Mount & Blade 2: Bannerlord'un Yeni Hasar Sistemi Açıklandı

Hasar sistemi de fizik tabanlı oluyor

Ne zaman Mount & Blade 2: Bannerlord hakkında bir gelişme okusam keşke Flash gibi güçlerim olsaydı da geleceğe gidip oyunu oynayabilseydim derken buluyorum. Düzenli olarak yayımlanan blog yazıları iştahımızı kabartıyor.

Özellikle bu ay içerisinde yayımlanan blog yazıları bizi bizden almayı başardı. İlk olarak oyuna fizik tabanlı savaşların eklendiğini okuduk ve heyecanlandık. Seçtiğimiz silahın ağırlığı, uzunluğu ve diğer özellikleri oyuna direkt etki edeceğini öğrendikten sonra geriye verilen hasarın da bu sisteme uygun olup olmadığını öğrenmek kalmıştı lakin TaleWorlds bunu ileride açıklayacağını söylemişti. 

>Mount & Blade 2: Bannerlord'un 5v5 Çok Oyunculu Modundan Oynanış Videosu

Yeni yayımlanan blog yazısında hasar sisteminin nasıl olacağı açıklandı ve doğruyu söylemek gerekirse ben oldukça etkilendim. Hasar sistemini olabildiğince gerçeğe yakın yapmak için uğraşan TaleWorlds bilimsel makaleleri baz alarak bu sistemi gerçekleştirmiş. Dilerseniz blogda ne yazıyor biz göz atalım;

"Oyunlarda hasar sistemini düzgün yapabilmek gerçekten zor. Gerçekçi bir hasar sistemi oluşturup bunu oyunu aktarmak oyuna derinlik katar fakat gerçek hayattaki fiziksel travmaları oyuna aktarmak oynanışı gereksiz şekilde zorlaştırabilir. Hasar sistemi üzerinde çalışırken George Turner tarafindan yazilan harika bir makaleyi kullandık. Silah dinamikleri konusunda ufkumuzu genişletti." 

Oyunda üç farklı silah ve hasar sistemi yer alıyor. Kesici, delici ve ezici olarak kategorize edilen silahların ve hasarların kendilerine has artısı ve eksisi var. Kesici silahlar hızlı hasara çevirmede başarılı ama zırhlı hedeflere karşı zararı az. Ezici silahlar zırha karşı etkili ama daha yavaş hasar veriyor. Delici hasar ise diğer iki hasarın ortasında yer alıyor. Silahın hızlı ya da yavaş olmasının yanı sıra kalitesi de hasara etki eden bir etmen. Daha pahalı ve kaliteli silahlar daha çok hasar verecek. Silah hızları konusunda da eskisi oyunun aksine atağın ivmesi ve hedefin ivmesi hasar hesaplama formülüne eklenmiş. Böylece daha gerçekçi deneyim sunuluyor.

Saldırıların ve hasarların gerçekçi olması için hedefin neresine vurulduğunun bir önemi olmalı. M&B2: Bannerlord'da buna da dikkat ediliyor. Hedefe saldırırken silahın neresinin isabet ettiği önemli bir detay olarak sunulmuş. 

Özet olarak çoğumuzun sevmediği RNG (yüzdeli hesaplama sistemi) sisteminden uzaklaşarak fizik tabanlı bir sisteme geçilmesi çok memnun edici. Artık çıksa da oynasak demekten başka bir şey kalmıyor.

 

 

YORUMLAR
Parolamı Unuttum