Dünyanın en önemli FPS oyunlarından biri olan Doom, 30. yaşına girdi. Bu özel kilometre taşını kutlamak isteyen orijinal Doom'un yaratıcıları John Carmack ve John Romero, kamera karşısına geçti. The FPS Documentary'nin yaratıcısı David Craddock'un moderatörü olduğu canlı yayında nostaljik anlar yaşandı.
John Romero'nun Twitch kanalında gerçekleşen yayında ikili, Doom'un yaratılış hikayesine bir kez daha değindi. Örneğin Carmack canlı yayında, orijinal Doom'a eklemeyi planladığı daha gösterişli ama bir o kadar daha riskli olan grafik motorundan bahsetti. Carmack'e göre bu motor, Doom'un çok daha iyi yaşlanmasını da sağlayabilirmiş.
Romero ise Doom'un, diğer "id" oyunlarına açtığı yoldan bahsetti. Oyunun "3D" yapısının bölüm tasarımı konusunda önemli bir yer tuttuğunu söyleyen geliştirici, bu motor sayesinde çok daha kompleks haritalar geliştirebildiklerini ifade ediyor. Bununla birliktw Romero, Wolfenstein'a taş atmadan da geçmemiş. Geliştiriciye göre Wolfenstein için bölüm yapmak, şimdiye kadarki en sıkıcı bölüm tasarımı işi olmuş...
Ekibin yaklaşık 1 saat süren canlı yayınına buradan erişebilirsiniz.