League Of Legends Şampiyon Rehberi - Ahri

Dokuz kuyruklu tilki.

Bir zamanlar tilki olan ve insan olmak için can atan Ahri, aslında kendi gücüyle ahlâkı arasında sıkışıp kalmış bir şampiyon. Uzun menzili ve yüksek büyü hasarıyla tam bir suikastçı. Başlarda alışması, öğrenmesi zaman alabilir ama kesinlikle oynaması en eğlenceli şampiyonlardan biri. Aldatıcı güzelliği ve yüksek hareket kabiliyetiyle Savaş Enstitüsü’nün şüphesiz en yetenekli üyelerinden biri olan bu dokuz kuyruklu, güzel bacaklı kızın özelliklerine yakından bakalım.

CAN DOLDURMAYI ÖĞRENMEK ŞART

Ahri’yi diğer şampiyonlardan ayıran en büyük özelliği pasif yeteneğinin can emmesi. Bir büyü rakibe (minyon da olabilir) isabet ettiğinde Öz Hırsızı yükü alır, bu yük dokuza ulaştığında Ahri’nin elindeki top yeşil olur ve %35 can emme özelliği kazanır. Bu özellik koridorda uzun süre kalmanızı sağlayacak ve düşük canla bile rakibinizi şaşırtıp onu öldürebileceksiniz. Can emme deyince akla gelen ilk eşya olan Hextech Altıpatlar’ı bir an önce çıkmak koridorda Ahri’ye üstünlük sağlayacaktır. Burada dikkat edilmesi gereken diğer bir nokta ise manayı iyi idare etmek. Aldatan Küre’yle minyonlar üzerinde Öz Hırsızı yükü doldurup dokuz olduğunda rakibe karşı büyü kullanırsanız manayı idare edebilirsiniz. Oyunun ortalarına doğru da mavi güçlendiriciyi alarak bu sorunu rahatça aşarsınız. Biraz da çalışmak, Ahri’nin yeteneklerine ve pasifine alışmak gerekiyor tabii. Yarı insan yarı tilkiyi kontrol etmek kolay değil!

PEKİ HASAR?

Ahri’nin temel yeteneği olan Aldatan Küre, rakibe hem büyü hasarı hem de gerçek hasar veriyor. Dönüş yolunda verdiği gerçek hasar sayesinde büyü direnci yüksek şampiyonlar üzerinde oldukça etkili. Ayrıca menzili uzun olduğu için rakibe fazla yaklaşmadan hasar verebilir, ilk vuruştan sonra yer değiştiren rakibinize göre hareket edip topun doğrultusunu değiştirebilir, böylece ona ikinci kez çarpmasını sağlayabilirsiniz. Bu özelliklerinden dolayı ilk geliştirilmesi gereken yetenek Aldatan Küre.

Ahri’nin hasar veren diğer bir yeteneği de Tilki Ateşi. Fırlattığı üç Tilki Ateşi -önceliği rakip şampiyonlar olmak üzere- yakındaki hedeflere kilitlenip saldırıyor. Önce Tilki Ateşi’ni açıp sonra da Aldatan Küre’yle rakibi hedef seçerek ona yüksek miktarda hasar verebilir, koridorda soğuk terler döktürebilirsiniz. Burada dikkat etmeniz gereken şey şu: Üç ateşin de merkezi farklı olduğu için hepsinin aynı şampiyona çarpmasını istiyorsanız belirlenen menzilin daha yakınından saldırmalısınız. Uzun menzilli şampiyonlara karşı oynarken Tilki Ateşi’ni ikinci olarak geliştirmeniz daha uygun olacaktır.

ASLA GÜZEL BİR KADINA GÜVENME!

Magneto, X-Men 2’deki efsane hapis sahnesinde bu bilge sözleri Ahri için sarf etmiş sanki. İnsan olmasına rağmen hâlâ bir tilki kurnazlığına sahip bu şampiyon sizi çok şaşırtabilir. Düşük canla yakaladığınız rakip Ahri’yi kesmeye çalışırken, birden kendinizi Ayartan Öpücük’e tav olmuş bir şekilde ona doğru uslu uslu giderken bulabilirsiniz. Ayartan Öpücük rakibi susturup zararsız bir halde Ahri’ye doğru gelmesini sağlar. Bu yetenek hem kaçarken hem de kovalarken kullanılabilir. Rakibin size öldürücü darbeyi vurmasına engel olmak için susturma özelliğini kullanarak kaçmak Ahri için en temel stratejilerden biri.

