Özellikle son 2 yıldır oyun dünyasında işten çıkarmaların ardı arkası kesilmiyor. Bu, gayet can sıkıcı bir durum. En azından ben böyle düşünüyorum. İşten çıkarmaların olduğu stüdyoların yöneticilerine sorulacak olursa, bu durum bir zorunluluktan ileri geliyor. Fakat uzun yıllardır bu sektörün içinde olan Jesse Schell öyle düşünmüyor.
Kendisi de oyun tasarımcısı ve aynı zamanda CEO olan Schell, GamesIndustry.biz ile gerçekleştirdiği röportajda işten çıkarmalarla ilgili görüşlerini paylaşmış.
Schell Games'i kurduğu 2002 yılından beri tek bir geliştiriciyi bile işten çıkarmadığının altını çizen Schell, işe alma ve işten çıkarmaların bir döngü haline geldiğini, bu uygulamaların yalnızca güvensizlik ortamını beslemek ve geliştiricilerin korkularını artırmakla kalmadığını, aynı zamanda geliştirici ekipleri de zayıflatan bir şey olduğunu söylüyor. Schell, "Çalışan sayınızı değil iş yapış biçiminizi değiştirin" diyor.
Schell, ekip üyelerinden birisinin işten çıkarılmasının ekibin geri kalanını da olumsuz etkilediğini düşünüyor. "Bir kişiyi işten çıkardığınızda sadece onun yeteneklerini değil, diğer insanların da onunla birlikte çalışma deneyimini de kaybetmiş oluyorsunuz. Öte yandan, insanlar bir arada çalıştıkça, zamanla daha kuvvetli bir ekip haline geliyorlar. Bizim önceliğimiz, istikrarlı bir çalışma ortamı oluşturmak" şeklinde ifade ediyor görüşlerini.
Fırsatı olanlar röportajın tamamına göz atsınlar bence. Buradan çıkarılabilecek çok mesaj var. Tabii bu mesajları öncelikli olarak işten çıkarmalara imza atan stüdyoların yöneticilerinin alması gerek diye düşünüyorum.