Oyundan beyaz perdeye
Devamını okuKingdom Come: Deliverance'ın yeni fragmanında oyunun Kreatif Direktörü Daniel Vavra ve Baş Tasarımcısı Victor Bocan oyunun savaş sistemini anlatıyorlar. Gerçekçiliğe büyük önem veren oyunda karşımızdaki düşmanın farklı vücut bölgelerine farklı açılardan vuruşlar yapabilecek, kalkanla kendimizi koruyabilecek ve gelen saldırıları savuşturabileceğiz. Zaten ekibin amacı bir yandan mümkün olduğunca gerçekçi savaş mekanikleri sunarken, bunun FPS oyunların rahatlığına sahip olmasını sağlamak. Bunda ne kadar başarılı olduklarını ancak oyun çıkınca görebileceğiz ama videoda gösterilen sahneler de bence hiç de fena görünmüyor.
Oyunda her vuruşun zırhtaki temas noktasına göre farklı fiziksel karşılığı olacak. Warhorse Studios dört kat zırhta otuzdan fazla temas noktası belirlemiş, bu da gerçek anlamda kompleks bir savaş sistemiyle karşı karşıyayız demektir.
Oyundaki silah çeşitliği de oldukça iyi. Stüdyo ortaçağda geçen bu oyunda o dönem kullanılan her tür silahın bulunması gerektiğini düşünmüş. Örneğin balta veya gürz kısa ve yavaş silahlar, savunma özellikleri çok zayıf ama vurdu mu acıtıyor ve zırhlar üzerinde de son derece etkili. Elbette bolca da kılıç bulunacak ama iyi kılıçların hiç de ucuz olmadığı söylüyor Vavra. Savaşırken silahımızın uzunluğuna ve ağırlığına dikkat etmemiz gerekecek çünkü ağır silahlar staminayı daha hızlı yiyecek ve bu yüzden de saldırıya açık hale geleceğiz. Dolayısıyla stamina yönetimi oldukça önemli olacağa benziyor.
Orta çağda, Bohemia'da geçecek olan bu açık dünya rol yapma oyununda günlük yaşamlarını sürdüren 1000'den fazla yapay zeka karakteri, son derece gerçekçi mekaniklere sahip kılıç savaşları gibi ilgi çekici özellikler bulunuyor. Oyunda gerçek dünyadan alınan mekanlarda tarihi karakterlerle de karşılaşma imkanımız olacak, yani bizleri olabildiğine gerçek bir orta çağ deneyimi bekliyor gibi.
Kingdom Come: Deliverance 13 Şubat'ta PC, PlayStation 4 ve Xbox One için çıkacak.