Takım savaşlarında en çok hasarı veren şampiyonlar tabii ki saldırı gücü taşıyıcıları. Savaş sırasında taşıyıcıları ne kadar hızlı öldürürseniz o kadar çabuk kazanırsınız. Bunun için de önce o şampiyonu yakalamak, bir şekilde diğerlerinden ayırıp etkisiz hale getirmek gerekiyor. Ahri’nin Ayartan Öpücük’ü tam da burada işimize yarayacak. Taşıyıcının en savunmasız olduğu anı kollayıp Ayartan Öpücük’le kendinize doğru çekerseniz saniyeler içinde rakibi indirip savaşı kazanabilirsiniz. Takım savaşlarının korkulu rüyası olan, alana hasar veren ulti’lerin bir kısmını da Ayartan Öpücük ile bölebilirsiniz. Mesela Nunu ve Katarina savaşlarda takımınıza büyük zarar verebilecekken, Ahri’yle bunu kolayca engelleyebilirsiniz.

Koridordayken hepimizin temel sorunlarından biri olan baskınlara gelelim. Koridoru ittirip rakip kulesine yakın bir yerde baskın yediğinizde, Ayartan Öpücük ile karşı takımın ormancısını etkisiz hale getirip Sıçra’yla kaçmak yapılacak en akıllıca hareket olacaktır. Baskından sonra kaçış tamam, peki ya öncesi? Çalılar her orta oyuncusunun kâbusu. Minyon mu ittirsem, rakip ormancı nerede acaba diye düşünürken minyonlar kendi başına ölüp gidiyor. Çalıları kontrol etmek için en uygun yöntem yine Ayartan Öpücük kullanmak. Rakip ormancı ortalarda yokken onu bu şekilde yakalayabilir, Aldatan Küre ve Tilki Ateşi kombosuyla rahatlıkla bedavadan bir puan alabilirsiniz.

ALTIN VURUŞ!

Düşük canla kaçıp rakibe puan vermemek ve tam tersi, düşük candaki bir rakibi kovalayıp öldürerek puan almak bu oyunun temel stratejilerinden biri. Bunun için gereken hareket kabiliyeti Ahri’de fazlasıyla mevcut. Ruh Saldırısı ile üç kez sıçrayıp yakındaki şampiyonlara hasar verebilirsiniz. Önce Tilki Ateşi’ni etkinleştirip sonra rakibe ulti’yle zıplamak karşıya büyük miktarda büyü hasarı vermek demek, bundan sonrasında da rakibin kaçması pek mümkün değil. Hele bir de Sıçra’nız varsa toplamda dört kez zıplayıp rakibi rahatlıkla kesebilirsiniz.

Ormanın içinde tek başınıza canavar öldürürken karşı takıma mı yakalandınız? Eğer Ruh Saldırısı hazırsa hiç korkmayın. Sıçra’da olduğu gibi Ruh Saldırısı’nı kullanarak da kısa duvarların üstünden atlayabilir, hatta peşinizden sıçrayan rakibi şaşırtıp tekrar eski yerinize dönebilirsiniz.

YETENEKLER

Öz Hırsızı: Bir büyü rakibe her isabet ettiğinde bir Öz Hırsızı yükü verir (büyü başına azami 3 yük). 9 yüke ulaştığında, bir sonraki büyü %35 Can Emme özelliği kazanır.

Aldatan Küre: Ahri, küresini ileri fırlatıp geri çeker; küre giderken büyü hasarı, dönerken de Gerçek hasar verir.

Tilki Ateşi: Ahri’nin fırlattığı üç tilki ateşi, kısa bir süre sonra yakındaki hedeflere kilitlenip saldırır.

Ayartan Öpücük: Ahri’nin gönderdiği öpücük, isabet ettiği rakibe hasar verir ve onu ayartarak uslu uslu Ahri’ye doğru gelmesini sağlar.

Ruh Saldırısı: Ahri ileri atılarak, yakındaki 3 rakibe (şampiyonlara öncelik verir) hasar veren öz ışınları gönderir. Ruh Saldırısı, bekleme süresine girmeden önce üç defaya kadar kullanılabilir.

YORUMLAR
Parolamı Unuttum