DeepMind önce satranca el attı, sonra pokere girişti ve görünen o ki hızını alamayan yapay zeka şimdi oyun tarihinin en önemli rekabetçi oyunlarından biri olan StarCraft öğrenmeye başladı.
DeepMind'in öğrenme kabiliyetinin artması için Blizzard Google'a StarCraft ve StarCraft II'nin kodlarını açtı. DeepMind daha önceden Atari ve Go üzerinden oyun oynamayı öğrenmişti. Fakat araştırmacılar StarCraft konusunda çok heyecanlılar çünkü oyunun DeepMind'in öğrenme kabiliyetininin sınırlarını zorlayacağını düşünüyorlar. Bir Atari oyununda yapay zeka basit hareketleri kullanmak zorunda; ileri, geri, aşağı, yukarı gibi... Fakat StarCraft'a baktığınızda sadece temelde kullanılabilecek 300 komut bulunuyor. Oyunun büyük haritalarından sadece 84x84'lük bir kesiti alıp hareket ihtimallerini de eklediğinizde verilebilecek karar sayısı 100 milyona çıkıyor.
StarCraft ayrıca DeepMind için bulunmaz bir kaynak. Oyunun yirmi yılı aşkın süreden beri oynanması ve popülerliği sayesinde DeepMind'in oyunu öğrenebilmesi için okuyabileceği sonsuz bir oyun tekrarı yığını bulunuyor. Blizzard şimdiden 65.000 maçın tekrarını DeepMind'a ulaştırmışken bu hafta sonuna kadar sayının yarım milyon olması bekleniyor.
Araştırmada görev alan David Churchill, "Bilimsel manada bakıldığında Starcraft'ın özellikleri hayatın kendisinin özelliklerine benziyor." diyor. StarCraft sadece DeepMind'in kendisi için değil onu tasarlayan araştırmacılar için de çok büyük bir sınav ve öğrenme kaynağı olacak. İlk defa bu kadar detaylı bir oyuna giriştikleri için araştırmacılar yeni şeyler öğreneceklerini söylüyorlar.
Hadi DeepMind'a SC oynamayı öğretin biz de dünya şampiyonuna karşı kapışmasını izleyelim. Müthiş eğlenceli olacağı kesin.