Microsoft: ''Bizim Kataloğumuz Da Sony'ninki Kadar Geniş''

Biz buna konsol savaşları diyoruz

Microsoft Game Studios'un kreatif direktörü Ken Lobb, Edge'e verdiği röportajda oldukça iddialı konuştu.

Lobb, "Microsoft Game Studios'un geliştirici stüdyo ailesi Sony'ninki kadar geniş mi?" sorusuna karşılık şunları söyledi:

"Kesinlikle. Çok uzun zamandır yayıncılık yapıyorum ve her ne kadar herkesi tanıdığımı söylemeye tereddüt etsem de endüstride gidip bizimle çalışması için kiralayabileceğim ya da yayıncılığını yapabileceğim birçok kişiyi tanıyorum. Bir geliştirici ile anlaşma imzaladığımız ve onun değeri yükseldiği zaman mutlu oluyorum. Bu her zaman sahip olduğum bir amaçtı. Harici geliştiricilerin yaptıkları işte daha iyi olmasını nasıl sağlıyoruz? Bence bu işi iyi yapıyoruz. Ve bu açıdan baktığımızda her istediğimi yapabilirim."

"Sorunuzu farklı bir açıdan yanıtlamam gerekirse biz boşluk doldurmuyoruz. Olaya bu şekilde yaklaşmak istemiyoruz. Gidip mükkemmel olduğunu düşündükleri bir oyun yapmak isteyen yapımcılar bulmak, sonra bunun ticari açıdan bize etkisini değerlendirmek istiyorum. Ama bu "Bana bir dövüş oyunu lazım. Bir dövüş oyunu yapayım" değil. Örneğin Forza'yı bizdeki Gran Turismo gibi bir oyun olmaması boşluğunu doldurmak için yapmadık. İçimizde çok sayıda yarış oyunu yapmak isteyen otomobil fanatiği vardı. Temel ekip Forza 1'den 2 yıl öncesinden beri bizimleydi. "Bize bir Polypony lazım. Hadi bir ekip kuralım." olmadı yani. Forza ilk başta tutkudan ortaya çıktı."

Geçtiğimiz konsol nesline bakacak olursak her ne kadar Forza, Gears of War, Halo gibi seriler saygın bir yerde dursa da Naughty Dog, Konami, Square-Enix, Atlus, Quantic Dream ve daha birçok geliştiricinin sayesinde PS3, konsola özel oyunlar konusunda 360'ın birkaç adım önündeydi. Bu nesilde neyin ne olacağı henüz tam olarak belli değil. Microsoft'un önümüzdeki E3 için çok büyük planları olduğu söyleniyor. O zaman geldiğinde önümüzü daha rahat görebiliriz sanırım.

YORUMLAR
Parolamı Unuttum