Mad Max - Ön İnceleme

Interceptor'a adanmış bir hayat...

Çılgın abimiz Max'i özlediniz mi? Aslına bakacak olursanız ben pek özlememiştim, ne yalan söyleyeyim. Bir Mad Max, bir de Serious Sam zaten. Hayatıma hiç girmeseler de olurdu aslında. Neyse, en iyisi biz Max abimize odaklanalım.

gorsel1

SAYGILAR AĞBİ

E3'te karşımıza çıkan ve Mad Max hayranlarını sevindiren yeni oun, Just Cause serisinin yapımcısı Avalanche Studios'un elinden çıkıyor. Kısacası üçüncü şahıs kamerasıyla oynanan açık uçlu bir oyun ve E3'te bir adet Tuğbek ile köşeye sıkıştırdığımız baş bölüm tasarımcısı Andreas Gschwari'ye göre saf eğlence, mücadele ve keşif içeriyor: "Daha çok kaynak toplama, araştırma, silah geliştirme ve belli bir dereceye kadar silah gelişimi sunan bir oyun bu. Ancak kesin olan bir şey var ki, bu oyun en çok dünyayı keşfetmekle alakalı."

Hikâyeye göz atalım biraz. Gschwari, pek bir şey söylemek istemese de ağzından laf alıyoruz biraz. Anlattığına göre oyunun başında Interceptor, Max'ten çalınıyor. Interceptor'ı elden gidince savunmasız ve boynu bükük Sam, Chombucket isimli bir araba tamircisi ile tanışıyor ve birlikte yeni bir araç geliştirmeye başlıyorlar. Sonrasında da Wasteland'de macera dolu bir serüven başlıyor.

gorsel2

"İLGİNÇ ADAM ŞU CHOMBUCKET."

Baş tasarımcıya göre Chombucket, araba hastası bir abimiz. İnsanlarla iletişim kurmayı pek sevmiyor, ancak arabalara aşık. "İşte tam da bu nedenden ötürü Max ile Chombucket muhteşem bir ikili oluyorlar." diyor Gschwari ve ekliyor: "Ki Chombucket etkisiz bir eleman değil kesinlikle. Max'in bilgi kaynağı kendisi."

Oyunun açık uçlu olduğunu söylemiştim. Baş tasarımcı, Mad Max'in hikâyesinin ne kadar süreceği ya da daha çok araçta mı yoksa dışarıda mı geçeceği gibi soruları buna bağlıyor: "Oyuncular ne kadar ve nasıl oynarlarsa öyle bir oyun olacak Mad Max." Bunun haricinde oyunun hikâyesi, tamamen kendine özel.

Yapımcı, Mad Max'in araç dövüşlerine çok güvendiklerinin altını çiziyor. Ekip olarak, oyunun bu kısmıyla özel olarak ilgilenmişler ve bunun meyvelerini de almışlar. Bir kere araçlar tekerden zırha, motordan mekaniklerine kadar geliştirilebiliyor. Cüsse olarak geliştirdiğimiz aracımızla rakip araca toslayabiliyor, harpoon'la kapısını havaya uçurup şoföre "Açsana camı! Açsana!!" diyerek el kol hareketleri yapabiliyoruz. Artık hangisi keyfinize gelirse. Hepsinin yanı sıra, geliştirilen fizk motoru ve oyun elementleri sayesinde hiçbir araba dövüşü diğerine benzemeyecekmiş. Haydi bakalım.

gorsel3

SONUÇ?

Anlatılanlara bakılırsa aksiyon dolu, heyecanlı ve deli gibi keyifli bir oyuna benziyor yeni Mad Max. Tüm platformlara çıkacak olması da, herkesin bu heyecan fırtınasından faydalanacağını gösteriyor. Bize de bekleyip görmek kalıyor. 

gorsel4

YORUMLAR
Parolamı Unuttum