Nvidia, Bazı DirectX 12 Özelliklerinin Kapatılmasını İstiyor

Nvidia işin içine çomak sokabilir

Şimdiye kadar DirectX 12 ile birlikte öne çıkmayı başaran Ashes of Singularity'nin benchmark aracı Oxide dev DirectX 12'yi geliştiren firma Oxide, Nvidia'nın DirectX 12 için kendileri ile iletişime geçtiğini ve Nvidia uzmanlarının API'de bulunan bazı yeni özelliklerin kapatılması gerektiğini açıkladı.

İsterseniz öncelikle sadece DirectX 12'de bulunan ve bazı kartlarda sorun çıkartan bu yeni özellikten bahsedelim. Yeni API'de bulunan Asynchronous Shaders ismi verilen özellik sayesinde oyunlarda performansın yüzde 46'ya kadar, GPU performansının ise yüzde 30'lara kadar yükseltilebildiği söyleniyordu.

Asynchronous Shaders özelliği temelde üç farklı işlem sırasından geçerek meydana geliyor. Grafik işlemesi, işlem sırasında çevre etkileşimi ve aydınlatma gibi öğeler işlenerek ekran kartına gönderiliyor. Ayrıca bu işlemler birbirinden bağımsız olarak programlanabiliyor ve yeni nesil ekran kartları çoklu komut özellikleri sayesinde oldukça kolay bir şekilde bu işlemlerin arasından sıyrılabiliyor.

Belirtilen yeni özellik Fiji, Hawaii, Grenada ve Tonga mimarilerinde başarılı bir şekilde çalışabiliyor. Ancak Nvidia'nın Maxwell mimarili kartları tam anlamıyla DirectX 12 potansiyelini ortaya çıkartamadığından benchmark testlerinde istenmeyen sonuçlar ortaya çıkabiliyor.

Fakat Nvidia, Maxwell mimarisinde DirectX 12 için ileri düzeyde destek sunulduğu ve 31 işlem sırası ile grafik sırasının aynı anda işlenebildiğini söylüyor. Bu yüzden benchmark testinin kodlarında Nvidia'nın kimlik bilgileri okunduğunda değişiklik yapılıyor ve Asynchronous Shaders özelliği bazı kartlarda devre dışı kalıyor.

Şimdilik Ashes of Singularity ve benchmark testinin dağıtıcısı olan Stardock'un bu konu ile ilgili bir açıklama yapması bekleniyor. AMD ve Stardock'un özel bir ortaklığı bulunduğundan AMD daha öncesinde test kodlarında değişikliğe gidilmesini istemediğini belirtti. Yani benchmark aracı AMD kartlarda oldukça düzgün çalışıyor. Görünüşe göre Nvidia'nın bu konuda geri adım atması gerekli.

 

YORUMLAR
Parolamı Unuttum