League Of Legends Şampiyon Rehberi - Morgana

Düşmüş Melek

Kara sanatların güzel ve zarif hizmetkârı olan Morgana, zorba olarak gördüğü kardeşi Kayle’i yenebilmek için düşmüş Valoran yollarına. Hırsı ve yeteneği yasak güçlerle birleşince Kayle’i zorlayacak, hatta yok edebilecek kadar tehlikeli bir hale gelmiş ve bu yüzden kendi halkı tarafından günahkâr olarak adlandırılmış. Bu günahkârın lanetlemek üzerine kurulu, onu karanlıkların ve orta koridorun kraliçesi yapan yeteneklerine yakından göz atalım.

MİNYON KESMEK HİÇ BU KADAR KOLAY OLMAMIŞTI

Malum, oyuna yeni başlayanların en büyük sorunu minyon kesmek. “Ne zaman vursam?”, “Tek tek mi kessem?”, “Aha şunun 20 canı kalmış...” diye minyonlara odaklanırken rakipten defalarca hasar yediğimiz olmuştur. Oyun başlayalı yirmi dakika olmuş ve yetenek gücü taşıyıcısı olarak siz, orta koridorda ancak on tane minyon kesebilmişseniz başınız çok ağrıyacak demektir. “Noob”lar “report”lar havada uçuşurken suçu ormancıya ya da internet hızına atmak geçici bir çıkar yol olsa da esas çözüm son vuruşu öğrenmekten geçiyor. Morgana’nın en büyük özelliği farm yapmak için son vuruşta çok iyi olmanıza gerek kalmaması. Belirli bir alanı lanetleme yeteneği, yani Zulüm Toprağı sayesinde rakipten hasar yemeden kulenin dibinde oturduğunuz yerden birçok minyonu aynı anda kesebilmeniz mümkün. Ayrıca pasif özelliğiniz olan Can Emme sayesinde Zulüm Toprağı’nı etkinleştirdiğinizde kendinizi iyileştirebilirsiniz, böylece koridorda yıkılmaz bir kale gibi uzun süre dayanabilirsiniz.

Morgana’nın diğer yeteneği Karanlık Esaret ise adından anlaşılacağı üzere rakibi yakalayıp yere sabitler. Bu yeteneği de koridoru rahatça ittirebilmenizi sağlayacaktır. Baskın yediğinizde gelen ormancıyı yakalayabilir ve hatta üçüncü yeteneği Kara Kalkan sayesinde zayıflatma büyülerinden (sersemletme, yakalama, susturma) etkilenmeden kaçabilirsiniz. 5. seviyeye geldiğinizde artık yapmanız gereken şey olabildiğince çok agresif ve saldırgan oynamak, bol bol minyon kesmek ve rakibin gelişmesine engel olmak, böylelikle orta koridorun kontrolünü ele geçirmek.

TAKARAK AŞK KANADINI YAKINDA GELECEĞİM

Hep rakibin saldırmasını beklemek tabii ki olmaz. Haritayı sürekli kontrol edip ona göre davranmak önemli. Morgana çok hızlı bir şekilde minyon itebileceği için diğer koridorlara baskına gidebilir. Bu da oyunun seyrini değiştirebilecek önemli bir özellik. Yerinde ve zamanında yapılan bir baskınla taşıyıcınızın puan alması ona koridorda üstünlük sağlayacak, böylece rakip taşıyıcı kendini geliştirmekte sıkıntı yaşayacaktır.

Morgana’yı Morgana yapan esas özelliği şüphesiz rakibi sersemleten ulti’si, yani Ruh Prangası. Yakındaki rakibin hareket hızını azaltıp ona büyü hasarı verebilirsiniz. Eğer rakip hâlâ menzilinizdeyse, sıçrayıp kaçmazsa sersemler. Bu yetenekle takım savaşlarının seyrini değiştirebilir, ayrıca kendiniz 1-0 önde bir savaş başlatabilirsiniz. Artık koridorlar bırakılıp iki takım karşı karşıya geldiğinde, o fırtına öncesi sessizlik anında, yani karşınızdakini tartıp “Dalsak alır mıyız?” diye düşündüğünüz o anda, Ruh Prangası’yla savaş başlatmak ideal. Burada en kötü senaryo, her rakibin ayrı yerlere sıçraması ve böylece sersemlemeden kaçması. Rakip takımın Sıçra’sının hazır olup olmadığını kontrol etmek ve ona göre ulti kullanmak artık size kalmış.

Diyelim ki böyle beş kişiye daldınız ve kimse de sıçrayıp kaçmadı, rakip sersemleyene kadar geçen sürede rahatlıkla ölebilirsiniz. İşte burada devreye Zhonya’nın Kumsaati giriyor, yani diğer bir deyişle Morgana’nın stratejisinin bel kemiği. Eşya, özelliği gereği sizi bir süre dokunulmaz kılıyor ve bu sürede yeteneğiniz etki etmeye devam ediyor. Eşyanın süresi dolana kadar rakip sersemleyeceği için artık bundan sonrası takım arkadaşlarınıza kalmış. Sersemlemiş rakip takımı birer birer indirerek takım savaşını rahatça kazanabilirler.

Yeteneklerini kullandıktan sonra Morgana’nın hasar verme adına yapabileceği pek bir şey kalmıyor, çünkü saldırı menzili çok düşük ve verdiği hasar az. Bundan sonra artık takımınızda ikinci bir destek oyuncusu var. Kara Kalkan sayesinde saldırı gücü taşıyıcısını (ya da duruma göre seçtiğiniz hasarı yüksek bir ortağınızı) karşı takımın zayıflatma büyülerinden koruyabilirsiniz.

Artık ulti’niz var, oyun başlayalı 15-20 dakika olmuş. Morgana’yla koridorda bastırıyorsunuz. Burada uygulayabileceğiniz kombinasyonlardan bahsedelim. Sıçra’sı olmayan rakibinize önce Ruh Prangası’nı atıp sersemletebilirsiniz, hemen ardından bulunduğu yere Zulüm Toprağı koyarak olabildiğince çok hasar verebilirsiniz. Burada sersemlemişken Karanlık Esaret’i rakibe atıp fazladan bir süre daha elinizde tutabilirsiniz. Hatta, Tutuştur varsa onu da rakibiniz üzerinde kullanabilirsiniz. Böyle bir kombinasyona dayanabilmesi pek mümkün değil zaten.

Rakip takım Baron’a dalmışken onu çalmak ve üstüne düşman takımı katletmek güzel bir hayal. Baron’dan hasar yemiş rakibin üstüne sıçrayıp Ruh Prangası’nı açabilir, sersemleyen rakibi takım arkadaşlarınızla beraber indirip bir de üstüne Baron alabilirsiniz.

YORUMLAR
Parolamı Unuttum