görebileceğiniz gibi yönettiğimiz karakterin sağ elinin yerinde yeller esiyor. Çünkü metroya bindiğimizde ‘DLC03MetroCarArmor’ adlı bir betiği harekete geçiriyoruz ve karakterimiz bunu sağ eline giyiyor. Yani metroyu kafamıza değil, elimize takıyoruz. Bunun ardından ‘DLC03MetroCameraPackage’ devreye giriyor ve başlıyoruz koşmaya…
İşin bir başka ilginç yanı metroyu editörde harekete geçirince vagonun tuhaf bir şekilde yan yatması. Oysa oyunda böyle bir şey olmuyor. Onu ayakta tutan şey tünellerin duvarları mı acaba? Kim bilir? Oyun yapımcılığının perde arkasında her şey mümkün, er çözüm makbul. Allah bilir bize daha neler neler yutturuyorlar da haberimiz yok.
















